Aku terjaga sebaik jam hand phone ku berbunyi. Terpisat pisat aku mencapai hand phone di atas meja di sebelah katil. Jam menunjukkan pukul 6.15 pagi. Mataku melilau mencari Sara. Mana dia pergi? Aku rasakan seluruh badanku melekit. Aku meraba dibahagian kemaluanku. Ada kesan kesan lendir yang sudah kering disitu. Aku kembali terlentang di atas katil. Tubuh yang terlanjang bulat tidak kuhiraukan. Fikiranku melayang pada kejadian malam tadi. Aku melepaskan nafas berat. Kerja gila apa yang kau dah buat ni Amy? Tika itu aku sangat marahkan diri aku. Kenapa la kau bagi dia tidur sebilik dengn kau haritu Amy? Tengok apa dah jadi? Habis nak salahkan siapa sekarang ni? Hatiku bertanya. Aku bangun dan mengusap mukaku. Aku mengambil tuala dan berjalan lesu ke bilik air.
Hampir satu hari aku dapat rasakan seperti Inas lari daripada aku. Pagi tadi sewaktu minum pagi hanya aku dan Mak Wan sahaja. Katanya Inas ada hal. Yang peliknya tak ada pulak Inas nak ajak aku ikut dia. Dah la keluar tak bagitau aku. Biasanya kalau pergi mana mana even nak ke tandas sekali pon kalau boleh nak aku ikut sekali. Tapi.. masa tu tak pernah ada sesiapa antara kami yang cross the line. Tapi sejak dato' dan datin ke New Zealand, dan aku diarahkan tinggal sini..
"Haih apa nak jadi aku ni?" Soalku kepada diri sendiri.
Aku bersandar di kerusi. Suasana malam yang pekat nampak agak mendung. Keadaan di kebun bunga malam itu dirasakan sangat dingin. Aku memejam mata mengingati pertengkaran aku dengan Inas pagi tadi.
"Inas tunggu!" Aku menegur.
Inas yang baru nak masuk bilik terus berhenti. Dia berpusing menghadap aku. Dimukanya tiada secalit pon rasa bersalah.
"Ada apa?" Soalnya lurus.
Dahi aku berkerut seribu.
"Malam tadi. What was that?" Soalku straight to the point.
Namun aku lihat Inas mengelip ngelipkan mata seperti orang dunggu. Dahinya juga berkerut.
"Malam tadi? Kenapa dengan malam tadi?" Soalnya.
"Kenapa kau tanya? Lepas apa yang kau dah buat. Kau boleh tanya kenapa dengan malam tadi?" Nada suara aku mula keras.
"What are you talking about?" Soal Inas lagi.
Sakitnya hati aku dengar. Apa masalah perempuan ni ha? Tanya soalan macam orang bodoh tak tau apa apa. Aku menarik nafas dalam sebelum membuka mulut.
"Siapa Sara?" Soalku pula.
"Sara? Siapa dia?" Soalnya lagi.
"Do not playing dump Syafinas! Jangan kata kau tak ingat. Siapa Sara? Kenapa kau panggil diri kau Sara? Apa tujuan kau goda aku? Apa yang kau nak ha?" Hamburku.
"Seriously aku tak faham Amy. Apa yang kau cakap ni?" Nampak innocent wajah itu.
"Jangan cakap kau tak faham! Malam tadi aku tak nak tapi kau paksa aku Nas. Kau buat aku macam perempuan takde maruah. Aku ni best friend kau Inas!" Volume suara aku naik satu oktaf.
Suasana sepi seketika. Mata aku dan Inas saling bertembung. Jelas kekeliruan dalam mata itu. Mulutnya ternganga luas. Aaah! Inas kenapa? Kenapa mesti muka itu yang kau tunjuk? Kenapa muka orang tak faham?
"Amy aku.. aku betul betul tak faham apa yang kau cuba untuk sampaikan. Apa yang aku dah buat?" Soalnya bernada keliru.
Malangnya aku hilang sabar. Aku tolak Inas ke pintu bilik dengan kasar.
"Listen girl, I don not know what game are you playing right now. But you don't want to mess with me! Right now I want you to get whatever the fuck your staff and get the hell out of my room!!" Tengking aku kemuka Inas.
YOU ARE READING
Possible
Mystery / ThrillerPerasaan aneh yang dirasakan Inas pada mulanya dianggap perkara biasa. Namun, ianya telah menimbulkan persoalan oleh Amy sahabatnya sendiri. Amy sahabat merangkap bodyguard telah dibayar oleh daddynya untuk menjaga Inas. Ternyata tugas Amy untuk men...