Tiara turun ke bawah,Mengantuknya rasa...Sampai pukul 2 dia bersengkang mata memilih salah satu calon bakal suami .Last dia terlelap di meja...
"Hah!,Anak dara pukul berapa baru bangun?!,Adik kamu awal lagi dari kamu.tau..Macam mana nak jadi Isteri ni?!,"Suara Nenda mengejutkannya..Terjaga seluruh deria tubuhnya,hilang mengantuknya tadi.Tiara lihat Nenda dan Adiknya sudah berada di meja makan.
"Tiara bangun awal dahlah Nenda...Selepas subuh lagi..Nak bersiap tu je lama,"
Ishraf sapu roti dengan mentega kacang,Dia tak suka makan berat-berat masa Sarapan,nanti sakit perut.Tiara lihat sarapan hari ini..Wah Bihun goreng Nenda!.
"Ni Nenda masakkah?,"
"Yelah,siapa lagi nak masak Bihun goreng sedap macam Nenda ni,"Kata Hajah Sakinah.
"Ahh,Sayang Nenda,"Tiara senyum.Bihun Nenda memang terbaik!.
"Jadi Tiara,Siapa Calon yang kamu pilih?,"
Tersedak Tiara..Aduh Nenda,Tunggulah orang habis mengunyah dulu.Dia lirik pada Adiknya..Ishraf turut perhati Kakaknya ingin tahu siapa calon yang Kakaknya pilih.
"Macam mana Tiara?,"Tanya Hajah lagi.
"Oh..Er..Ini,"Tiara serahkan satu resume yang dia pilih.Hajah Sakinah lihat calon itu.
"Ah,Anak Datin Faridah..Bagus budak ni,Ada Master dalam Enginering..Kacak pun kacak,"Hajah Sakinah senyum dengan calon cucunya itu.
Ishraf lirik sedikit untuk lihat calon itu...Faris Alawdin Bin Dato Basri.
"33 tahun?,Tuanya Kak,"
"Taklah tua sangat,7 tahun saja dari Kakak,"Kata Tiara...Itu saja yang nampak matang pun.
"Baiklah,Nanti Nenda tetapkan date untuk kamu,jangan tak datang pula,"
"Ye Nenda,"Tiara mengeluh.
Ishraf diam saja..Faris Alawdin...Dia bangun dari tempatnya.
"Saya kena ke pejabat,Ada Meeting nanti,"Ishraf pakai kot hitamnya dan galas beg.
"Hati-hati pandu tu,"
Ishraf mengangguk dan bersalaman dengan Nenda dan Kakaknya..Dia beredar dari situ.Tiara diam..Awalnya,kenapa ya?.
Ishraf pandu keluar dari kawasan perumahannya,dia pasang earphonenya dan dail nombor seseorang.
"Vince ,Ada tugas...Faris Alawdin Bin Dato Basri..Saya nak semua maklumat tentang dia..,"
*Apa Ishraf nak buat agak-agak?*
22/2/21
YOU ARE READING
OVERprotective
Non-Fiction'Siapa pernah ada Adik lelaki dalam dunia ni? ,Hampir semua ada. Tapi pernah ada tak adik lelaki yang protective tahap mega?. Mungkin setengah ada, Dan Ini Salah seorangnya. Tiara Mardhiah -Seorang Wanita yang hampir menjangkau 26 tahun, Usia lanjut...