פרק 4 | כוס קפה

73 9 101
                                    

מקס שילב את ידיו ובהה בתמנון המרחף, ששמו היה גורו, בזמן שזה צף על האוויר מעל שולחן העץ שהיה בסלון שלו. חצי השד ישב על הספה ממולו והסתכל ישירות אל עיניו האפורות-לבנות של התמנון הכחול והקטן.

"מתי תכננת להגיד לי שאתה יודע לדבר?" מקס שאל לאחר שתיקה שעברה בין שניהם.

גורו הסתכל אל עבר מקס ולאחר כמה שניות, העתיק את האופן בו הוא יושב. הוא מתח את שלושת גפיו התחתונות קדימה, את שתי זרועותיו הקדמיות שילב ועל הזרוע השישית והאחרונה הוא השעין את ראשו.

"אתה דיברת הרגע. תדבר שוב." כשגורו לא השיב לשאלתו, מקס הפציר בו לדבר.

גורו נד בראשו.

"אני באמת לא אוהב אותך." מקס מלמל לפני שקם על רגליו, להכין לו כוס קפה. כשהתמנון המרחף ראה שמקס מתרחק ממנו, הוא מיד יצא מהתנוחה שהייתה נוחה לו מאוד ומיהר לרחף ליד חצי השד. "תעזוב אותי." הוא דרש ממנו כשהרגיש את עורו הלח נוגע בשיערות ראשו.

מקס ניגש לקחת כוס זכוכית קטנה מהמדף שהיה צמוד לקיר מעל שידת המטבח. הוא לקח עם ידו השנייה כפית אותה טחב לשקית הקפה הגרוס שמייקל קנה עבור שניהם.

הוא שפך את התכולה, מזג מים רותחים מהקומקום ולגם מהכוס באיטיות, מבלי למזוג חלב כלל. מקס נאנח לאחר שהרגיש את הטעם מתגלגל בפיו וחולף בתוך מעמקי גרונו. "עכשיו, תהיה לי טיפה יותר סבלנות אלייך."

גורו בהה בו מבלי לומר מילה.

השניים חזרו למקומם ומקס זיהה שבין זרועותיו של התמנון, הייתה צלקת עבה וגסה שלא זיהה מקודם. הוא קימט את מצחו וחשב על לשאול אותו, אך זה לא ענה לדבר שאמר - למה שדווקא יענה לשאלה הזו.

"יש לי חבר, קוראים לו מייקל, הוא הרבה יותר גרוע ממני. הרבה יותר כועס, עקשן ואלים." מקס הניח את כוס הזכוכית על השולחן לפני ששיקר במצח נחושה לתמנון הקטן. "אני מעדיף שתדבר איתי, מאשר עם המשוגע הזה."

ארשת פניו של התמנון הוחלפה בבהלה קלה והוא מיד צף אל מאחורי הכורסא שהייתה לצד הספה הכהה. הוא הסתתר מאחוריה בפחד.

"אתה מפחד ממנו?" מקס שאל לאחר כמה רגעים בשעשוע קל. אילו רק היה יודע כמה שמייקל לא מסוגל לפגוע באף יצור חי, היה מבין כמה טפשי הוא נראה.

גורו הנהן באיטיות.

"אתה - אתה עדיין ילד." מקס אמר כשראה כיצד הוא התחבא. "בן כמה אתה, גורו?"

"גורו לא זוכר." התמנון השיב מיד בקולו הגבוה והעדין.

ליבו של מקס ניתר בשמחה. הוא הצליח לגרום לו לדבר. "גורו, מי זו הייתה הנערה הזו? למה התנין הזה רוצה אותך?"

גורו בלע את רוקו בפחד. "גורו אהב את סאם. סאם שמרה על גורו." הוא הסביר בקול רועד. "תנין רע. רוצה גורו."

מקס ריידר ומגן הנשמותWhere stories live. Discover now