Gambar di atas adalah gambar sesaja.
"Haa... Penatnya~" Solar merebahkan dirinya di katil miliknya dan Thorn.
"Apa yang penatnya?" Thorn menghampiri Solar lalu duduk di birai katil.
"Entah." jawabnya sambil matanya dipejam.
Hening~
Rasa tak selesa menyelubungi diri Thorn. Tak pernah dirinya rasa sesunyi ini. Dia pun membuka bicara.
"Aaa... Solar." dia memandang Solar yang masih lagi memejam mata.
"Hm?"
"Aaa... Hali,Taufan,Blaze dan Ice dah berpasangan." Thorn mencuba untuk bercakap. Walaupun dia sendiri tak tau nak cakap apa.
"So?" Solar membuka matanya lalu memandang Thorn yang ligat berfikir.
"Aaa...." dia meramas jari jemarinya.
'Aduuh... Apa aku nak cakap?' batinnya
Berkerut dahi Solar melihat tingkah laku abang kesayangannya(?) itu.
"Kenapa kalau diorang dah ada pasangan? Atau Thorn cemburu?" usik Solar.
"T-tak! Mana adalah!" jawab Thorn dengan pantas. Mukanya dah berbahang.
Solar pun bangun dari pembaringannya. Lalu ikut duduk di sebelah Thorn.
"Habistu?" keningnya terangkat sebelah
"Aaaaa... Oh! Haha! Tak dak apa. Saja." jawabnya ragu-ragu. Solar memandangnya datar.
"Ki-kita nak buat apa eh?" Thorn bertanya lengkap dengan wajah polosnya.
Author:Soalan kau thorn😑
"Tido lah. Habistu nak buat apa lagi? Main congkak?" selamba saja muka Solar.
"Oh! Haha! Yelah." Thorn menggaru-garu kepalanya.
'Apa kene dengan aku ni?' batinnya
Pagi hari
Kesemua elemental telah pun bersiap untuk ke sekolah. Selesai saja sarapan mereka terus bertolak ke sekolah. Guna apa? Entah😑.
Di dalam kelas
Mereka semua sedang berborak sambil menunggu loceng pertama berbunyi.
"Macam mana dengan Ice?" tanya Gempa pada Blaze. Blaze memandang Ice yang berada di tempat duduknya. Agak jauh dengan mereka.
"Macam tulah." jawabnya selamba
"Ish! Kita tanya leklok dia jawab selamba kambing dia ja." Gempa menjeling Blaze.
"Habistu macam mana?" tanya Blaze
"Macam tulah." balas Gempa selamba
"Heish!" Blaze mendengus
"Oi! Apa gaduh-gaduh ni?" sampuk Halilintar
"Blaze. Macam mana dengan Ice?" tanya Taufan
"Macam tulah!" jawab Gempa dan Blaze serentak sambil tak memandang mereka. Merajuk~
"Err..." berkerut kening mereka melihat sikap dua kembar itu.
Situasi Ice
Ice (Pov)
'Haa.. ngantuknya~' monologku
Aku meletakkan kepalaku di atas meja belajarku sambil kedua tanganku dibuat lapik. Pikiranku sedang jauh mengingatkan peristiwa semalam. Bahawa Blaze memujukku dengan cara yang menggoda.
YOU ARE READING
Kunyit
Teen FictionTak tau nak tulis apa.So,baca je. Yang penting, about Boboiboy. Siapa yang homo tu jangan baca. Tak paksa. Warning!! Yaoi 15+ Don't like?Don't read!! *Boboiboy adalah milik monsta. Saya hanya meminjam watak.*