Harry james potter's kleine zusje DEEL 2

36 2 0
                                    

We staan nu in de Grote Zaal te wachten, tot onze naam word geroepen. "Maaike Smith!" roept professor McGonagall. Gespannen loop ik naar de sorteerhoed. Vanaf de tafel van Hufflepuff zie ik Stefan me bemoedigend aankijken wanneer ik de hoed opzet. "Hmmm... Ik had je al verwacht. Moeilijk, moeilijk. Je bent erg slim, en er zit zeker veel grootsheid in je. Slytherin zou je daar goed bij kunnen helpen." hoor ik de stem in mijn hoofd zeggen. Ik schrik. Nee, niet Slytherin. Als er iets is wat ik heb geleerd is het dat je niet in Slytherin wilt komen. "Geen Slytherin, hmm? Nou, als je het zeker weet. Dan kom je in hetzelfde huis als je ouders. Het word dus GRYFFINDOR!" het laatste roept de hoed heel hard. Ik hoor vaag het geluid van juichende Gryffindors terwijl ik naar de tafel loop. Zei hij nou dat mijn beide ouders in Gryffindor zaten? Mijn ouders waren dus ook tovenaars? Ik ga aan de tafel zitten en schrik weer op uit mijn gedachten wanneer ik de naam Ginny Weasley hoor. Ook Ginny komt in Gryffindor, zoals ze al had voorspeld. Luna komt in Ravenklauw. Ginny komt lachend naar me toe gelopen. "Ik zei het toch?" zegt ze en ze geeft me een knipoog. Ze komt naast me zitten. "Gefeliciteerd zusje." zegt een roodharige jongen. Ik denk dat het een van haar broers is. "Dankjewel Percy." zegt Ginny trots. Dus dat is Percy. Ik neem hem even in me op. Opeens verschijnt er allemaal eten op de tafel. Ginny kijkt me verbaasd aan. Dan beginnen we allebei met het opscheppen van eten. Na het eten komen er weer twee roodharige jongens aangelopen. "Hé Ginny!" zegt de ene. "We hadden niet verwacht dat je in Gryffindor zou komen." zegt de andere met een knipoog. Ginny rolt met haar ogen. "Nee, ik ook niet. Ik bedoel, de hele familie zit in Gryffindor, maar ik niet." zegt Ginny sarcastisch. De jongens steken hun tong uit en lopen dan weer verder. "Dat waren dus Fred en George." zegt Ginny tegen mij. "Dat had ik al bedacht." zeg ik lachend, aangezien je duidelijk kon zien dat het een tweeling was. Professor Dumbledore, het hoofd van de school, staat op. "Ik hoop dat jullie een lekkere maaltijd hebben gehad. Alle eerste jaars mogen de klassenoudsten volgen naar de leerlingenkamer." zegt hij. Percy staat op en roept om de eerste jaars. Ginny en ik lopen achter hem aan. Eenmaal in de leerlingenkamer aangekomen legt Percy uit waar de meiden en jongens slaapkamers zijn. Daarna gaan Ginny en ik bij het haardvuur zitten. "Dus mijn zusje heeft het ook in Gryffindor gemaakt?" hoor ik opeens een stem achter me zeggen. Ginny en ik draaien zich om. "Ron!" zegt Ginny en ze geeft haar broer een knuffel. Iedereen uit hun familie heeft rode haren volgens mij. "En al vrienden gemaakt?" vraagt hij, kijkend naar mij. "Ja, dit is Maaike. We hebben elkaar ontmoet in de trein." zegt ze. Ik sta ook op en geef Ron een hand. "Hoi, ik ben Ron Weasley, de broer van Ginny." zegt Ron. "Hoi, ik ben Maaike." zeg ik. Dan zie ik dat achter Ron nog een jongen staan. Hij komt me best bekend voor. "Hoi, ik ben Harry Potter." zegt de jongen als hij zijn hand ook naar mij uitsteekt. Ik kijk hem verbaasd aan. "Dé Harry Potter?" vraag ik. De jongen word rood en knikt. "Hoi, ik ben Maaike." zeg ik. Ik zie dat Ginny Harry aanstaart. Ik geef haar een por in de zij. Ze kijkt verschrikt op en word gelijk rood. "Leuk om jullie te leren kennen." zeg ik tegen Ron en Harry. Ze knikken beide, als teken dat hun het ook vonden. "Ik zag jullie niet bij het avondmaal, waar waren jullie?" vraagt Ginny aan Ron. Harry en Ron worden een beetje rood en kijken elkaar aan. "Uhm... We... we hadden de trein gemist en toen... Toen zijn we met de auto van papa naar school gegaan." zegt Ron schuldig. Ginny haar ogen worden groot. "Jullie zijn met papa's auto naar school gegaan!? Weet je wel hoe boos ze gaan worden? Het verbaasd me dat jullie nog niet van school zijn gestuurd! Jullie hadden wel gezien kunnen worden!" roept Ginny boos. Een paar kinderen uit de leerlingenkamer kijken nieuwgierig om. "Ja, dat weten we ook wel. We wilden het ook niet, maar we hadden geen andere keus. Dit was de enige manier om op school te komen." zegt Ron, in een poging zichzelf te beschermen. Ginny schud ongelovig haar hoofd, maar volgens mij zie ik ook wel iets in haar ogen waaruit blijkt dat ze het ontzettend grappig vind. De jongens lopen weer weg en Ginny en ik gaan weer bij het haardvuur zitten. "Waarom is het zo erg dat ze met je vaders auto zijn gekomen?" vraag ik aan Ginny. Ik snap niet wat er zo erg is om met de auto te komen. Ik bedoel, het is gewoon een auto, toch? "Mijn vader houd ervan om met muggle dingen te spelen. Hij heeft die auto laten vliegen. Harry en Ron zijn dus naar school gevlogen. Het is ontzettend illegaal om dit te doen." zegt Ginny afkeurend, maar ik zie nog steeds de pret in haar ogen. Na een tijdje worden we moe en gaan we naar bed. Ik heb heel veel zin in morgen, de eerste dag op Hogwarts.

Harry James potter's kleine zusje (Nederlands)(Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu