Bölüm 8: Kilise

3.4K 42 3
                                    

Persephone, beş dakika kadar yürüdü ve havanın kapalı olduğunu fark etti. Yağmur yağacağını tahmin ederek adımlarını hızlandırdı ve beş dakika sonra küçük, şirin ve beyaz boyalı kilisenin önünde durdu. Dikkat çekmemek için istavroz çıkardı ve ondan sonra kilisenin demir kapısını çaldı.

Kapı, bir süre çaldıktan sonra gıcırdayarak açıldı ve orta yaşlı bir adam göründü.

Persephone, gülümseyerek "merhaba." dedi.

Adam da "merhaba." diyerek karşılık verdi.

Persephone, adamı bir süre gülümseyerek ve fark ettirmeyerek süzdü.

Adam, orta yaşlı, yakışıklı bir rahipti. Uzun sakalı hafif hafif beyazlamaya başlamıştı ve omzuna kadar inen saçlarında da yer yer beyazlıklar vardı. Uzun boylu ve zayıftı. Üzerinde bir rahip kıyafeti vardı ve Persepone ona bir takım elbisenin daha çok yakışacağını düşünmüştü. Adamın gözleri mavi renkli, saçı siyah renkliydi. Yüzü ve burnu uzundu. Yanakları içine göçük, çenesi uzundu. Kaşları ince ve çatık, kirpikleri uzundu.

"Günah çıkarmak için mi gelmiştiniz?"

Persephone, gülümseyerek "hayır." dedi.

"Ben yeni rahibeyim efendim."

Rahip, gülümseyerek elini uzattı. "Ben rahip Pirlo." dedi.

"Umarım ileride Pirlo tanıdığım en kötü rahip demezsin."

Persephone, gülerek şakayı anladığını belli etti ve "demem." dedi. Sonra gerçek ismini saklamamaya karar verdi.

"Ben de rahibe Persephone."

"Umarım Hades'in kötülüğü sana geçmemiştir."

Persephone, bir an kendi ismini söylediğine pişman oldu. Rahibin söylediğinden etkilendi ve küçük bir an yaptıklarından pişman oldu ve yapmaya devam edip etmeme konusunda tereddüt etti ama bu çok kısa sürdü ve Pirlo'nun söylediğinin sadece bir şaka olduğunu kendi kendine tekrarladı ve gülerek "şaka yapmayı seviyorsunuz sanırım rahip." dedi.

Pirlo, gülümseyerek "biraz." dedi ve yana çekilerek eliyle yer gösterdi. "Buyurun." dedi.

Persephone, teşekkür ederek içeri girdi. Holden geçti ve dua salonunda durdu. Gülümseyerek Pirlo'yu etkilemek için "burası insana huzur veriyor." dedi.

Pirlo, gülümseyerek tavana baktı ve "öyledir." dedi.

"Kiliseler insana huzur verir. Özellikle Yüce İsa'nın şuradaki heykelleri."

Persephone, İsa heykeline yaklaştı ve eğilip istavroz çıkardı. Ardından içinden dua ediyormuş gibi davrandı. Sonra da etrafına şöyle bir bakındı.

"Bu kilise cidden güzel bir mimariye sahip."

Pirlo, gülümsemeye devam ederek "öyledir." dedi. Sonra eliyle bir kapıyı gösterdi.

"Gel sana odanı ve ardından günah çıkarma odasını gösteriyim."

Persephone, "tamam." dedi ve odaya girdiler.

Oda küçük ama şirindi ve tek kişiye rahatlıkla yeterdi. Odada tek kişilik bir yatak, bir kitaplık ve üzerinde İsa heykellerinin de bulunduğu bir çalışma masası vardı ve odadaki her şey beyazdı.

"Odanı beğendin mi?"

Persephone, gülümseyerek "beğendim." dedi ve ardından "siz nerede kalıyorsunuz rahip?" diye sordu.

Pirlo, gülümseyerek Persephone'a baktı ve "bana Pirlo demen yeterli." dedi ve ardından ekledi.

"Ben burada kalmıyorum. Karım ve iki çocuğumla kendi evimde kalıyorum. Zaten bu yüzden bir rahibeye ihtiyaç duydum en çok da. Yoksa bu kiliseyi kendim çekip çevirebiliyorum. Çoğu rahipten daha çok çalıştığımı söylemeliyim. Bu konuda mütevazi olamayacağım."

Persephone, içinden "kahretsin!" dedi. Hades'e bu ayrıntıyı söylemediği için kızdı. Sonra evli insanların da kendisini isteyeceği kanısına vardı ve keyfi yerine geldi. Gülümseyerek "sizin için sevindim rahip." dedi.

Pirlo, güldü ve "tekrar söylüyorum, bana Pirlo de!" diyerek Persephone'a arkasına döndü. Eliyle kendisini takip etmesini işaret etti ve odadan çıktı.

Persephone da Pirlo'nun ardından dışarı çıktı. Diğer başka bir odaya, günah çıkarma odasına girdi. Odaya bir göz gezdirdi ve "biraz küçükmüş." dedi.

Pirlo, gülümseyerek "haklısın." dedi.

"Ama günah çıkarmak için bence gayet yeterli."

Persephone, "doğru." dedi ve Pirlo'nun şaşkın bakışları arasında paravanın arkasına geçti.

"Günah çıkarmak istiyorum rahip."

"Ama birbirimizi normalde görmememiz gerekiyordu. En azından buraya girmeden önce yüzünü kapatman gerekiyordu."

"Haklısınız ama benim içimi bir rahibe dökmem, günahlarımı söylemem gerekiyor rahip Pirlo."

Pirlo, gülümseyerek "peki." dedi ve yerine oturdu.

"Anlat günahlarını! Günahlarını anlatıp tövbe et Persephone!"

Persephone, günahlarını anlatmaya başladı;

"Sevgilimi başka bir adamla aldattım ve şu an evli bir adama aşığım ve sevgilimin bundan henüz haberi yok."

Pirlo, ciddi bir sesle ve ciddi bir yüzle "anladım." dedi ve ardından sorusunu yöneltti.

"Peki aşık olduğun bu kişi de sana aşık mı ya da günah işlediniz mi?"

Persephone, başını iki yana salladı ve sonra Pirlo'nun kendisini görmediğini hatırlayarak "hayır." dedi.

"Sevdiğim adam henüz onu sevdiğimi bilmiyor."

Pirlo, tekrar aynı şekilde "anladım." dedi ve ardından "henüz çok geç değil yani." diyerek bir soru daha yöneltti.

"Anladığım kadarıyla sevgiline gerçekten aşık değilsin ve evli adama aşıksın ama üçüncü bir kişiyle yattın. Onunla neden, nasıl yattın?"

Persephone, "çok sarhoştuk." yanıtını verdi. Doğruları tamamen değil de değiştirerek söylemediğine bir an pişman oldu ve sonra dudağını ısırdı. "İtiraflarım bu kadar rahip." dedi.

Pirlo, Persephone'dan duyduklarıyla şaşırmış ama bunu pek belli etmemişti. Daha büyük günahlarla karşılaştığı olmuştu ama bir rahibenin bu günahları işlediğine inanmakta güçlük çekiyordu. Derin bir nefes aldı ve "Umarım günahlarını bir kez daha tekrarlamazsın." dedikten sonra ve ritüeli tamamladıktan sonra günah çıkarma odasından çıktılar.

🔲Bölüm Sonu🔲

Dizi Önerisi: Kurtlar Vadisi (İlk 97)
Film Önerisi: Yüzüklerin Efendisi Serisi
Kitap Önerisi: Yaban (Yakup Kadri Karaosmanoğlu)
Şarkı Önerisi: Bu Şehir Beni Boğuyor (Arap Şükrü)

Bu bölüme 20 oy ya da 40 yorum geldiğinde yeni bölüm yayımlanacak.

Persephone (+18) (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin