"Yoongi ah!!!!!!!!"
Nyaris tersembur air yang diminum Yoongi tatkala ada seseorang menjerit memanggil namanya.Kelihatan seorang gadis berlari ke arah Yoongi.
"Yah!Kim Arin!Senyaplah bodoh!" Yoongi sempat meluku kepala Arin.Tercebik bibir Arin sambil mengusap kepalanya.
"Hah,buatlah muka macam tu.Aku lempang satgi,penyek muka comel kau aku lempang" Ujar Yoongi.Arin tersengih comel.
"Sorry lambat datang.Aku lupa set jam semalam"Ujar Arin.Buku laporan dibuka lantas ditulis namanya di dalam buku tersebut.
"Nama jak ketua pengawas tapi lambat datang.Hampeh!Better aku jadi ketua pengawas.Hahahaha!!!" Ujar Yoongi seraya ketawa besar
Arin mengguling matanya menyampah.
Ada pelajar yang baru masuk ke sekolah menyapa mereka berdua sambil menunduk hormat.Ada juga perempuan yang tersengih-sengih malu apabila melihat Yoongi melemparkan senyuman gummy kepada mereka.
"Arin"
"Nae?"
"Kau kan perempuan.Macam mana nak pikat seorang gadis supaya gadis tu jatuh cinta dengan kita?" Soal Yoongi.Arin melihat wajah Yoongi hairan sebelum terletus ketawa Arin.
"Kau?Jatuh cinta?Pfft!Weyh,ni first time aku tengok kau jatuh cinta dengan seorang gadis.Pfft!Buahahaha!!!" Nyaris meletup perut Arin menahan senak akibat banyak ketawa.Tangannya menampar-nampar bahu Yoongi berkali-kali sambil ketawa.
"Yah!Janganlah gelak!" Marah Yoongi dengan kedua-dua pipinya yang mula berona merah.
"Ok,ok.Aku tak gelak.Pfft!Buahahaha!!Weyh,aku tak boleh henti gelak!Muka kau tak boleh blah.Buahaha!!!"
"Yah!!!"
"Ok,ok.Aku berhenti.So,who's that lucky girl,huh?"Soal Arin.Namun dalam hatinya berdebar kerana dia sendiri telah mempunyai perasaan cinta terhadap rakan baiknya,Min Yoon Gi.
It sounds crazy but yeah.Hati dia sudah terpaut terhadap Yoongi.
Kelihatan wajah Yoongi mula berona merah sambil memintal hujung baju kot hitam pengawasnya.
Eh!eh!Malu pula abang swag ni.
"Kau dah kenapa ni,bangang?Dah kena sampuk ke apa budak putih ni?Cakap lah cepat.Kau suka siapa?" Soal Arin sedikit bengang.
"Errmm,aku actually suka dengan Irene"
Prang!!!
Hati Arin berkecai sebaik sahaja Yoongi habis berkata.T...tak mungkin?
Crush dia sukakan orang lain.
Serta-merta,air mata Arin mula bergenang namun secara tiba-tiba,Arin tergelak kuat.Bahu Yoongi ditampar kuat berkali-kali.
"Kau?Sukakan Irene?Pfft Buahahaha!!!Nak ke dia dengan kau yang muka ketat plus tak hensem ni?Buahahaha!!!"
"Kau hensem Yoongi.Aku just gurau tadi" Desis Arin di dalam hati.
"Aish,janganlah gelak!" Ujar Yoongi seraya mencebik bibirnya.Arin tersenyum lemah sebelum menepuk bahu Yoongi.
"Aku gurau.Hah,yelah,yelah.Good luck then.Aku harap,Irene sukakan kau juga.Jangan risau.Nanti aku tolong kau cara nak pikat dia" Ujar Arin seraya tersenyum palsu walaupun dalam hakikatnya hatinya hanya tuhan saja tahu betapa pedihnya hati dia sekarang.
Dan secara tiba-tiba,tubuhnya didakap kemas oleh Yoongi.
"Thanks,Arin.Kau lah kawan yang paling baik yang pernah aku jumpa.Aku sayangkan kau sebagai kawan" Ujar Yoongi.Arin tersenyum lemah.
"Ingat tu,Arin.Yoongi cuma anggap kau kawan dia saja"
Kring!!!!!!
"Dah jom.Kita masuk kelas" Ujar Yoongi.Arin hanya tersenyum lemah sebelum mengikuti Yoongi dari belakang menuju ke kelas.
----
Waktu balik sekolah...
"Arin!!!!"
Arin menoleh melihat abang ketiganya,Kim Taehyung berlari ke arahnya.
Buk!
"Adeh!Sakitlah,adik!" Ujar Taehyung sambil mengusap bahunya ditumbuk oleh Arin.Kuat lagi tu.Boleh patah tulang dibuatnya.
Mentang-mentang dia ahli Taekwondo
"Kenapa tinggalkan aku tadi hah?" Arin memukul badan Taehyung menggunakan bukunya.Dah tebal lagi tu.
"Akh!Sakitlah!Jangan pukul!Sorry lah Weyh,adui!Woi! Sakitlah!"
Tidak cukup dengan itu,rambut hitam abangnya ditarik kasar membuatkan Taehyung menjerit dengan suara garaunya yang boleh mencairkan hati gadis.
K,tiber
Pin!pin!
"Woi!Sempat lagi korang bergaduh kat sekolah!Hyung sepuk muka korang satu persatu,padan muka!" Ujar Jin sedikit bengang melihat kedua-dua adiknya bergaduh.Dah lah kat bustop lagi diaorang bergaduh.Buat malu je.
Pening kepala Jin melihat kerenah dua adiknya ini.Kat mana-mana pun bergaduh juga.Tapi lepas tu,berbaik semula.Siap berkepit lagi.
Haish,boleh pengsan jadinya.
"Taehyung oppa ni hah!Time pagi tinggalkan orang.Tak nak tunggu.Nasib baik sempat sampai sekolah"
"Siapa suruh bangun lambat.Kan dah kena tinggal.Nama je ketua pengawas,tapi bangun lambat"
"Tapi sekurang-kurangnya tunggulah aku.Gerakkan aku.Ni tak!"
"Kau ingat aku ni bibik kau nak gerak kau setiap pagi?Banyak cantik muka!"
"Memang aku cantik pun.Halah!Halah!Kau cakap je lah yang kau jealous!"
"Hello?Aku jealous?Heh!Aku lagi hensem sampai perempuan terkejar-kejar aku.Kau sepatutnya beruntung dapat abang macam aku"
"Hak alah.Nak muntah aku,puih.Muka macam apa entah.Hensem lagi abang Kim Taehyung BTS dari muka kau macam alien"
"Kau ni k.....
"WOI!!!!"
Nyaris terjungkang mereka berdua ke belakang akibat suara jerkahan Jin.Mereka berdua terdiam ketakutan apabila melihat aura hitam mula keluar dari belakang Jin.
Jin menatap wajah mereka berdua dengan muka jangan.sampai.hyung.campak.korang berdua.dalam.kolam.ikan.jerung.Cukup membuatkan mereka berdua ketakutan melihat wajah bengang hyung mereka
Jin menarik nafas perlahan-lahan sebelum flip rambutnya ke belakang.
"Dah,masuk dalam kereta.Sebelum hyung tinggalkan korang" Ujar Jin.Mereka berdua hanya akur lantas masuk ke dalam kereta Hyundai Palisade milik Jin.Jin memandu keretanya keluar dari kawasan sekolah.
TBC
Yeah,I know this part merepek.Enjoy.
Don't forget to vote my story.
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanfictionKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.