המכון הסתתר בתוך קרחת יער גדולה והוסתר מבני האדם על ידי כוח קסם. המכון עצמו, נחרב לגמרי לפני פחות משנה וניתן היה לראות שהמבנה עדיין משתקם ובבנייה מחודשת. הצורה שלו הזכירה מעין קופסא גדולה ומעוגלת בקצוותיה, בגוון לבן עם קווים אפורים-שחורים שעברו לאורכו.
מקס תמיד הופתע לראות שהמכון עדיין מלא בסוכנים, בהתחשב בעובדה ששלוש מאות מהם התפוצצו יחד עם המכון בעבר.
מקס צעד פנימה אל שער הכניסה, הסוכנים שהיו במגדלי השמירה זיהו אותו ואישרו לו להיכנס פנימה.
הוא משך בשערותיו הכהות לאחור ובהה בסוכנים העוברים והשבים מהשער. כאלה גם שהולכים בשבילים המסומנים למבנים שונים שעוסקים בנושאי מחקר.
מקס היה צריך להגיע להיכל המרכזי, שם היה חדר מנהל המכון, גרגור האן. הסוכנים כולם היו לבושים בחליפות כהות ומסודרות, כחלק מקוד הלבוש שצריך להיות לכולם. מקס היה נראה כמו זר בארץ שונה ממנו.
הוא צעד פנימה, אל המסדרונות הארוכים והנקיים וחלף על פני הטכנאים שהמשיכו לתקן את החשמל שעבר לאורכי המסדרונות.
"גרגור, גרגור, גרגור." מקס אמר לפני שנכנס פנימה לחדרו.
גרגור היה עסוק במחשב, הקליד במהירות ובדחיפות ועל שולחנו שברוב הזמן היה מסודר היו עשרות של דפים מפוזרים בבלגן. "מקס ריידר, מה אתה עושה כאן?"
מקס הניח את קצוות אצבעותיו על אחד הדפים וראה שכתוב עליו 'סודי ביותר' ולאחר מכן פסקה שלמה על דבר שנקרא הפרויקט. מקס התיישב בעצלתיים על הכיסא והסתכל אל עבר מנהל המכון שהיה נראה לחוץ.
"קרה משהו?" שאל מקס.
"מקס, אתה הענקת לנו דבר שיכול לשרת אותנו ואת הדורות הבאים שלנו. להציל את העולם, את המימד כולו." גרגור הסביר.
"אתם לא בדיוק ביקשתם, יותר לקחתם אותו." מקס מלמל.
"מה אתה עושה כאן, מקס ריידר?" מנהל המכון עצר את ההקלדות המהירות לאחר ששמר את המסמך החדש ביותר שכתב.
מקס לקח נשימה. "אני חושב שהוא חוזר."
גבותיו של גרגור הזדקרו. "הוא? אתה מתכוון - הוא - הוא?" הוא הזדקף בכיסאו.
"דיברתי איתו היום. לא עשיתי את זה מאז שכלאנו אותו." מקס שילב את אצבעותיו על בטנו, על הבעת פניו היה נראה שהוא מעט מודאג, אך הוא השתדל להסתיר זאת במבט כללי על חדרו הרחב.
"הכלא הזה אמור להישמר לאלפי שנים." גרגור הסביר.
"תבקש מאח שלך לבדוק אותו. לחזק את המגננות, להדק כל פירצה אפשרית." מקס דרש. "אתה לא רוצה את דוהאלן על הראש שלך."
גרגור הנהן באיטיות. "אני אדבר עם פייטרו. אני מאמין שהוא מודע למחדל בעצמו." הוא לקח חצי נשימה נוספת. "זה הכל להיום, מקס?"
YOU ARE READING
מקס ריידר ומגן הנשמות
Fantasíaלהיות שד אלמותי למחצה ובחציו השני בעל מראה של נער בן שבע-עשרה זה לא חיים שמקס ריידר אוהב לחיות. לכן, בכדי להעניק לחייו חסרי התכלית אחת כזו, הוא מצוות למכון עתידני ששמו איידי אשר חוקר את העל-טבעי שסובב את מימד בני האדם. מקס ריידר נשלח למשימה: לחקור ר...