"AŞKIN KENARINDAN"

615 110 138
                                    


6. BÖLÜM

Vefa: (şaşkınca) ne diyon lan sen? Kimsin oğlum sen?

Senih: (sakince) ben.. (keser.)

Feza: (bağırır) Vefa hadi.

Semihin gitmesiyle Vefa arkasından bakakalır.

Vefa: (arkasından) lan? (oflayıp içeriye geçer)

İkili eve dönmüş ailenin geri kalanına durumu anlatmıştı.

Afife: (sakince) tamam o zaman çocuklar şöyle yapalım. Operasyonu erteleyelim. Feza işini halletsin. (sakince) hatta Vefa sen götür oğlum Feza'yı senin Ankara'da tanıdığın avukat bir arkadaşın da vardı. (Vefa olumlu yönde başını sallar) tamam o zaman gider halleder gelirsiniz (feza'ya döner) olur mu kızım? İstersen ben de gelebilirim.

Feza: (sakince) yok yok sultanım sen zaten daha tam iyileşmedin.

Vefa: (sakince) tamam işte ben eşlik ederim.

Ali: (sakince) tamam isterseniz arabayla gidin.

Feza: (sakince) uçakla gider geliriz ya.

Hayat: (sakince) çocuklar kendi kimliklerinizi kullanmayı unutmayın.

Vefa: (sakince) Feza kaç gün kalırız ben ona göre bir çanta hazırlayayım.

Feza: (sakince) yani 1,2 gün olabilir. (sakince) ben de küçük bir çanta hazırlayayım vakit kaybetmeyelim.

•••

Ali: (kapıyı çalar) sultanım?

Afife: (sakince) gel oğlum.

Ali: (sakince) sultanım müsait misin konuşabilir miyiz?

Afife: (sakince) gel Alicim bir şey mi oldu.

Ali: (derin bir nefes alır ve karşısına oturur) sultanım ben nefes alamıyorum. Hayat böyle gözlerimin içine bakarken ben nefes alamıyorum sultanım. Gülüm dedim dün yanlışlıkla gözlerinin içi parladı. (acıyla iç çeker) özür dilerim afife sultan sen öl de öleyim ama böyle hayat gözlerimin önünce incirken.. (gözünden yaş süzülür) geçen gün odasından ağlama sesleri geldi, mecburdum gittim de diyemedim, geldim de diyemiyorum.

Afife: (gözünden yaşlar süzülür)  tamam oğlum git.

Ali: (gözünden yaşlar süzülür) sultanım.

Afife: (acıyla gülümser ve yanağını sever) git annecim. (Ali derin bir iç çeker ve Afife'ye sarılır sıkıca. Afife saçlarını severek) ben sana kırılmam.

•••

Afife plağını takar ve arkaya yaslanıp gözlerini kapatır.

MFÖ / Aşkın Kenardan

•••

Ali sessizce Hayat'ın odasına girer gece masasına bir zarf bırakır. Gözünden bir yaş süzülür. Eğilip Hayat'ın saçlarına uzun bir öpücük bırakır. Kapıdan çıktığında dönüp arkasına bakar ve gözünden bir yaş süzülür. Ardından kapıyı kapatıp çıkar.  İstanbulun yağmurdan sonra ki ıslak sokaklarını adımlamaya başlar.

Ayrılık güzel eğer hemen döneceksen
Ayrılık güzel eğer hemen döneceksen
Herkes bir parça aldı götürdü benden
Ben demeyi bıraktım yoruldum seni üzmekten
Biraz gönlünü alsam geçerken aşkın kenarından...

YAKAMOZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin