מקס נשען על גזע העץ ונאנח קלות כשראה שהתמנון הקטן בעל הסימן המוזר על המצח לא הסיר את זרועותיו מגופת חברתו. הוא שפשף את עיניו לכמה רגעים והסתכל לצדדים. הוא לא רצה להיות חסר רגישות, אך גם לא רצה שכל היום שלו יתבזבז על התבוננות בתמנון קטן ומתאבל.
"קדימה, קטנצ'יק," הוא אמר וצעד לעברו. כשנגע בראשו לשבריר שנייה, התמנון הקטן התעופף רחוק ממנו בכמה צעדים.
הוא יצר קול צפצוף גבוה וטלטל את ראשו.
"היא השביעה אותי לשמור עלייך," הוא הצביע אל עבר גופתה שהחלה מעט להצחין. "אם אנחנו לא רוצים שהתנין הזה יבוא לכאן שוב, צריך ללכת."
התמנון המרחף טלטל את ראשו שוב וקבר את גופו הקטן בתוך זרועותיה החיוורות.
מקס השליך את זרועותיו לצדדים. "אוקיי, תישאר כאן." הוא השיב והתחיל ללכת בצד הנגדי, בחזרה לדירה שהשכיר עם מייקל. ככל שהמשיך לצעוד, כך מקס שמע את דבריה של הנערה הארורה מהדהדים בראשו.
"מקס ריידר ישמור עלייך."
הוא נזכר בפניה שדמעו בעצב, על כך שלא יכולה הייתה להמשיך לשמור על התמנון המוזר הזה.
"זה לא אחריות שלי." הוא דיבר לעצמו.
המצפון שלו היה זה שדיבר איתו. כמו שאביו היה אומר לו, הצד האנושי והחלש שבך ימנע ממך להגיע לגדולות. "אני יודע שהבטחתי." הוא הרגיש את כפות רגליו נהיות כבדות יותר ובכך דרשו ממנו לעצור את הליכתו ולחזור אל עבר התמנון הקטן.
הוא נעצר לאחר כמה שניות ונשף בכבדות. הוא חזר בחזרה אל עבר השניים ואמר. "אוקיי, ניצחת. מה אתה רוצה שנעשה?"
התמנון הסתכל אליו בעיניו האפורות-לבנות ואלה נצנצו בעצבות. לאחר כמה רגעים של קשר עין בין השניים, הוא הסתכל אל עבר הים. מסמן לו את רצונותיו.
אילולי מקס לא ידע על המסורות של ממלכת אטלנטיס האבודה, הוא היה נשאר לישון ביער עד שהתמנון היה מחליט אחרת. אך הוא הבין את שדרש.
"נחזיר אותה לים, ואז אני לוקח אותך איתי." הוא אמר אל עבר התמנון האילם.
זה הנהן והתרחק מעט מגופתה. מקס ניגש והרים את הנערה הצנומה על זרועותיו. כובד משקלה היה כפול משחשב שתהיה ופניו האדימו במקצת מהמאמץ.
הוא צעד אל עבר זיז הצוק ונעצר כשהגיע לקצהו. כשהסתכל לאחור, התמנון הקטן התקרב בפעם האחרונה אל חברתו ובקע קולות חלשים שהזכירו בכי.
"זה בסדר, קטנציק." מקס אמר בחוסר אונים. הוא לא ידע איך לעודד אנשים מאבל, בין היתר כי לא הרגיש זאת מעולם אך במיוחד כי זה היה תמנון אילם ומרחף.
התמנון הנהן באיטיות לאחר כמה שניות ומקס אמר את המילים של טקס האשכבה לחייל בצבא האטנלטי שנפל בעת תפקידו. כשסיים, הוא הניח את גופתה על המצוק והתמנון הסיט את פניו בעצב.
YOU ARE READING
מקס ריידר ומגן הנשמות
Fantasíaלהיות שד אלמותי למחצה ובחציו השני בעל מראה של נער בן שבע-עשרה זה לא חיים שמקס ריידר אוהב לחיות. לכן, בכדי להעניק לחייו חסרי התכלית אחת כזו, הוא מצוות למכון עתידני ששמו איידי אשר חוקר את העל-טבעי שסובב את מימד בני האדם. מקס ריידר נשלח למשימה: לחקור ר...