Friga odvedla s vlasy Val opravdu dobrou práci. Složitý účes tvořilo několik spletených copů v asgardskému stylu a Val si pomalu připadala jako pricezna. Potom se rozloučily a Friga se sama šla připravovat na večer.
Friga nechala Val na posteli ležet světle fialové slavnostní šaty s černým korzetem. Val přejela dlaní po látce. Šaty byly neuvěřitelně jemné a příjemné na dotek. Svlékla si oblečení a opatrně se nasoukala do šatů. Korzet měl šněrování vepředu, takže si jej byla schopná zavázat sama. Potom si vzala knihu a čekala, kdy ji příjde vyzvednout její doprovod.
.............................
Loki se dostavil před setměním. Zaklepal na dveře a vešel do pokoje. Val vstala z křesla podívala se něj. Byl okouzlující! Loki byl oblečený celý do černého až na tmavě zelený plášť kolem ramen a jeho košile byla olemovaná zlatem.
,,Vypadáš nádherně." řekl Loki.
,,Dík." špitla a začervenala se. ,,Tobě to taky moc sluší."
,,Můžeme?" natáhnul k ní dlaň. Val do ní nesměle položila ruku a Loki jí vzal pod rámě.
........................
Oslava se konala v jedné z největších síní paláce. Byla opravdu honosná a její zdi byly pokryty malbami ze slavných bitev asgardské historie.
Když Val a Loki vstoupili do síně, okamžitě upoutali pozornost. Většina zúčastěných na ně okatě civěla, a to hlavně z důvodu, že poprvé viděli Lokiho s doprovodem.
,,Nemůžeme jít někam za roh? Nelíbí se mi, jak všichni koukají?" požádala Val.
,,Jen ať koukají, však mají na co." zasmál se Loki.
Val byla dost nervozní, moc do společnosti nechodila, natož na tak honosné akce jako byly třeba plesy. A už vůbec nebyla zvyklá upoutávat číkoliv pozornost.
,,Tohle bude dlouhá noc." zamrmlala si pro sebe a rozhlédla se do davu, jestli alespoň neuvidí Frigu.
Loki podal Val sklenici vína a ta s nádechem do sebe půlku vyklopila.
,,Opatrně s tím vínem, nebo zase budeš škemrat ať tě u sebe nechám přespat." rýpnul si do ní Loki. Val se jenom zašklebila. Sice alkoholu moc neholduje, ale trocha té tekuté kuráže jí dnes příjde vhod.
,,Loki! Val!" přiřítil se ke dvoji Thor a přiťuknul si s nimi svým korbelem.
,,Doufám, že se ti naše oslava bude líbit! Zaručuju ti, že na Midgardu nic podobného nezažiješ."
,,Pokud mne odtud brzy nepustíte, tak určitě nezažiju." řekla skepticky. Loki i Thor na sobě nedali nic znát, ale tahle věta je celkem zaskočila. ,, Nejsi vězeň, Val. Pokud cheš odejít, bránit ti v tom nebudu, ale nikdo ti pak nezaručí ochranu, na to pamatuj." řekl s klidem Thor. ,,Ale jedné osobě by bylo moc líto, kdybys tak brzy odešla." mrknul na ni. ,,Zvlášť potom polibku." laškovně se zasmál a upil si z korbele.
,,Tys mu něco řekl?" otočila se naštvaně na Lokiho, který zase nasupeně koukal na Thora.
,,Nic jsem mu neřekl." odpověděl Loki.
,,Ne, neřekl. Vždyť jsem vás spolu viděl." řekl Thor.
,,Cože jsi?" vypískla Val.
,,Tak nebyli jste zrovna nenápadní a kolem té kašny chodí dost lidí, nedivil bych se..." nestačil dořict větu a Val mu vstoupila do řeči.
,,Počkej, počkej. Tohle si musíme vyjasnit. O čem to tady zatraceně mluvíš? Jaká kašna?"
Thor si odkašlal. ,,No přece ta v zahradě. "
,,Nelíbala jsem se s Lokim v zahradě, ale v knihovně." řekla Val a stále nechápala, o čem to mluví.
,,Ale já nemluvil o Lokim...." řekl rychle Thor a podíval se významně na svého bratra. ,,Mluvím o Fandralovi."
,,Cože?" vykřikla na něj Val.
,,No tehdy, když jsem tě představil ostatním a "trochu" jsme pili. Fandral to na tebe zkoušel a tys mu utekla do zahrady. Když jste se pár minut nevraceli, šel jsem se podívat, co provádíte a viděl jsem, jak sedíš na okraji kašny a jak tě líbá a když jsi ho od sebe odstrčila, spadla jsi tam... Potom, když jsme tě odtama vytáhli, trvala jsi na tom, že do pokoje půjdeš sama a zase jsi utekla. Copak si nevzpomínáš, Val?"
Val se začervenala. Vůbec si to nepamatovala. Byla to ta noc, kdy bušila na Lokiho dveře. Teď už je jí jasné, proč bya mokrá a utíkala před Fandralem.
,,Ehm... co se té noci týče, mám tak trochu výpadek, abych se přiznala." sklonila pohled dolů.
Thor se od plic zasmál a poplácal ji po rameni. ,,To je neuvěřitelné." smál se dál. ,,Každopádně bych nečekal, že se potom spustíš i s mým bratrem."
,,Ale no tak, Thore! Nech toho. Prosím." Val byla v rozpacích.
,,Dobrá dobrá. Už ti dám pokoj. Ale pod jednou podmínkou. Zantancuj si semnou!"
Thor ani nečekal na její odpoveď, nebo bratrovo svolení, a popadl Val za ruku a táhnul ji mezi ostatní tanečníky na parket.
Mezitím Loki v tichosti zůstal stát na místě a svým zrakem hledal v davu asgarďanů Fandrala.
ČTEŠ
Princ z Asgardu
FanfictionLoki se probudí na neznámém místě a co hůř, nepamatuje si, kdo je. Po pár hodinách bloumání lesem narazí na ženu, která žije sama na pobřeží a která Lokimu pomůže. Valeria však netuší, že tento neznámý je vlastně princem Asgardu a bohem lží a neplec...