Be Mine

1K 50 9
                                    

Di sebuah taman yang terdapat air pancut buatan bersama bunga-bunga yang berbeza warna. Terdapat seorang lelaki yang dalam lingkungan 17 tahun sedang duduk di satu bangku yang luasnya muat untuk 2 orang. Dia termenung jauh memikirkan masalahnya yang entah salah atau tak.

'Aku... benci... kau. '

Kata-kata Ice masih terngiang-ngiang diingatannya. Takkan semudah itu dia mahu lupakan kata-kata yang agak sadis. Walaupun 3 perkataan tapi kalau sekali diucap, memang perit untuk menelannya.

"Adakah aku tak berhak untuk mendapat peluang? " tanyanya pada diri sendiri

"I think, aku memang tak berhak dapat peluang. Sebabnya ialah aku sendiri. Aku buat tanpa berfikir dahulu. Aku....

Bodoh

"Aku bodoh. Aku sia-sia kan dia. Aku memang layak terima palauan diorang. Tapi aku tak sanggup untuk lepaskan dia. Aku masih cintakan dia."

HUP!!

Tersentak Blaze apabila seseorang dari arah belakang memeluknya secara tiba-tiba. Dia melihat tangan si empunya dan dia terkesima apabila tangan yang putih mulus dan lembut tanpa sebarang cacat cela itu. Dia teramat mengenali tangan itu. Bahkan tangan yang selalu menjadi mangsa ciumnya. Tangan lembut yang dia rindui. Tetapi kalau tangan itu sekali hinggap di pipi, memang padu la.

"Ice?"

"Aku minta maaf Blaze. Kalau selama ini aku buat kau risau atau sedih. Aku tahu aku juga salah. Aku terlalu marah dengan kau sampai tak fikir langsung perasaan orang lain. Aku mementingkan diri, bukan?"

"No! Kau tak pentingkan diri. Aku.. yang patut minta maaf pada kau. Tapi kau tak pernah bagi aku peluang untuk bercakap." di ayat terakhirnya berbunyi lirih dan perlahan sahaja

"That's why aku minta maaf pada kau. Aku selama ni tak pernah bagi kau peluang untuk bercakap. Dan sekarang kau nak cakap apa, cakaplah. Aku nak dengar segala isi hati kau." ucap Ice lagi tanpa melepaskan pelukannya

"Aku... mengaku yang aku salah. Tapi now aku dah menyesal. Sangat menyesal. Tapi aku tahu sesal aku dah tak guna. Sebab menyesal dahulu berpendapatan, menyesal kemudian tiada guna. Aku lah yang dimaksudkan di peribahasa tu. Aku menyesal sangat. Aku nak minta maaf. Aku perlukan peluang. Dan aku janji peluang kali ni aku takkan sia-sia kan lagi."

Ice mengeratkan lagi pelukannya. Wajahnya disembamkan pada bahu Blaze. Dalam diam dia tersenyum. Melihat dari iris mata pun sudah tahu yang ada rasa menyesal dan ikhlas.

"Aku maafkan kau. Tapi kau kena ingat. You will forever be mine. Tiada sesiapa akan dapat memiliki kau. Hanya aku." di akhir ayat kedengaran seperti lelaki psycho

Blaze meneguk air liur mendengar. Seram..

"Ahaha!! Pucat gila muka kau! Aku gurau je la. Tak payah la nak takut sangat." ucap Ice sambil ketawa

Blaze pula sudah merah padam. Sumpah memang dia takut tengok Ice yang lain dari yang lain. Boleh jadi juga kalau Ice ni jenis yang psycho kan?

"Ish kau ni! Melawak pula kau. Takut aku tau tak. Ingat kau ni memang psycho ka apa."

"Kalau ya pun kenapa? Psycho kerana kau."

Dan lagi sekali Blaze meneguk air liurnya.

Di rumah elemental

''Assalamualaikum."

Setelah memberi salam, Ice dan Blaze pun masuk. Masuk saja, Ice mendapat pelukan dari Taufan dan Thorn. Ice membalas kembali.

"Kau kemana Ice? Kau tahu tak kitorang risau sangat dengan kau!" kata Taufan dalam nada ingin menangis

"Aku stay di rumah Fang semalam. Mana Gempa dan Hali? " tanya Ice sambil melepaskan perlukan mereka

"Hali di bilik. Dan Gempa pun di bilik dengan Hali." jawab Thorn pula

Ice tersenyum lalu pandangannya dialih ke arah Blaze yang dari tadi memandang mereka. Ice tersenyum. Blaze pula tertunduk.

"A-aku.. erm..  Aku nak minta maaf.. dekat kau... Taufan." ucap Blaze terbata-bata

"Aku maafkan kau. Kau pergi la jumpa dengan Hali. Dia ada di bilik kau dan Ice." ucapan Taufan membuatkan Blaze berkerut dahi

Tapi tanpa bertanya lagi, dia berjalan menuju ke biliknya dan Ice dan betul apa yang dikatakan Taufan. Hali sedang berada di biliknya. Sedang duduk di katilnya.

"Aku nak minta maaf dekat Blaze. Tapi aku... malu." di ayat terakhirnya, dia memperlahankan suaranya tapi masih dapat didengari oleh mereka semua yang berada di situ termasuk Blaze

"Dasar thundere." ucapan Blaze dapat mengejutkan Gempa dan Hali yang berada di dalam bilik itu

"Buat apa kau nak minta maaf dengan aku? Kan aku yang salah."

Blaze mendekati kedua abangnya lalu mengambil tempat di bangku yang disediakan di situ. Dia menatap Hali.

"Aku nak minta maaf dekat kau, Hali. Aku tahu aku salah. Dan aku tahu apa yang aku buat memang salah. Jadi, adakah kau maafkan aku atau tak? "

Hali menatap Blaze dalam lalu dia tersenyum dan senyuman tu mampu membuat Blaze agak terkesima.

Bukan tergoda tapi selama ni dia langsung tak pernah melihat senyuman yang begitu ikhlas dari 'Halilintar'.

"Aku maafkan kau. Lagipun aku pun pernah buat salah. Dan orang yang jadi mangsa aku maafkan aku. So, takkan kau tak layak dapat kemaafan juga? " tutur Hali lembut. Blaze terus memeluk Hali erat. Dia terharu sangat

"Terima kasih. Thank you. Arigatou. "

Pelbagai bahasa Blaze guna yang hanya bermaksud 'Terima kasih' .

"Kau kan kembar aku. Kau darah daging aku. Kita kembar. "

Dan pada akhirnya, mereka semua berpelukan. Mereka saling menyalurkan kasih sayang di dalan pelukan tersebut.

Tok! Tok! Tok

"SAPA PULAK LA YANG KACO ORANG NAK BERHAPPY NI WOY!! "

BERSAMBUNG

AGAKNYA SIAPA YANG KACAU DIORANG EH. MESTI READERS SEKALIAN INGAT YANG AKHIR SEKALI HAPPY TAPI TETIBA ADA PLAK YANG PI KACAU! AISH! TAK LEH JADI NI!!

OK BYE!!

Kunyit Where stories live. Discover now