Aku membuka mata apabila merasakan tubuhku seperti dihempap sesuatu. Aku lihat dengan jelas dia atas badan aku, Sara sedang lena berbantalkan dadaku. Dipeluknya erat pinggang aku sampai tak boleh nak bergerak aku jadinya. Keadaan kami saat itu tidak ubah seperti pasangan kekasih yang baru lepas bertarung 'malam pertama'. Mana tidaknya, dengan kedua duanya tidak mengenakan sebarang pakaian langsung. Berbogel sambil tidur berpelukan. Cuma yang tidak normalnya status kami berdua adalah perempuan.
Mengingat kembali kejadian malam tadi, aku menghembus nafas berat. Kalau difikir secara logik memang aku dipaksa atau dalam erti kata lain aku diperkosa. Ye la, bukannya aku melakukan hal itu dengan kerelaan. Bahkan aku masuk ke bilik ini pon sebab termakan umpan Sara. Kalau tak.. tak ada lah aku nak datang menyerah diri macam tu saja. Tapi... Inas tidak akan mengingati apa yang terjadi sewaktu dia menjadi Sara. Apa yang perlu aku lakukan? Macam mana aku nak convince dia kalau dia tanya aku? Karang tak pasal pasal dituduhnya aku pula yang mengambil kesempatan ke atas dia. Haih! Parah ni.
Tiba tiba aku rasakan gerakan di atas badanku. Aku menahan gelora nafsu bila tetek kami bergesel sedikit. Aku tidak dapat menafikan selepas beberapa moment aku bersama Sara, ternyata gadis itu telah berjaya menggoncang keimananku. Setelah segala godaan, sentuhan dan ciuman yang diberikan aku jadi confuse dengan heterosexuality aku. Lebih hebat aku kini telah mempersoalkan sexuality aku dan perasaan sebenar aku terhadap wanita di atas badanku saat itu.
"Amy?" Keliru bunyinya.
Bola mata Inas menangkap bola mata aku. Aku memberi pandangan kosong. Inas bangun dari badan aku.
"What..what happened? Macam mana kau boleh ada dekat bilik aku? Atas katil aku?" Solnya lagi.
Aku turut bangkit dari pembaringan. Aku lihat Inas panik sambil menarik selimut menutupi tubuhnya yang terdedah itu. Aku tidak menjawab sebaliknya aku cepat cepat turun dari katil dan mengambil pakaian aku yang bertaburan di lantai.
"Amy apa kau dah buat!?" Soal Inas bernada takut.
"You don't ask me what I have done. Ask yourself what have you done."
Aku terus keluar dari bilik itu meninggalkan Inas yang masih terpinga pinga.
***
Pagi itu aku lebih banyak mendiamkan diri. Begitu juga Inas yang tebih banyak menghabiskan masa dengan termenung. Lepas je aku keluar dari bilik Inas pagi tadi, kami jadi awkward bila berjumpa. Sarapan pagi pon kami hanya menunduk tidak berani bertentang mata. Ada juga Mak Wan tegur tapi aku mengelak daripada menjawabnya. Inas lagi la.. sepatah kata pon tak keluar daripada mulut dia. Keadaan kami berterusan sehingga sekarang. Aku masih tidak mahu bersuara. Mataku difokuskan ke skrin hand phone. Inas juga berbuat perkara yang sama. Suasana diruang tamu sunyi sepi.
Tiba tiba aku rasakan sofa yang aku duduk tenggelam sedikit. Aku mengangkat muka dan melihat Inas sudah berada di sebelah tempat duduk aku. Posisinya awkward betul. Aku buat tidak layan dan kembali fokus kepada hand phone ditangan.
"Can we talk?"
Aku memerhati Inas dari ekor mataku.
"Can." Jawabku ringkas.
"I just figure it out that.. that.."
"That?" Aku memandang wajah Inas.
"That we.."
Inas menggaru lehernya. Entah kenapa ada debaran halus didadaku apabila melihat Inas menggaru lehernya begitu. Nampak sexy! Weh apa kau fikir ni Amy? Aku menggeleng kepala laju.
"We fuck." Inas menghabiskan kata.
Dahiku berlapis nipis melihat muka Inas yang memerah. Dia malu ke? Haih bila malam tak malu pulak menggoda aku.
YOU ARE READING
Possible
Mystery / ThrillerPerasaan aneh yang dirasakan Inas pada mulanya dianggap perkara biasa. Namun, ianya telah menimbulkan persoalan oleh Amy sahabatnya sendiri. Amy sahabat merangkap bodyguard telah dibayar oleh daddynya untuk menjaga Inas. Ternyata tugas Amy untuk men...