Blice

1K 60 7
                                    

Kita stopkan sekejap misi menyiasat apa tu. Kita kembali ke ship ni. Siapa shippernya raise your hand!!

Hari cuti adalah hari yang paling Ice tunggu-tunggukan. Hari di mana dia dapat tidur dengan nyenyak tanpa gangguan. Hari datenya bersama tilam dan juga bantal paus kesayangannya itu.

Baru saja dia ingin melelapkan matanya, dia dikejutkan dengan suara nyaring oleh abang a.k.a kekasihnya itu.

"Ice! Woy kau kat na?!" laung Blaze dari luar rumah. Atau lebih tepat di garaj kereta.

"Apa?! Aku nak tido pun susah la! Eeii!" dengan malas dia bangun dan bergerak menuju ke luar rumah

"Apa?" tanya Ice datar

"Apa apanya? Kan harini kita ada misi. Lupa ka apa kau ni? Makan semut?" bebel Blaze

"Aku ngantuk ni... bagi la can untuk aku tido." katanya sambil menonyoh-nonyoh matanya

"Ish! Tak nak pergi la ni?" tanya Blaze geram. Dia bercekak pinggang

Ice menggeleng."Dah bye. Aku nak sambung tido." ucapnya lalu pintu di  tutupnya meninggalkan Blaze sendiri. Dia kembali memasuki biliknya

"Kacau je lah." monolognya sendiri

Masuk saja dia dalam biliknya, pintu dia tutup. Tak sedar pintu di tutup tak rapat. Tanpa membuang masa segera dia menaiki katilnya lalu dia berbaring.

Bip.. Bip!

Bunyi deringan dari telefonnya dapat menyedarkan ia dari lenanya yang tak sampai 5 saat. Dia menoleh ke arah telefonnya dengan mata yang kuyu.

"Suka hati kau lah telefon. Kau nak bunyi ka nak menyanyi ka. Menari pun aku tak kisah. Yang aku kesah sekarang aku nak tido. Letih."

Ucapnya pada telefonnya lalu dia kembali ke alam mimpi. Mimpi apa pun tak tau.







Tidurnya yang beberapa jam tadi di kacau oleh seseorangnya. Badannya terasa seperti di peluk erat dari arah tepi. Mata di celik perlahan.

"Urgh!"

Baru saja dia ingin mengiring ke tepi, tiba-tiba badannya terasa bagai di peluk malah lagi dieratkan. Seolah-olah tak mau dilepaskan. Fia memandang ke tepi dan...

"Waaargh! Hantu!!" jeritnya lalu dengan spontannya dia memeluk orang yang di katakan hantu itu.

Author:Kata hantu tapi pi peluk. Pandai~

"Oi! Ice. Ni aku la." panggil orang itu. Ice segera melepaskan pelukan itu dan mendongak memandang ke arah orang menjadi mangsa peluknya.

"Blaze? Apa kau buat kat sini?" tanyanya

"Teman kau la. Kan aku dah bagitahu kat wasap tadi. Tak baca la tu." Blaze menjelingnya

Ice hanya tersengih."Aku ngantuk la tadi."

"Apa kau nak?" tanya Ice datar

"Aku? Tak de apa. Nak peluk kau lagi boleh?" sengaja dia mendepakan tangannya dengan senyuman nakal

"Kau ingat aku ni bantal peluk ke apa?" Ice segera menjauhkan dirinya

Blaze mendekati Ice lali tanpa izin dia memeluk tubuh Ice erat. Merona Ice di buatnya.

"Kau nak tahu satu benda?" bisik Blaze di telinga Ice. Dia tersenyum senget. Ice pula sudah tak keruan.

"Walaupun kau baru bangun dari tidur, bau badan kau tetap wangi. Wangian dia buat aku jadi lebih sayang dan nak sentiasa dekat dengan  kau."

Ice yang mendengar hanya diam dengan muka yang bagai ketam rebus. Rasa geli pula telinganya apabila Blaze dengan sengaja meniup lembut cuping telinganya.

"... dan, aku teringin sangat nak benda ni." lagi tak keruan Ice apabila mendengar ayat dari Blaze. Apa yang sia teringinkan? Benda? Apa?

"A-apa?" teeluah juga isi hatinya

"Aku nak 'ehem' tu dengan kau. Boleh?"

Deg!

Siapa-siapa tolonglah Ice ni keluar dari situasi ini. Dia terdiam tak bersuara. Tau sangat apa yang di maksudkan Blaze. Sepanjang mereka bersama, mereka tak pernah sekali pun lakukan. Setakat peluk ja. CIUM pun tak. Sebab? Tanyalah Ice sendiri.

"K-kau boleh tak j-jangan merapu meraban? Ish! Rimaslah!" dia menolak sedikit tubuh Blaze yang masih setia memeluk dirinya.

"Erm.. kalau tak boleh cakap. Aku tak paksa." kata-kata Blaze barusan sedikit melegakan jantung Ice yang bagai nak tercabut dah.

"Aku... tak nak." jawab Ice ringkas

Segera pelukannya dilepaskan. Sebelum beredar sempat Blaze memenung wajah memerah Ice itu. Bersalah? Ya. Memang dia bersalah.

"Aku nak turun dulu. Kalau kau nak makan or apa-apa ada kat dapur." pesan Blaze dan terus beredar.

Ice menghembus nafas lega."Hampir saja aku pengsan akibat serangan gila dia tadi." sempat dia mengerling ke arah pintu biliknya.

Bersambung

Tak best?
I know.

Pendek?
I know.

Hambar?
Yes, I know.

Ok. Bye! Malas lelama. Sebab dah tak de idea. Tapi tangan gatai nak tulis jugak.

Kunyit Where stories live. Discover now