Záchrana

196 12 0
                                    

V Lokim to vřelo. Vůbec netušil, jak Val od Malekith dostat. Jediné, co věděl, že musí spěchat. Vůdce elfů nepatřil mezi nejschovívavější osoby a každou hodinu, kterou Loki promešká, může Val mučit, aby z ní dostal nějaké informace. 

Loki vyrazil do hangáru, který se ukrýval pod palácem. Asgarďané vesmírné lodě většinou nepoužívali. Jejich hlavním dopravním prostředkem byl bifrost. Avšak Loki pro své tajné cesty raději používal lodě. Motory zaburácely, Loki zapnul kamufláž a vydal se bez plánu rovnou za elfy na Svartalfheim. Bude muset improvizovat. Podíval se na tesseract, který byl předtím celu dobu tajně schovaný ve fontáně v zahradách paláce, a vložil si jej do brašny.

............................ O několik hodin později ......................

,,Pohni sebou, dělej! Nebo nás oba zabijou." křičel Loki na Val

,,Neumím běhat rychle jako ty!" odeskla mu.

Elfové se za blížili k nim a dvojice kličkovala mezi palbou. Loki palbu střídavě opětoval. Běželi ještě pár minut, než jim cestu odřízla další skupina elfů.

,,Prosím, Loki, řekni, že máš nějaký plán...." řekla Val a oba se zastavili. Byli obklíčeni.

,,Do Helu!" zaklel Loki.

,,Odhoď zbraň!" poručil jeden z elfů. Loki chvíli váhal, ale situace jej nakonec donutila se zbraně vzdát. 

,,Ruce za hlavu!" vydal elf další rozkaz, když v tu ránu nebe prořízlo barevné světlo. Uprostřed něj stál majestátně Thor a v ruce svíral mocné kladivo Mjollnir.

,,Ty se nikdy nepoučíš, bratře." řekl stručně Thor a jedním bohybem kladiva smetl blesky všechny přítomné elfy.

..................Zpátky na Asgardu......................

Loki, Val a Thor stáli před Ódinem, který seděl na svém trůnu a mračil se.

,,Loki, "oslovil jej přísným hlasem Ódin ,, neuposlechl si mě. Znovu! Nejen, že si riskoval svůj život a život té Midgarďanky, ale také jsi vzal tesseract na Svartalfheim. Dovedeš si představ, co by se stalo, kdyby jej Malekith získal? Následky by byly nedozírné."

,,Nedovolil bych, aby jej získal. Měl jsem plán..." Loki nedořekl a Ódin mu skočil do řeči. ,,Bylo tím plánem i nechat se zajmout? Kdybych neposlal Thora, byli byste oba už mrtví a tesseract by byl v moci elfů"

,,Zvládnul bych to!"

,,Dost řečí! Už mám pokrk toho, jak si neustále děláš, co chceš. Musíš být za své činy potrestán."

,,Ale otče.." vložil se do hovoru Thor.

,,Ty mlč! A nezastávej se ho, Thore. Potřebuji čas na rozmyšlenou, co s tebou udělám. Ode dneška přesně za týden nad tebou vynesu rozsudek Loki, do té doby se nehneš ze svých komnat a budou tě neustále hlídat stráže." zahřměl Ódin a na Lokim byl poznat vztek, ale nedovolil si dál králi odporovat. Ódin pokynul strážím, aby ho odvedly. Loki se na vteřinu ohlédl na Val, která se cítila provinile, že kvůli ní riskoval život i tesseract a smutně mu pohled oplatila.

Když stráže Lokiho odvedly, obrátil Ódin svou pozornost na Val. ,,Co se tebe týče, Midgarďanko, můžeš se kdykoliv vrátit zpátky na Midgard. Už nadále nejsi v nebezpečí."

,,Děkuji výsosti." pokývla hlavou.

,,A teď už oba běžte." pokývnul na Thora a Val a opřel se hlavou o dlaň. Vykonal rozhodnutí. Bude muset svého syna potrestat, i když se mu to velice příčilo. Být králem je pro něj čím dál tím těžší...








Princ z AsgarduKde žijí příběhy. Začni objevovat