"SÖYLE"

435 88 56
                                    


13. BÖLÜM

Yer / Veli Ev

Ali: (sakince) Gülüm sırtımı bi kaşısana kaşındı.

Hayat: (sakince) ellerim bağlı ya hani Ali?

Ali: (sakince) he.

Vefa: (sakince) he mi? (derin bir nefes alır) neyse yapmicam. (Gülerler)

Feza: (gülümser) ağlancak halimize gülüyoruz.

Ali: (sakince) ya mavişim hallederiz kaç tane adamız burda. (O sırada tanıdık bir ses duyulur)

Semih: (gülerek) Bakın burada kimler varmış. (gülümser) Ekinciler.

Feza: (şaşkınca) S-semih?

Veli: (gülümser) Semih bana tatile gelmese demek ki dolandıracaktınız beni. Son anda her şey açığa çıktı.

Vefa: (şaşkınca) noluyo aq?

Semih: (sakince) her şeyi öğrendim. Her şeyinizi öğrendim. Dolandırıcı olduğunuzu, evli olmadığınızı, sizin sevgili olduğunuzu (gülerek) bla bla

Vefa: (gülerek) sen o beyni nerede taktırdın kanka git söyle değişsinler yanlış takmışlar.

Semih: (Feza'ya doğru yürür ve önünde oturur) Feza demek evli değildin. (gülümser) ben de üzülüyordum seni kaçırdığım için. (Yüzü sevmek için elini kaldırdığında Feza yüzünü geri çeker)

Feza: (dalga geçermişçesine güler sonra ciddiyetle yüzüne bakar) sen bir kendine bak, bir de bana bak. (gülümser) ben sana bakar mıyım be? (arkasına yaslanır) hiç mi aynaya bakmıyorsun.

Semih: (sakince) sahte kocana mı bakarsın?

Feza: (gülümser ve Vefa'ya döner ve hayranlıkla) hıı şu yakışıklılığa bak be, (dudağını ısırır) insanın baktıkça bakası geliyor. (Vefa ile karşılıklı gülerler)

Semih sinirle kalkıp Vefa'nın sırtını Feza'ya döndürür.

Feza: (gülümser) naptın şimdi görmemi mi engelledin? (gülerek) Aranızda ki fark ne biliyor musun gerizekalı? (sakince derin bir nefes alır) benim Vefayı görmem için bakmaya ihtiyacım yok. (Vefa gülümser) ama seni, sana baksam da görmüyorum. (sakince ve bastırarak) şimdi boş yapma.

Ali: (gülerek) Semih hadi oğlum kalk bi nefes al dışarda morardın bi elimize kalma. (Gülerler)

Semih: (sinirler) siz şu an durumun ciddiyetinin farkında değilsiniz? (gülümser) tek lafıma bakar Veli'nin kafanıza sıkması.

Hayat: (korkmuş gibi) ayyy çok korktuk şu an napsak şimdi?

Semih: (sinirle) bekleyin.

•••

Afife Latif'i aramış ve durumu anlatmıştır. Latif de telefondan aramaya yardım ediyordur.

Afife: (korkuyla) latif bulursun dimi telefon sinyallerinden yerlerini.

Latif: (sakince) korkma sultanım bulucam tabi ki (Bilgisayardan bi kaç tuşa basar ve) buldum sultanım. (sakince) kendine evine götürmüş salak.

Afife: (gülümseyerek) tamam sağ ol latif.

Dedikten sonra telefonu kapatır. Daha sonra odasından çıkıp asansörle aşağı iner. Oda anahtarını danışmaya bıraktıktan sonra çıkıp dışarıda ki arabaya biner ve adrese doğru gider.

•••

Feza: (sakince) ya bu Semih, kim ya bu Semih?

Vefa: (sakince) ya bu çiko bizim yatılı lise den. Aynı sınıftaydık. (sakince) o zamanlar da bu çok eziliyordu çikoydu lakabı ben ne kadar sevildiysem bu o kadar. (Keser)

YAKAMOZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin