"Lalalala~"
Mulut Gempa tak berhenti bersenandung lagu yang tak di ketahuinya bahkan author. Tak sedar bahawa dirinya di perhatikan dari jauh. Orang itu memakai baju serba hitam. Serta mask yang berwarna hitam. Kecuali irisnya saja berwarna ungu. Dia tersenyum manis melihat tingkah Gempa yang baginya comel.
"Aku akan sentiasa menunggumu... my first love."
Di rumah Elemental
Di ruang tamu, terdapat 3 pasangan yang sedang menonton TV sambil berpeluk-peluk. Sedang leka mereka menonton TV sehingga tidak menyedari yang abang sulung mereka memberi salam. Bahkan sudah masuk.
"Ekhem! Uhuk! Amboi~ Aku balik pun korang tak sedar ya? Sibuk tengok TV atau bersawit?" tegur Gempa pada mereka. Serentak mereka menoleh ke arah pintu utama. Terlihatlah Gempa berdiri patung di situ sambil sebelah tangannya memegang beberapa plastik yang berisi lauk pauk.
"Eh? Mana la kitorang sedar. Aa.. Hehe. Sorry Gem." ucap Taufan. Tangannya yang setia memeluk pinggang Hali kini di lepaskan lalu di bawa ke belakang kepalanya.
"Iya la tu. Ni ha. Benda yang korang pesan."
Gempa menghulurkan beberapa plastik pada mereka. Serta merta geng TTM yang pertama menyerbu dahulu sebelum Solar dan Hali.
Ice? Dia dah lama tido di riba Blaze. Tapi terjaga akibat Blaze dengan mengejut bangkit lalu berlari ke arah Gempa. Benjol kepalanya.
"WAAAA!! Thorn nak ais krim! Thorn nak!" jerit Thorn
"Blaze pun!"
"Aku-adeh!" belum sempat Taufan menjerit kepalanya di luku oleh Hali.
"Aku tak mengaku kau uke aku kalau kau macam diorang."katanya selamba lalu menjeling ke arah Taufan
Nasib kau Taufan dapat seme macam tu. Hadap aje la~
"Hmph!" cebik Taufan lalu terus berjalan ke arah Gempa dan lain-lain
"Ha... nah! Ais krim untuk Thorn, Blaze dan Taufan. Buku untuk Solar dan... err.. Kondom untuk Hali. Aaa.. Nah!" teragak-agak Gempa untuk menghulurkan barang itu. Wajahnya agak memerah kerana dia tahu apa tujuan Hali mahu dia belikan itu.
"Kau nak buat apa dengan benda tu, Hali?" tanya Taufan hairan pada sang kekasihnya
Hali smirk."Nothing~"
"Dah la. Aku nak masak pula. Korang kalau makan tu plastik jangan tauk merata-rata. Kalau aku jumpa mana-mana plastik ais krim, SIAP KORANG aku kerjakan." Gempa memberi death glare pada mereka. TTM sudah menelan liur mendengar ugutan dari sang abang.
"O-okey." jawab mereka bertiga serentak
Mereka segera kembali di tempat asal. Tiba saja Blaze di sana dia dapati Ice sedang berpeluk tubuh sambil memandangnya tajam.
"Kau kenapa Ice?" tanya Blaze seraya mengambil tempat duduk di sebelah Ice
"Kau nak sangat kan dengan ais krim tu? Pergilah kat ais krim tu! Jangan cari aku!" merajuknya lalu bingkas bangun ingin beredar dari situ. Blaze sudah mengelabah.
"I-Ice! Weyh! Kau ni jangan la ambik hati sangat. Weyh!"
Jerit Blaze sambil mengejar langkah Ice. Dah masuk kali ke 10 Ice merajuk. Untung dapat kekasih macam tu. Sikit merajuk, sikit merajuk.
"Kau kan sayangkan ais krim tu. Aku ni bongkah ais ja!" laung Ice dari dalam biliknya.
"Woy! Takkan aku kena kawin dengan ais krim ni kot. Ice! Buka lah pintu hatimu agar kau menerima kembali cintaku~ Oh, Ice cube! Sesungguhnya kau lah makhluk yang ku sayang~ tetapi cinta kita ini cinta terlarang ku harapkan agar engkau cepat menghilang-"
YOU ARE READING
Kunyit
Teen FictionTak tau nak tulis apa.So,baca je. Yang penting, about Boboiboy. Siapa yang homo tu jangan baca. Tak paksa. Warning!! Yaoi 15+ Don't like?Don't read!! *Boboiboy adalah milik monsta. Saya hanya meminjam watak.*