Bab 24

58 12 28
                                    

"Arin?"

Arin yang sedang termenung sambil melemparkan pandangan di luar kafe tersedar dari lamunan nya lalu menoleh ke belakang.Kelihatan Namjoon menuju ke arahnya dengan membawa secawan latte dan sepinggan kek coklat.

"Eh?!Sorry oppa!Arin tak buat kerja.Tepi sikit,oppa.Arin nak pergi sambung kerja"

"Eh tak payah lah Arin.Lagipun, customer pun kurang so tak lah berapa busy sangat.Arin kan baru balik dari sekolah.Mesti belum makan lagi.Nah!" Namjoon meletakkan sepinggan kek coklat dan secawan latte di atas meja tempat Arin duduki.

"Thank you,oppa!" Sudu kecil diambil lalu kek coklat tersebut disuap ke dalam mulutnya.

"Uwarghh!Sedap!" Arin mengangkat ibu jarinya buat tanda "good" lalu disuap lagi ke dalam mulutnya.Sos coklat yang meleleh di tepi bibirnya tidak diendahkan menyebabkan bibirnya menjadi comot.

"Aigoo budak ni.Dah besar pun,makan  still comot.Macam budak kecil" Namjoon mengelengkan kepalanya lalu mengelap bibir Arin yang comot dengan sos coklat.

Arin hanya tersengih lalu menyambung suapan kek coklat ke dalam mulutnya.Di saat dia terpandangkan kek tersebut,dia teringat akan Yoongi yang selalu membelikan dia kek coklat semasa hari jadinya yang 14 tahun.

"HAPPY BIRTHDAY,MY BESTIE!NAH,KEK COKLAT UNTUK KAU!Mian,aku tak boleh belikan patung Rilakuma yang kau nak.Duit aku cukup untuk beli kek je"

"HUWARGH!!!KEK COKLAT!!! Gumawo Oongi!Lah tak apa lah.Setakat kek ni pun dah cukup"

"Stop lah panggil aku Oongi.Aduh!"

"Tak kira!Nak panggil Oongi juga.Oongi yah~"

"Yah!Geli lah!"

"Arin macam ada masalah je?Nak share dengan oppa?Mana tahu oppa boleh tolong" Ujar Namjoon apabila dia tersedar,Arin banyak termenung dari tadi.

Arin hanya tersenyum kecil lalu mengelengkan kepalanya.

"Arin ok lah.No need to worry about me.I'm ok" Ujar Arin cuba ingin menyedapkan hati abangnya.

"Ok lah kalau macam tu.Oppa nak pergi bahagian dapur jap,nak check pekerja kat situ.Arin sambung lah makan.Dah habis makan,sambung bekerja" Ujar Namjoon lalu berlalu menuju ke dapur.

Arin mengeluh lalu kek coklat nya yang sudah tinggal separuh dimakan sehingga habis.

TING!

Tiba-tiba,telefon milik Arin berbunyi menandakan ada satu mesej masuk.Dia mengeluarkan telefon miliknya yang berada di dalam kocek seluarnya lalu menekan ikon mesej.

Oongi si bangang,
Aku nak jumpa kau.Jumpa aku kat tempat yang selalu kita berjumpa.Ada benda aku nak cakap dengan kau.

"Dia nak cakap apa?" Soal Arin.Tangannya laju menaip keyboard lalu butang send ditekannya.

Oongi si bangang,
Aku nak jumpa kau.Jumpa aku kat tempat yang selalu kita berjumpa.Ada benda aku nak cakap dengan kau.

Me:
Ok?Pukul berapa?

Oongi bangang:
Pukul 8.Tunggu aku nanti.

Arin mematikan telefonnya lalu pinggan dan cawan yang sudah kosong dibawa menuju ke dapur.

________________

Yoongi POV

Yoongi meletakkan telefonnya di atas meja kopi lalu bibirnya mula mengukir senyuman yang susah sangat ditafsir.

End Yoongi POV

__________________

"Oppa,Arin nak jalan-jalan dengan kawan Arin dulu boleh?"

Namjoon yang baru sahaja mengunci kedai kafe nya menoleh ke arah Arin.

"Eo?Malam-malam macam ni?Arin nak pergi mana?Nak oppa temankan Arin?" Soal Namjoon agak risau.Arin mengelengkan kepalanya.

"Tak perlu lah oppa.Lagi pun,Arin dah besar.Arin ada black belt.Jangan risau" Ujar Arin lalu tersenyum kecil.Namjoon mengeluh.

"Ok lah.Hati-hati ya?Jangan balik lambat pula" Pesan Namjoon.

"Ok!Bye-bye,oppa!" Arin menggalas beg hitamnya lalu berlari meninggalkan Namjoon.

Namjoon mengelengkan kepalanya lalu melangkah menuju ke keretanya.Tiba-tiba,dia berasa tidak sedap hati memikirkan Arin yang berseorangan namun ditepisnya fikiran negatif tersebut dan mendoakan yang baik-baik sahaja untuk Arin.

_______________

Arin menunggu Yoongi di tempat yang mereka selalu lepak iaitu di taman.Gila ke apa Yoongi suruh dia tunggu kat sini.Dah lah dia sorang lagi tu.

Harap-harap tak ada lah hantu Juon datang merangkak nak kacau dia or hantu penanggal,or hantu yang terkoyak mulut,or hantu tak ada kepala kacau dia.

"Arin?"

Arin menoleh dan kelihatan Yoongi berada di belakang nya dengan kedua-dua tangan nya memegang cawan plastik yang berisi kopi dan perisa coklat.

Yoongi melabuhkan punggung nya bersebelahan dengan Arin lalu memberi secawan plastik air coklat kepada Arin.

"Nah!Untuk kau.Aku tahu kau tak suka kopi"

"Hmm thanks" Arin mencapai air coklat tersebut lalu dihirupnya sedikit.

"Arin"

"Hmm?"

"Aku....nak minta maaf" Ujar Yoongi dengan kepala tertunduk.

"Eo?Wae?" Soal Arin.Kepalanya mula berasa pening sedikit namun terpaksa ditahan.

"Aku dah buat kau sakit hati.Maaf sebab tuduh kau sembarangan time yang hari sukan dulu" Ujar Yoongi sambil tersenyum sinis namun Arin tidak nampak kerana Yoongi.

"Urgh Yoo...Yoongi.Kau letak apa dalam minum....

Belum sempat Arin menghabiskan katanya,dia sudah jatuh pengsan ke dalam pelukkan Yoongi.Dan Yoongi tersenyum kemenangan.Dia mengucup pipi Arin lalu tersenyum sinis.

"You are mine Arin Kim"





TBC


Guys!Serang Yoongi guys! Hempuk dia!Serang dia!

Huhue sorry dh lama x update.Tarak idea.Ada idea tapi busy ngan hw,oc,and also tahun NI SPM.Tak tahu lh Bila SPM.Hiks!Tu jelah.Bubye😭

[H]Our First And Last Love •MYG•Where stories live. Discover now