Ep 1

950 48 18
                                    

Remember!!
Jisoo(Amirah)
Jennie( Tasneem)
Rose(Hana)
Lisa(Aisyah)

*******
Amirah,tasneem,hana dan Aisyah sedang bersarapan di meja makan.

"Kakak.."panggil Hana. Amirah terus memandang ke arah Hana.

"Jom kita pergi lawat mama nak tak?"ajak Hana.

"Emmmm bila?"tnya Amirah.

"Harinilah.."jawab Hana.

"Emmm,kita pergi petanglah Sebb unnie nak uruskan sesuatu pagi nie.."kata jisoo.

"Cakap jelah kakak nak jumpa dengan pakwe kakak kan.."kata Hana. Amirah tersengih. Hana menggelengkan kepalanya.

"Korang taknak ikut gi umah mama?"tnya Hana.

"Ofc lah nak.."kata Aisyah.

"Jap,kakak nak tanya nie.."kata Taeneem. Hana melihat kakaknya.

"Korang nak gi umah mama buat ape?"tnya Tasneem.

"Ok Hana nak gi sana ada dua sebab. Sebab pertama adalah Hana rindu kata mama and papa,sebab kedua pulak nak cakap kat mama and papa pasal kita nak gi Korea tu.."kata Hana.

"Ouhhhh,yes² pasal tu..kakak hampir lupa.."kata Tasneem.

"Kakak memang..semua benda lupa.."kata Aisyah. Tasneem menjeling Aisyah.

"Dah cepat sarapan.."kata Amirah. Mereka pon sambung makan.

Selepas sahaja sarapan,Amirah terus keluar untuk berjumpa dengan pakwenya.

Amirah pov.

Aku dekat taman sekarang nie.aku tengah tunggu pakwe aku datang tapi tak datang² lagi. Aku try call dia tapi dia tak jawab. Aduhhh mana lah dia nie.

Amirah outfit

Hampir 15 minit jugaklah aku tunggu dia tapi tak sampai² lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hampir 15 minit jugaklah aku tunggu dia tapi tak sampai² lagi. Aku keluarkan henfon aku lalu mencari nombor dia. Aku call dia.

Call sekali,tak dapat. Call kali kedua,tak dapat. Call kali ketiga baru dapat.

"Hello awk.."

"Yer kenapa?"tnya Faris. Nama pakwe Amirah tu Faris tau.

"Awak kat mana?lama saya tunggu nie.."kataku.

"Ouhhh,maaf awak saya tak dapat datanglah..saya ada hal.."kata Faris. Aku mengeluh. Selalu tau jadi macam nie. Bila nak jumpa jer mesti ada hal. Haishhh..

"Takpe,nanti kita keluar lain kali ok..saya kena pergi nie.."kata Faris.

"Tapi awa-"belum sempat aku cakap dia dah tutup call dah. Aku mengeluh lagi sekali. Sekali dua takpe lagi,nie dah banyak kali kau tau..sakitlah jugak hati nie tapi nak buat macam mana kan.

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now