Val se zatočila hlava a málem upadla. Frigga ji však chytla za paži a pomohla udržet se na nohou.
,, Ale mělo to být až za týden! " hlesla Val.
,, Ódin se rozhodl, že jej chce mít pod dohledem více, aby se nepokusil uprchnout nebo provést něco jiného. Tohle je zatím provizorní, rozsudek ještě nebyl vynesen."
Val se po slovech Friggy trochu ulevilo.,, Můžu s ní mluvit? " zeptala se královny.
,, Nemá povoleno se s nikým vídat. "
,, Ale jste přece královna, to tady vaše slovo nic neznamená?" dožadovala se Val.
Frigga chvíli přemýšlela.,, Možná, že bych tě tam mohla na chvíli propašovat. Je to sice proti vůli mého manžela, ale tohle si Loki nezaslouží. Pojď za mnou. "
,, Děkuji. " usmála se šťastně Val a následovala ji.
Obě ženy mířily do podzemní asgardského paláce, kde se nacházelo mimo jiné i vězení. Hned u schodů je zastavil strážný.
,, Je mi líto, ale král nařídil nikoho sem nepouštět. " oznámil stroze.
,, To nařízení se však nevztahuje na královnu. Ustup vojáku." řekla sebejistě Frigga a strážný nad jejími slovy chvíli přemýšlel.,, Dobrá, vaše veličenstvo, můžete jít ... Ale tu ženu dovnitř opravdu nesmím pustit. "
,, Zaručuji se za ni. Máš mě královské slovo. " Strážný znovu chvíli přemýšlel, ale nakonec ustoupil stranu a obě ženy vstoupily do vězeňských prostor.
Val se snažila nepozorovat vězně, kteří si v celách odpykávali své tresty, ale moc se jí to nedařilo. Osazenstvo vězení bylo převážně mužské a přítomnost dvou krásných dam pro ně byla vzrušující. Hlasitě na ně halekaly a bylo jim jedno, že před nimi stojí samotná královna. Val většina z nich děsila.
Jejich hlídači však stali nadále v pozoru a na humbuk vězňů nereagovali.
,, Za co tady jsou? " zeptala se za chůze Friggy.
,, Po různu. Je to sbírka těch nejodpornějších zločinců, co kdy devět světů spatřilo. Vrazi a násilníci. Tady dole jsou pod dokonalým dohledem a přesně tady chce můj muž uvěznit i mého syna..." řekla rozhořčeně.,, Mezi ty nejodpornějších z odporných stvůr, co kdy spatřili světlo světa."
,, Myslí si Ódin, že je Loki stejný? Stejný jako oni? "rozhlédla se po celách a viděla mnoho očí plných zlosti, nenávisti a chtíče. Tolik zla na jednom místě...
,, Pevně doufám, že ne. Vychoval Lokiho jako vlastního. Možná mu jen přijde, že jako otec selhal." vzdechla Frigga. ,, Jsem tady. " oznámila po chvíli.,, Tohle je jeho cela. Nechám tě s ním promluvit o samotě, ale musíš spěchat. Nechci, aby se Ódin dozvěděl, že jsme tady byly. "
Val přikývla na srozuměnou. Do Lokiho cely nešlo přes dvojité sklo vidět, ale on ven koukat mohl. Netrpělivě pozoroval svou matku a Val, jak se na něčem domlouvají jen metr před ním. Tak rád by je obě objal. Tak rád by cítil teplý dotek matčiny ruky a cítil vůní vlasů Val.
,, Tady tímhle se otevírá vstup do cely. "Ukázala na panel,, Je to speciální technologie pro tento typ cely. Naskenuje tvou dlaň a pustí dovnitř jen tu osobu, jejíž otisk byl načten. Stejný způsobem se dostaneš ven, stačí přiložit ruku na panel vně cely a dveře se ti otevřou."
,, Mockrát děkuji."
,, Budu na tebe čekat nahoře nad schody, ale raději si pospěš. "
Val znovu přikývla a položila svou dlaň na zelený panel. Světlo zablikalo a dveře do Lokiho cely se otevřely.
,, Loki?"
,, Val? "
,,Jsi v pořádku?" optala se. Loki mlčel a jenom se jí díval do očí.,, Loki? " co je s tebou.
,, Nic. Já jen-" větu ani nedokončil a přistoupil k Val. Jemně ji objal kolem ramen a opatrně nasál vůní jejich vlasů. Val si v objetí položila hlavu na jeho hrudník a dlaňemi jej chytla kolem pasu. Oba stáli dlouho v objetí. Tak dlouho, že Val zapomněla na varování Friggy.
ČTEŠ
Princ z Asgardu
FanfictionLoki se probudí na neznámém místě a co hůř, nepamatuje si, kdo je. Po pár hodinách bloumání lesem narazí na ženu, která žije sama na pobřeží a která Lokimu pomůže. Valeria však netuší, že tento neznámý je vlastně princem Asgardu a bohem lží a neplec...