Hari ni cuti peristiwa, Orang-orang KL dibenarkan cuti dari bekerja. Tapi Tiara tetap kena kerja..Aduh penatnya rasa..Macam nak pergi melancong saja tenangkan fikiran,tapi di mana?.Hah melancong konon. Dia baru cakap nak bercuti dah kena jelingan maut Ishraf. Tiara turun bawah dengan malasnya. Kalau bukan sebab ada appointment dengan klien memang pukul 12lah dia bangun tidur ,Lantaklah Nenda nak marah anak dara malaskah janji fizikal dan mentalnya segar.
"Selamat pagi,"
"Selamat pagi kak,"Ishraf sudah berada di meja makan.
"Kamu nak ke mana Tiara cuti-cuti ni?..Keluar dengan teman lelaki kamu tukah?,"Tanya Hajah Sakinah..Tiara terhenti.
Aduh Nenda,mention lelaki tu kenapa? .Pagi-pagi dah buat Ishraf bad mood. Ya Ishraf bad mood,bukan dia...Sekarang pun Ishraf tengah jeling tajam padanya menunggu jawapan.
"Tiara nak pergi kerjalah,Ada appointment dengan klien nak tempah baju...Dan dia bukan teman lelaki Tiara,"Kata Tiara sambil buka nasi lemak bungkus yang dibeli. Anak orang kaya makan nasi lemak tepi jalan..Eh,tepi jalan punya lagi sedap dari restoran yang 5 ringgit satu pinggan tapi tak rasa apa.
"Hm,yelah..tak mengaku pula..Cepatlah makan,"
Tiara makan saja nasi lemaknya..Hajah Sakinah hirup airnya sedikit.
"Tiara,Nenda nak masak banyak malam ni,"
"Untuk?,"Tiara pelik.
"Untuk kamu bawa Teman lelaki kamu yang semalam tu makan malam bersama,"Kata Hajah Sakinah..Terkedu dua beradik itu.
"Untuk?!,"Tiara dan Ishraf berkata serentak..
"Supaya Nenda boleh kenal lelaki tu,Siapa keluarga dia,kerja apa..Nenda nak tapis dia dulu sebelum dia jadi Cucu menantu Nenda,"kata Hajah Sakinah..Tiara ternganga..What?!.
"Nenda!,"Ishraf tak senang.
"Kamu pastikan balik awal nanti Ishraf...Tiara,kamu ajak dia datang malam ni,"
"Tunggu,Nenda apa ni? Janganlah,Tiara baru jumpa dia 5 kali saja..Nombor telefon dia pun Tiara tak tahu, Entah dah ada girlfriendkah,"Tiara resah.
"Bukan kamu girlfriend diakah?,"
"Bukanlah!, berapa kali Tiara cakap dia bukan boyfriend Tiara, Nenda janganlah percaya sangat kata-kata dia semalam. Tiara tak kenal dia siapa tau,"Kata Tiara.
"Tapi dia cakap begitu semalam maknanya dia memang suka kamulah, apa salahnya,"Kata Hajah Sakinah.
"Nenda pleaselah, janganlah main kaup saja orang untuk jadi suami Tiara, buatnya dia tu penjenayahkah, ketua mafiakah tak naya cucu Nenda ni?,"Tiara buat muka sedih.
"Ya betul tu,Takkan Nenda nak Kakak kahwin dengan Lelaki yang kita tak tahu salasilah keluarga dia!,Tak..Ishraf tak setuju!,"
"Peduli apa kamu setuju atau tidak,Ini kehidupan Kakak kamu,Cukuplah kamu dah kontrol dia selama ni Ishraf...Kamu pun bakal berkahwin nanti,.Takkan selamanya kamu boleh duduk dengan Kakak kamu ni,"Hajah Sakinah bertegas..Ishraf terdiam.
"Nenda,"
"Sudah,Tiara pastikan kamu bawa dia malam ni,Nenda akan masak nanti,"Kata Hajah Sakinah..Tiara diam..Aduh macam mana ni?!.
************************
Tiara diam saja bersama Ishraf di dalam kereta, Hari ni adiknya tolong hantar sebab dia malas nak drive sendiri, Nasib Ishraf sanggup buat apa saja untuk kakakya. Dia mengeluh..macam mana ni?...Lelaki tu nakkah jumpa Nenda nanti?.Tak,Mustahil lelaki tu nak jumpa..Dia tahu lelaki tu sengaja main-main dengannya. Tapi kalau betul macam mana?..Ahh stressnya!
YOU ARE READING
OVERprotective
Non-Fiction'Siapa pernah ada Adik lelaki dalam dunia ni? ,Hampir semua ada. Tapi pernah ada tak adik lelaki yang protective tahap mega?. Mungkin setengah ada, Dan Ini Salah seorangnya. Tiara Mardhiah -Seorang Wanita yang hampir menjangkau 26 tahun, Usia lanjut...