"Ish aku kata tak boleh, tak boleh la!"
"Taufan.. Tolong la kawan kau ni. Please~" rayu Fang
Taufan hanya memandang jengkel pada lelaki yang sedang melutut di depannya.
"Kau sendiri tau macam mana dia tu kan? Kami memang tak boleh tolong apa-apa. Kalau kau nak kau buat sendiri. Kami tak nak terlibat. Nanti kami yang kena." kata Blaze pula
Fang terus memeluk kaki Taufan erat. Dia berteriak.
"TOLONG LA AKU FAN! TOLONG LA! TOLONG LA! WAAAAA" jeritnya layak seperti budak kecil
"Menyesalnya aku datang rumah kau ni." rungut Taufan
"Fan.. tolong la. Please~ kalau bukan korang sapa lagi nak tolong aku ni?"
Fang membuat muka kesiannya. Taufan mengeluh seraya menarik kembali kakinya.
"Kau tau, aku dah serik masuk campur hal korang. Sebab kami dah kena. Kami tak nak kena lagi sekali. Kau nak, kau usaha la sendiri."
"Masalahnya aku dah cuba pelbagai cara! Cara itu, cara ini semua tak berkesan! Nak buat macam mana lagi? Korangkan rapat dengan dia. Bolehla.. Bolehla. Sekali ni ja. Ya?"
Fang mengesot ke kaki Blaze pula dan memegang kaki itu. Blaze mengeluh berat. Menyesal dia mari rumah.
Taufan dan Blaze berpandangan antara satu sama lain dan kembali memandang ke arah Fang.
"Nak aku tolong apa?" tanya Blaze malas
"Tolong pujuk dia. Kau bagi la ayat apa-apa pun. Asalkan dia terima aku."
Blaze lagi sekali mengeluh. Dia hanya bergumam saja.
"Tapi...
"Dengan satu syarat."
Taufan dan Blaze berpandangan. Mereka tersenyum jahil.
Di rumah elemental
Hali yang berada di ruang tamu ingin melangkah menuju ke biliknya yang sedikit hujung itu.
"Ahhn~S-Solar.. Nngh! Lagiih"
Terbantut dia apabila pendengarannya menangkap satu suara aneh dari dalam bilik Solar dan Thorn. Dia menengkup telinganya ke pintu itu dan seketika wajahnya berubah warna.
Merah.
Dia segera menjauhkan telinganya dan berlari ke biliknua dengan segera. Dia dah tegang.
Warning🔞
Tak banyak pun. Sikit jee..
Jangan baca kalau tak sukaDia menutup serta mengunci pintu biliknya. Dia berjalan ke katil dan berbaring. Seluar di bukanya sedikit.
Dia mengocok batangnya sendiri untuk mengeluarkannya.
"Aahnn~Ahh.."
Makin laju kocokannya.
"Enghh! Ahhn.. Arrgh!"
Dan tak mengambil masa yang lama, dia akhirnya keluar. Banyak. Memang banyak. Tercungap-cungap dia mengambil nafas.
End warning
Akhirnya dia terlelap dengan begitu. Tak terfikir mahu bersihkan diri atau apa.
Di luar rumah
"Assalamualaikum!"
Taufan dan Blaze melaung dari luar rumah.
"Assalamualaikum!! Oy ada orang ke tak?!" laung Blaze lagi
"Oy-eh? Ni rumah kita buat apa nak bagi salam."
Baru Taufan tersedar yang itu rumah mereka. Masuk aja lah. Dan merwka pun masuk. Mereka dapati tiada sesiapa di ruang tamu. Tadi ada Hali. Sekarang ke mana pulak?
"Aik? Mana hali? Hilang di telan bumi ke apa?" tanya Blaze hairan
Taufan hanya menjongket bahu."Dalam bilik mungkin. Dah la. Aku nak masuk bilik. Melekit habis badan aku ni jadi bahan pelukan si budak Fang tu." rungut Taufan
Sampai saja dia di depan biliknya, dia memulas tombol pinti biliknya.
'Aik? Kunci? Dah kenapa Hali kunci dari dalam pulak?' fikirnya
Dia mencuba buat kali kedua tapi tetap tak boleh. Dia mengetuk dan memanggil dan tetap tiada sahutan.
"Haih. Aku dah la melekit-lekit ni."
Dia bercekak pinggang memandang pintu biliknya yang berkunci itu.
"Kenapa Fan?"
Taufan menoleh ke tepi. Blaze menjenggulkan kepalanya di balik pintu biliknya.
"Ni ha! Hali kunci dari dalam. Aku tak boleh nak mandi la jawabnya." dia mengeluh ke entah keberapa kalinya
"Kau tumpang ja la bilik mandi dalam bilik aku dulu. Tuala dan baju kau guna baju aku dulu. Nanti kau bagi balik."
Taufan hanya menggangguk dan berjalan ke arah bilik Blaze. Dia hairan. Mana Ice?
"Mana Ice?" tanya Taufan
"Tolong Gempa dekat kedai Tok Aba."
Taufan hanya meng'owh' saja. Dia bergerak ke bilik mandi dan mandi.
Selesai saja dia mandi, dia berjalan keluar dengan diri separuh bogel. Hanya sehelai tuala yang menutupi bahagian bawahnya.
"Dah siap? Tu ha baju untuk kau. Besar sikit rasanya."
Sehelai baju berwarna oren menjadi tumpuan Taufan. Dia mengambil baju itu yang disangkutkan dia almari. Dia menyarungkan baju itu dan baju di bahagian bahu terlondeh sedikit.
Memang besar. Dah la besarnya sampai ke paras lutut. Gelabeng pula tu. Bahunya yang putih mulus pun terdedah. Nasib seluar pula hanya muat-muat. Kalau seluar pun gelabang memang sah londeh.
"Besarnya baju kau Blaze. Aku ni dah macam anak kelawar ja." bebel Taufan
Entah harini sudah berapa kali dia membebel.
"Baju tu memang besar. Bada kau yang kec-"
Terhenti kata-kata Blaze. Satu permandangan yang indah.
Berkelip dia memandang Taufan yang baginya comel.
"Kau dah kenapa Blaze? Oy!"
Bagai angin saja suara Taufan. Blaze berjalan mendekati Taufan lalu bergelangan Taufan di tariknya dan dihumbankan ke atas katil.
"Aduh! Kau dah kenapa tetiba ja!"
Taufan memandang tajam ke arah Blaze. Dan lagi terliurlah Blaze melihat Taufan dengan gaya begitu.
Baju yang terlondeh sedikit di bahu kini hampir tak menutupi bahagian dadanya.
Dan mari kita sama-sama mendoakan keselamatan Taufan di chapter seterusnya.
Bersambung
Sapa nak ship ni di chapter seterusnya nanti? Kalau tak nak author boleh cancel or skip saja. Mana tahu korang para readers tak setuju ke apa kan?
YOU ARE READING
Kunyit
Teen FictionTak tau nak tulis apa.So,baca je. Yang penting, about Boboiboy. Siapa yang homo tu jangan baca. Tak paksa. Warning!! Yaoi 15+ Don't like?Don't read!! *Boboiboy adalah milik monsta. Saya hanya meminjam watak.*