Bab 11

64 32 11
                                    

Semenjak kejadian di mana Arin dan Yoongi bertemu di funfair,mereka hanya diam tidak bertegur sapa.Hanya membuat kerja sendiri masing-masing.Bukan tu sahaja,mereka hanya berlalu sahaja tidak bertegur sapa seperti dulu.

Arin berdiri di pintu pagar sekolah seperti biasa bertugas.Buku laporan ditangannya dibuka lalu dicatat.

KTAK!

Arin menoleh dan seketika dia terkedu melihat Yoongi membuka air tin di sebelahnya lalu meneguk air tersebut dengan rakus.

Oh!Baru Arin teringat.Hari ni dia bertugas dengan Yoongi.

Mereka hanya senyap.Hanya kedengaran bunyi pelajar berborak sakan serta bunyi kenderaan masuk ke dalam kawasan sekolah.

"Annyeong haseyo,Yoongi sunbae,Arin noona"

Yoongi hanya tersenyum kecil manakala Arin menundukkan badannya sedikit begitu juga pelajar yang menyapa mereka.

Sehinggalah kedengaran bunyi loceng sekolah menandakan waktu masuk kelas,Yoongi berlalu meninggalkan Arin tanpa memandang wajah Arin.

Arin sedaya upaya menahan tangisan yang ingin keluar dari tubir matanya.Air mata yang nyaris ingin menitis di lap kasar sebelum dia melangkah menuju ke kelasnya.

_________________________

"Psst!Jungkook!"

"Pe?" Ujar Jungkook sekilas.Matanya kusyuk bermain PUBG di dalam telefonnya tanpa melihat wajah Jimin.

Hari ni,mereka hanya duduk di dalam kelas sahaja tidak belajar kerana semua guru ada mesyuarat penting sehingga waktu habis sekolah.

Jimin dan Jungkook sekarang ni tengah melepak kat atas rooftop.

Jimin mendengus geram.Telefon Jungkook dirampasnya membuatkan Jungkook menatap Jimin tajam.

"Yah hyung!Bagi balik phone Kookie!Sikit lagi Kookie nak menang!"

Jungkook cuba ingin merampas telefon miliknya dari tangan Jimin namun tidak berhasil apabila Jimin memasukkan telefon Jungkook dalam kocek seluar sekolahnya.

"Cuba jangan asyik main game je.Layanlah hyung.Hiks!" Jimin mengoyang bahu Jungkook perlahan dengan bibir tercebik.

Jungkook menguling matanya malas.Menyampah melihat perangai Jimin yang serupa budak kecil menangis tidak dapat gula-gula.

"Nak layan macam mana hyung?Nak layan hyung macam anak raja?"

"Layanlah.Peluk ke,cium ke,raba ke,ro.....

PAK!!!

"ARGH!SAKITLAH!HIKS!NANTI DAH TAK CUMIL DAH CHIMCHIM PIPI BENGKAK KENA TAMPAR!HIKS!TAHU AH JEALOUS PIPI TAK TEMBAM MACAM CHIMCHIM!HURM!"

"Aku still straight ok?No scene gay at here.Masih ada budak bawah umur yang tengah baca fanfic ni.Lagipun,kalau aku suka sama sejenis pun,tak hingin aku dengan hyung yang kurus kering macam ikan bilis!"

Mata Jimin terbeliak.Hello?Chimchim sado ok?Plus cute, chubby,handsome,semualah.Kalau tak,macam mana semua perempuan di luar sana terjerit-jerit macam terkena histeria,ada yang sampai hidung berdarah,ada juga yang pengsan melihat kehenseman nya.

"Halah!Halah!Cakap je lah jealous!Hurm!" Jimin mengembungkan pipi nya menoleh ke tempat lain sambil berpeluk tubuh.

Alolo.Anak itik merajuk lah.Siapa bini dia,pujuk dia cepat.

[H]Our First And Last Love •MYG•Where stories live. Discover now