Bab 23 Mengusik

51 9 1
                                    

Tiara pulang ke rumah, Ah penat. Pukul 8 baru balik,punya lama dia ber-enjoy dengan Jeanne sampai tak sedar masa.Kalaulah Jeanne tak ada urusan rasanya sampai tutup mall tu mereka bergosip-mosip.Maklumlah dah lama tak jumpa. Kenangan Zaman Uni pun boleh diungkitnya.

"Akak dah balikkah?,"

Tiara lihat adiknya buat kerja di ruang tamu...mana Nenda?. Tiara jalan perlahan dekati adiknya.
Tiara duduk sebelah adiknya dan tolak sedikit tubuh Ishraf supaya sandar...Dia baring di riba adiknya letih.Ishraf biarkan saja, perkara biasa bila kakaknya terlampau letih,mesti ribanya dari bantal.

"Yati!, bawakan air coklat untuk kakak,"Ishraf menyuruh.Tiara senyum,Ishraf tau-tau saja dia dahaga.

"Mana Nenda?,"Tanya Tiara.

"Bilik,"Ishraf taip sesuatu di tabletnya,kemudian pada laptop pula.

"Buat apa dalam bilik?,selaluya Nenda duduk depan,"Tiara pelik.

"Nenda kata nak Tahajud,"

"Hah?..Tahajud apa baru pukul 8?,"Tiara pandang adiknya berkerut.

Ishraf berhenti menaip sebentar,dia bagai fikir sesuatu.

"Ah silap,Tarannum,"Dia betulkan ayatnya.Tiara cebik,Budak nilah fokus sangat dengan kerja sampai cakap pun tak betul dah.
Tiara mengiring pula,dia lihat segala draf di laptop adiknya.

"Projek apa kamu buat ni?,"

"Tak ada projeklah,Ishraf tengah tumpu pada Mid year collection nanti,"Kata Ishraf,Tiara mengangguk. Mid Year Collection memang sesuatu yang ditunggu oleh para peminat pakaian Pearl. Sebab masa tu semua jenis pakaian baru akan dipamerkan.Ia kekal sampai Mid Year Collection tahun depan pula baru mereka keluarkan pakaian baru.

"Akak pergi mana tadi?..Lamanya keluar,"Ishraf mula bertanya.

"Akak jumpa kawan Akak..Kamu kenal tak Jeanne?,"

Ishraf diam..Jeanne. Sudah tentu dia kenal,Itu satunya kawan kakak yang paling rapat sekali.

"Akak berkawan lagi dengan dia rupanya,"

"Hm?,Mestilah Akak kawan lagi.Cuma jarang sikitlah nak lepak bersama..Yalah masing-masing sibuk,"kata Tiara

Ishraf diam. Entah kenapa dia tak berapa suka kakaknya berkawan dengan Jeanne tu.Mungkin sebab perangai dia yang suka menyendeng pada Tiara saja. Bukan Cemburu ya. Lagi satu,wanita tu suka memaksa kakak buat sesuatu yang dia tak suka..Macam kes wayang tu,Dia tahu Jeanne yang paksa Tiara lepak dengan geng lelaki sekali,..Tengok perangai pun dah tahu sama macam perempuan-perempuan gedik yang lain. Jeanne tu pun pernah mengedik dengannya setiap kali dia lawat Tiara di Uni.Tapi sebab perempuan tu kawan baik Akak,dia pejam sebelah mata saja.

"Airnya cik Tiara,"

"Thanks Yati,"Tiara senyum.

Yati beredar dari situ,Kemudian Hajah Sakinah muncul. Dia lihat cucu perempuannya sudah balik. Haih,perangai tak berubah,dia pula yang tidur di riba adiknya.

"Tiara,kamu dah nak kahwin dah tahu tak.. Buat perangai tidur di riba adik lagi,"Kata Nenda.Tiara angkat kepala.

"Hai Nenda,dah habis Tarannum dah?,"Tiara senyum.

"Hm,Tu perangai tu ubah sikit,jangan jadi budak-budak sangat tidur di riba adik lagi..Ingat sikit diri tu nak kahwin,"Hajah Sakinah dah membebel.

"Tak kahwin lagi,relaks dulu..nanti dah kahwin tak leh manja dah,"Kata Tiara.

"Hmm relakslah,tapi tahun ni kamu kena kahwin..ada 5 bulan lagi,"

Tiara cebik, Penat dengar ayat tu.Terus dia bangun duduk.

OVERprotectiveWhere stories live. Discover now