Fang

740 38 0
                                    

Mereka semua berjalan turun ingin melihat siapa yang datang dan buka saja pintu terjengullah wajah Fang yang hensem tu//plak

"Fang? Kau datang nak apa?" tanya Gempa yang membuka pintu

Fang tersenyum.

"kot ya pun, bagi la bakal suami kau masuk dulu." perli Fang

Gempa membuat muka jijik lalu mempelawa Fang masuk. Mereka duduk di sofa.

"So, apa motif kau ke sini?" tanya Halilintar agak kasar

"Entah. Tak pernah-pernah pula kau ni ke sini. Tetiba ja." tambah Solar pula

Pandangan mereka hanya tertumlu pada Fang saja.

"Aa.. Ni tentang aku dan Gempa. Korang.. pergi main jauh-jauh boleh tak?"

Mereka semua kecuali Gempa memberi pandangan mencurigakan lada Fang. Fang yang dipandang menjadi takut.

"Korang pergi la masuk bilik dulu. Aku nak bercakap dengan Fang dulu." arah Gempa. Mereka pula hanya mengiku saja arahan dari Gempa

"Kau nak cakap apa?" kini fokusnya kembali terarah ke arah Fang

Fang mula gagap. Tapi dia gagahkan juga untuk bersuara.

"Aku.. nak minta maaf dekat kau." ucap Fang perlahan tapu dapat di demgari Gempa

Gempa mengerenyitkan dahinya tidak faham.

"Sebab apa pula?" tanya Gempa lagi

"Entah. Mungkun sebab terlalu memaksa kau? Tapi aku tak kata aku nak move on dari kau. Aku cuma nak tanya lagi sekali. Tapi ini yang terakhir. Dan lepasni aku tak akan tanya kau dan tak akan sentuh lagi bab ni. JANJI!"

Fang mengangkat telapak tangannya ke atas menandakan janjinya di buat.

"Apa?"

Fang menggigit bibirnya. Dia ragu-ragu ingin bertanya. Nafas di tarik dalam-dalam dan di hembus perlahan.

"Kau.. terima aku?"

Serta-merta raut wajah Gempa yang tampak serius itu berubah menjadi kosong tanpa reaksi. Dia melemparkan pandangannya ke arah lain. Dia diam seribu bahasa.

"Ok, kali ni aku respect segala-gala keputusan kau. Tak kira negatif or positif. Aku respect."

Gempa tetap diam dan dengan perlahan dia berpaling ke arah Fang semula.

"Aku..........."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.

"........ tak terima."

Bersambung

Pendek kan? Author tak ada idea sangat so, beginilah jadinya. Sebab author ada banyak cerita nak kena fikir. Dah la pasal skrip 'Cinta Terlarang' tu pun baru jumpa satu buka saja. Ada banyak buku dia. Serabut kepala otak author ni. Account yg kedua author tu pun author ada buat cerita. So, pening sikit la ye.

Insyaallah, this ff is a happy ending😊

Kunyit Where stories live. Discover now