"Apa yang adik saya buat tadi,cikgu?"
"Dia belasah Yoongi tadi.Saya pun tak tahu apa yang berlaku sampai diaorang bergaduh teruk.Yoongi,kamu pengawas.Sepatutnya tunjuk perangai yang berdisiplin,bukan tunjuk perangai gangster!"
Mereka berdua terdiam sebaik sahaja Sir Yoon mengherdik mereka.Jin hanya mengeluh.
"Saya akan buat surat hukuman gantung sekolah untuk kamu, Taehyung.Yoongi,kamu stay sini sampai kedua-dua ibu bapa kamu datang.Taehyung,kamu boleh balik dengan abang kamu"
Taehyung hanya mengangguk.
"Kamsahamnida sonsaengnim" Jin menunduk kan tubuhnya sedikit sebelum dia menarik lengan Taehyung keluar dari bilik pengetua.
"Apa lagi masalah yang kamu buat ni?Haih" Keluh Jin sebaik sahaja mereka berada di tepi kereta Hyundai milik Jin.
"Dia tuduh Arin yang bukan-bukan...
"Tapi tak perlu lah sampai bertum...
"KALAU HYUNG YANG DENGAR APA YANG DIA CAKAP TADI,BUKAN SETAKAT TUMBUK JAK!MEMANG LUNYAI HABIS BUDAK TU!"
Jin tergamam.Ini pertama kali Taehyung meninggikan suara nya terhadap Jin.
"Taehyung...
Taehyung mendengus kasar sebelum dia melangkah masuk ke dalam kereta bahagian seat belakang.
Jin mengeluh sebelum dia juga masuk ke dalam kereta bahagian seat pemandu.Membiarkan Taehyung yang duduk di bahagian seat belakang,mungkin sedang mencuba ingin meredakan kemarahan nya.
Kereta Hyundai miliknya dipandu keluar dari kawasan perkarangan sekolah.
_________________
"Eh?Awalnya kau balik?Bukan waktu sekolah habis pukul 12 ke?"
Arin yang sedang duduk bersantai di atas sofa sambil menonton drama Korea di kaca TV menanya Taehyung yang sedang membuka kasut di depan pintu rumah.
Berkerut dahi Arin apabila melihat wajah keruh Taehyung tidak membalas soalan nya sebaliknya hanya berlalu menuju ke biliknya di tingkat atas dan...
DUMM!!!
Ternaik kedua-dua bahu Arin terkejut apabila Taehyung menghempas pintu biliknya.
Dah apa hal budak tu?Period ke?
"Oppa,kenapa dengan Taehyung tu?" Soal Arin sebaik sahaja kelibat Jin muncul di sebelahnya.
Jin mengeluh.Rambut panjang Arin diusap lembut.
"Dia ada masalah sikit kat sekolah tadi.Jangan risau lah dengan dia.Arin lapar tak?Kalau Arin lapar,oppa nak masak.Arin nak makan apa?"
"Arin nak nasi goreng Kimchi!"
"Boleh.Arin duduk sini tau.Oppa nak pergi ke dapur.Nak memasak"
Arin mengangguk.Kelibat Jin yang melangkah masuk ke dalam dapur dipandang seketika sebelum matanya melirik ke pintu bilik Taehyung yang tertutup rapat.
"Mesti ada something yang berlaku ni"
_____________________
PPANG!!!
"APPA BETUL-BETUL KECEWA DENGAN KAMU YOONGI!!!"
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanfictionKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.