23. fejezet: Válaszok

486 52 178
                                    

Tonks alig néhány órával azelőtt még bármit megadott volna, hogy az események sűrűjébe vethesse magát, Graves lendületes lépteit követve azonban alattomos, szúró nyugtalanság lett úrrá rajta. Mióta megkapta a jelvényét, hozzászokott, hogy aurorként a munkája jó része adminisztratív, vagy éppen abból áll, hogy mások tanúvallomásait hallgatja; és ha néhanapján el is kap egy-egy elkövetőt, az ügy megoldását aligha kíséri látványos akció. A záróvizsgája óta nem volt rá példa, hogy közvetlen veszélyben érezte volna magát; és ahogy a Gringotts fehér épülete felsejlett előttük az Abszol út végén, igen kellemetlen volt rádöbbennie erre.

Graves egyre jobban sietett, és a boszorkánynak minden önfegyelmére szüksége volt, hogy ne kezdjen hangosan zihálni. Csupán a bank főbejáratához vezető lépcsőn lélegezhetett fel egy kicsit, ahol a varázsló megállt, és egy rongyos szélű fényképet húzott elő a talárja zsebéből.

– Csak ezt találtam Kuporról – mondta. – Remélem, megteszi.

Tonks kíváncsian vette a kezébe a mozgó csoportképet; az egy csarnokban készült, amely a hátsó falon függő zászló alapján az amerikai mágiaügyi minisztériumé lehetett. Tonks hamar meg is találta rajta a két Kuport: apa és fia egymás vállát átkarolva álltak egy idősebb házaspár mellett. A másik oldalukon egy kissé hullámos, sötét hajú auror állt, aki noha még Tonksnál is fiatalabbnak tűnt, máris Kingsley-ével azonos rangjelzést hordott.

– A nagyszüleim – mutatta kissé szórakozottan Graves. – Kuporék eredetileg azért utaztak New Yorkba, hogy segítsenek a nagyapámnak egy kényes ügyben. Azt mondják, az a fiú már akkor Voldemortnak dolgozott...

Tonks kissé összerezzent a név hallatán, de ennél jobban foglalkoztatta egy váratlan felismerés. – Az ott a szélén pedig Sirius Black, igaz?

Graves tartózkodóan bólintott. – A nagyapám ritka kudarcai egyikének tartja ezt az esetet. Két halálfaló is a közvetlen közelében ténykedett, mégis megléptek.

Tonks szívesen elmondta volna a varázslónak, amit Kingsley-től megtudott, de gyanította, hogy Graves erős fenntartással kezelné a Black ártatlanságára vonatkozó információkat. Helyette a fiatal Kupor vonásait kezdte figyelni: emlékezetébe véste szalmaszőke hajjal keretezett, szeplős arcát, az orrot, mely akár az apjáé is lehetett volna, a szája gunyorosan felfelé görbülő vonalát. Olyan volt, mintha ez az ember az egész világot kinevetné...

– Jól van – mondta Tonks. – Asszem' menni fog, bár lehet, hogy egy kicsit túl fiatalnak nézek majd ki.

– Nem hinném, hogy Rakepicknek feltűnne – vont vállat Graves. – Kupor nem sűrűn mutogatja a saját arcát.

– Nem is tudom, hogy szokott beszélni! – tette hozzá pánikba esve Tonks. – Hogy milyenek a gesztusai... milyen szavakat használ...

– Nem arra készül, hogy hosszú órákig alakítsa őt! Csak annyi a dolga, hogy rábeszélje Rakepicket: vesse le az álcáját. A többit én elintézem. Most meglátogatjuk a széfemet – legalábbis a koboldoknak ezt mondjuk –, de szeretném, hogy még a saját alakjában lássák bemenni. Ők már tudják, mi történt a Roxfortban, Kupor képében azonnal lefülelnék.

– Oké – felelte mély levegővel Tonks. – Szóval bemegyünk, sarokba szorítjuk Rakepicket... de hogyan hozzuk ki? Bill azt mondta, a koboldok védelme alatt áll!

– Attól a pillanattól kezdve, hogy lelepleződött a varázsbűn-üldözési főosztály két munkatársa előtt, Rakepick nem lesz többé hasznukra. Meg fogják engedni, hogy elvigyem; és kis szerencsével azonnal össze is tudom hívni a tárgyalást, hiszen Caramel az egész testületet berendelte Dumbledore állítólagos ámokfutása miatt. Odacsődül majd a fél épület, maguk pedig zöld utat nyernek az alagsorba: két-három órát biztosan nyerünk ezzel, talán többet is. Kifelé csak az lesz a dolguk, hogy a távozó tömegbe vegyüljenek. – Graves lehalkította a hangját. – Most pedig jól figyeljen rám, mert csak egyszer mondom el, amit tudnia kell. A főosztály ajtaja, bármilyen hihetetlennek tűnik is, mindig nyitva áll. Mögötte egy kerek termet talál, körben ajtókkal. Mielőtt becsukná maga mögött az ajtót, amelyiken belépett, jelölje meg valamilyen bűbájjal! A terem megpróbálja majd összezavarni az irányérzékét, de ha nem felejti el, hol jött be, nem lesz semmi baj, semmi... csúnyaság nem szabadul magára. Mindig a kijárattal szemközti ajtó vezet oda, ahová éppen mennie kell.

✓ Bob Roshta csodálatos visszatérése (Harry Potter ff.)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant