Bab 26 Gaduh

63 10 0
                                    

Ishraf menarik tali TRXnya buat rengangan,Fikirannya masih serabut dengan perkara tadi.Dia kalau dah banyak fikir sangat memang work outlah cara nak release tensionnya itu.Apa yang dia nampak tadi betul-betul buat dia rasa geram...Kalaulah dia tak ada kesabaran tinggi memang dah lama dia... Ishraf mengetap,..Urgh!!!.

Bunyi ketukan pintu menyedarkannya,Ishraf tidak menoleh,dia tahu siapa yang masuk.Tiara jenguk lihat adiknya bersenam dengan TRX tanpa Pakaian.

"Wah dik,tegapnya tubuh kamu!...Ada Abs-lah,"Tiara kagum.Hasil bersenam tiap harilah ni,Hebat tubuh adiknya sekarang.

Ishraf diam sedikit pun tak gembira.Dia ulang menarik tali TRX itu.Tiara masuk ke dalam.

"Dik,kenapa ni?. Dari kamu balik tadi tak nak turun bawah,makan pun tak nak. Kamu ada masalahkah?,"Tiara hairan.Ada sesuatu terjadi di tempat kerjakah?,Tapi Ishraf selalunya takkan bawa masalah tempat kerja ke rumah..

"Ada masalah apa ni?..Bukan masalah di tempat kerjakan?,"tanya Tiara.Ishraf diam.

"Atau..Kamu marah Kakakkah?,"Tiara meneka lagi..Ishraf jeling.
Yup itu dia,Ishraf marahkan dia..tapi pasal apa?.

"Dik,kamu marahkan akakkah?. Akak buat sesuatukah?,"Tiara terpinga,Apa yang dia buat hingga Ishraf marah begini?.

Ishraf berhenti bersenam,Dia tarik nafas untuk sejukkan badan.Tiara diam saja,dia mengeluh.Tak fahamlah perangai adiknya sekarang ni,cepat sangat bad mood kenapa tak tau.

"Ishraf,bagitahu Akak kenapa kamu bad mood sangat ni?,Kamu diam begini Akak pun tak tahu kesalahan Akak,"

"Akak tak tahu kesalahan akak?,"Ishraf mula bersuara.

Tiara diam cuba fikir apa yang dia buat,serius dia tak tahu apa kesalahannya.

"Mana kereta Akak?,"tanya Ishraf bila Kakaknya nampak blur.

Tiara bulat matanya mula sedar...Er..

"Uh..Kereta Akak rosak jadi..Akak bawa pergi bengkel,"kata Tiara teragak.

"Siapa yang hantar akak balik?,"tanya Ishraf lagi,kali ni matanya menikam tajam kearah kakaknya..Tiara resah..Ishraf tahu sesuatukah?.

"Risya hantar Akak,"Tiara cuba berahsia lagi.

Ishraf mengetap..Kenapa Kakak tak boleh nak jujur dengannya?.

"Risya ya..Tak sangka Risya pakai Mercedes,Kaya betul dia sampai boleh tukar kereta,"

Tiara terus telan air liur..Sah!,Adiknya mesti nampak dia keluar dari kereta Wahyu tadi.Tiara tunduk teragak..Punyalah dia berhati-hati tadi last-last Ishraf ternampak juga.

"Ka...Kamu nampak sesuatukah?,"tanya Tiara perlahan.Ishraf diam.

"Ya,Saya nampak Akak tipu saya lagi dan lagi,"Ishraf genggam botol airnya menahan marah..nasib botol besi kalau tak dah kemik dah dek genggaman tu.

"Maaf,"Tiara serba salah.

"Semudah tu?!,"

"Dik..,"

"Ishraf dah cakapkan,Jangan naik kereta dengan lelaki!!, Jangan berduaan dengan lelaki!, Jangan langsung dekat dengan lelaki!. Takkan itu pun Akak tak boleh nak faham?!,"Ishraf mula tinggikan suara.

"Dik,perlahan sikit suara,"Tiara toleh ke pintu bila Ishraf mula tinggi suara..risau jika Nenda dengar.

"Siapa lelaki tu?..Tu lelaki di Aeon tukan?..Akak dah mula rapat dengan diakah sampai sanggup biarkan dia hantar Akak balik?..Kalian dah bercintakah?,"

OVERprotectiveWhere stories live. Discover now