Aku melihat Inas menghampiri wanita itu. Aku terkejut melihat Inas mencium bibir wanita itu. Mulutku ternganga otakku ligat berputar cuba memproses. Wanita itu mengalihkan pandangan memandangku. Sekali lagi aku terkejut.
"Eve?" Soalku.
Wanita itu menunjukkan reaksi terkejut.
"Amy? Oh. My. God. Amy!" Katanya teruja.
"Eve what are you doing here?" Soalku penuh tanda tanya.
Eve, rakan seuniversiti aku sewaktu di Australia. Tak sangka aku akan jumpa dia dalam Malaysia. Dekat rumah Inas pulak tu.
"I got invited. I came to visit Malaysia. You know travelling! Yesterday I got messages from Sara and here I am." Jawab Eve sambil mendepakan tangannya.
Tidak sempat aku jawab Inas dah jawab dulu.
"I yang invite dia."
Aku memandang Inas bersilih ganti dengan Eve.
"I didn't know that you two know each other. How?" Soalku lagi.
"Nas!"
Tiba tiba ada suara memanggil Inas. Aku melihat seorang lelaki tersenyum kearah kami.
"Amy kau borak dulu eh? Aku nak gi sana jap." Kata Inas lalu berjalan meninggalkan aku dan Eve.
Muzik yang kuat berkumandang disegenap penjuru rumah.
"So how did you know her?" Soalku lagi.
"Who? Sara? I met her on tinder." Kata Eve selamba.
Aku ternganga seketika. Siapa Sara?
"What? What do you mean on tinder? I'm not talking about Sara. I'm talking about Nas." Kataku sedikit kuat.
Aku cuba melawan bunyi muzik yang mula dinaikkan voleumnya.
"Ofcourse you don't know it. Sara is Inas." Kata Eve.
Aku tergamam mendengarnya. What!?
"I don't understand!" Kataku jujur.
Aku lihat senyuman sinis terbit dibibir Eve.
"Oh Amy! I got it. You missed a lot. It's ok I'm sure sooner or later she will make it out to you. You don't have to worry ok?" Ujar Eve.
Aku semakin keliru dengan apa yang diperkatakan wanita itu. Aku membisukan diri.
"Would you excuse me I want to get a drink. You want some? I will get it one for you."
"No thank you. But I don't drink." Tolakku sopan.
Eve mengangguk kemudian berlalu pergi. Aku hanya menghantar bayangan Eve dengan otak masih ligat berputar mencari jawapan. Namun hampa. Aku langsung tidak mengerti apa yang cuba disampaikan Eve.
Aku memutuskan untuk berjalan diluar villa. Aku memerhati sekeliling villa. Aku nampak beberapa orang lelaki dipercayai rakan seuniversiti Inas sedang sibuk merokok di bawah sebatang pokok di kebun bunga. Aku berjalan lagi, kini kakiku melangkah pula ke kawasan kolam renang. Aku lihat beberapa wanita hanya memakai bikini sedang duduk di tepi kolam. Ada yang sudah berenang bersama teman lelakinya. Memang liar party malam ini. Aku nampak ada couple yang sedang bercumbu lelaki dan perempuan ada juga perempuan dengan perempuan lelaki dengan lelaki.
Aku menggeleng kepala. Bukannya aku tak pernah berparty di Australia semasa aku belajar disana. Pernah. Dekat sana lagi teruk. Arak, dadah dan condom bersepah. Kalau boleh sex tu diorang nak buat depan orang. Tapi aku faham juga sebab diorang non Muslim. Tapi yang ini.. Allahhuakhbar.. tidak terkata aku jadinya. Aku teringat sewaktu di Australia. Apabila ada rakan yang menjemput ke party, aku akan pergi tapi sekadar memenuhi permintaan. Walaupun aku tidak bertudung tapi aku masih menjaga batas bergaulan.
YOU ARE READING
Possible
Misterio / SuspensoPerasaan aneh yang dirasakan Inas pada mulanya dianggap perkara biasa. Namun, ianya telah menimbulkan persoalan oleh Amy sahabatnya sendiri. Amy sahabat merangkap bodyguard telah dibayar oleh daddynya untuk menjaga Inas. Ternyata tugas Amy untuk men...