Petang itu aku berjoging melepasi taman permainan. Inas yang ketinggalan dibelakang melaung nama aku.
"Amy! Tunggu la aku! Aku penat la.."
Aku tidak mengendahkan suara itu. Aku terus mara kehadapan bersama headphone dikepala. Sampai di sebuah bangku aku berhenti berjoging. Aku pusing kebelakang dan lihat Inas masih jauh di belakang. Jantung aku yang laju cuba aku redakan sambil meneguk air kosong di tangan. Fikiran aku melayang kepada perbualan aku dengan Inas pagi tadi.
***
Lepas mandi aku bersiap untuk sarapan pagi di luar bersama Inas. Macam biasa aku sarung baju kerjaku dengan seluar Jean kelabu. Rambut aku ikat dan aku pakai topi bewarna hitam. Make up, simple simple sudah la. Berpuas hati dengan penampilanku aku keluar dari bilik. Aku berjalan melepasi ruang tamu.
"Amy! Kejap."
Inas yang sedang berpeluk tubuh aku pandang pelik. Aku berjalan menuju ke balkoni villa tempat dimana Inas berdiri. Sampai di hadapan Inas wanita itu hanya membisu. Aik! Diam pulak dia. Aku berdeham.
"Nas kalau kau nak cakap pasal tadi aku ta..."
"Dah berapa lama aku goda kau bila aku jadi perempuan tu?" Soal Inas serius.
Dahi aku berkerut.
"Hmm lama tu tak juga. Tapi.. start daripada aku tinggal sini masa malam pertama mommy daddy kau oustation." Jawabku jujur.
Inas mengangguk. Matanya memerhati aku atas bawah. Haih nak judge aku la ni. Bisik hatiku.
"Pagi tadi kau nampak lain. Kau memang tak kesah ke kalau Sara tu goda kau? Maksud aku kau layan kan aje dia tu? Ke macam mana?"
Aku jadi kurang senang ditanya sebegitu.
"Tak! Apa kau ingat aku ni pelacur ke nak layan nafsu orang macam tu je? Inas untuk pengetahuan kau, Sara yang mulakan segala galanya. Mula mula aku tak nak jadi aku tolak. Tapi bila dah lama lama kau goda aku. Siapa je yang boleh tahan. Tambah tambah setiap kali aku tolak kau, kau selalu dapatkan aku dengan cara kasar. Jadi untuk apa lagi aku bertahan? Atas sebab apa lagi untuk aku tolak kau kalau aku dah tak suci disebabkan kau? Buat apa lagi untuk aku nafikan kau kalau at the end of the day, aku akan tewas juga pada kau?" Kataku mula naik angin.
Aku lihat Inas tergamam.
"Jadi selama ni kau memang relakan diri kau pada aku sebab kau takut aku bertindak diluar kawalan?"
Aku mengangguk. Jelas riak kecewa dalam mata Inas. Suasana jeda seketika.
"Amy aku minta maaf. Aku betul betul tak sangka akan jadi macam ni." Kata Inas lemah.
"Pagi tadi. Kau cakap kau ada masukkan pil perangsang dalam air yang aku minum. Kenapa kau buat macam tu?" Soalku memandang tepat dalam mata Inas.
Dahi Inas jelas berkerut. Dia memikirkan sesuatu.
"Masa bila aku ada masukkan pil perangsang dalam air kau? Jap.. apa kau cakap ni? Aku tak faham."
Aku tercengang. Tak kan la..
"Kau biar betul? Kau tak ingat?"
Inas menggeleng laju.
"Kau cakap yang kau bukan Sara tapi Inas. Kau ada finger aku kau tak ingat?" Soalku tidak percaya.
"What!!? Aku finger kau? Seriously!? Like.. for real?" Bertalu talu soalan yang dilontar kepada aku.
Muka aku mula memerah menahan malu. Namun aku anggukkan juga tanda mengiyakan. Tapi.. aku lihat Inas menggeleng kepala.
YOU ARE READING
Possible
Mystery / ThrillerPerasaan aneh yang dirasakan Inas pada mulanya dianggap perkara biasa. Namun, ianya telah menimbulkan persoalan oleh Amy sahabatnya sendiri. Amy sahabat merangkap bodyguard telah dibayar oleh daddynya untuk menjaga Inas. Ternyata tugas Amy untuk men...