Hari perkahwinan..
Semua orang sibuk membuat bermacam-macam persiapan akhir. Tidak terkecuali dengan Aisy,Hana, Tasneem dan Amirah.
"Akak,Aisy berdebar nak mati nie.."kata Aisy.
"Haaa Aisy nak mati?jangan macam macam Aisy..tak pasal pengsan si jungkook tu.."kata Tasneem. Terus Aisy memukul lengan Tassnem.
"Ishhh,akak niee!!!"kata Aisy lalu membuat muka cemburutnya. Tasneem tersenyum lalu memeluk adik bongsunya.
"Don't worry adik..semuanya akan ok..insyaallah.."kata Tasneem lalu menepuk² belakang Aisy. Aisy membalas pelukan Tasneem..
"Ishhh,mana aci..nak peluk gak.."kata Hana lalu memeluk Tasneem dan Aisy. Amirah juga turut memeluk adik-adiknya.
"Mungkin nie pelukan kita yang terakhir before kita jadi isteri orang.."kata Hana. Mereka berpelukan selama 2 minit macam tu before mereka meleraikan pelukan itu.
Pintu bilik mereka diketuk dari luar. Muncullah muka Puan Aminah di muka pintu. Puan Aminah tersenyum melihat anak-anak perempuannya.
"Dah besar dah anak² mama.."kata Puan Aminah dan dalam masa yang sama air matanya bertakung.
"Mama,janganlah nangis..nanti kitaorang nangis sekali.."kata Amirah yang perasaan akan air mata Puan Aminah yang hampir jatuh itu.
"Mana ada mama menangis.."nafi Puan Aminah.
Tiba² Hana dan Aisy memeluk puan Aminah. Kalau Hana dan Aisy peluk,yang lagi dua orang tu apalagi,peliklah jugak.
Terus terburai tangisan Puan Aminah apabila anak-anaknya memeluknya.
Tasneem menenangkan Puan Aminah dengan menggosok belakang Puan Aminah.
"Nanti kalau dah kawin Jangan lupa lawat mama tau.."kata Puan Aminah dengan sisa tangisannya.
"Takkan pernah terlintas dekat fikiran kitaorang untuk lupa lawat mama Ngan papa lepas kawin.."kata Hana.
"Jadi isteri orang nie kena pegang tanggungjawab yang besar tau..jangan sesekali melawan cakap suami..kalau bergaduh bincang elok².."nasihat Puan Aminah.
"Baik mama.."kata Blackpink serentak.
Tiba² pintu bilik terbuka dari luar. Iqram.
"Laaa,Napa nangis nie?"tnya Iqram yang melihat mama dan adik-beradiknya sedang menangis.
"Ishhh,spoillah abang nie.."kata Aisy lalu mereka melepaskan pelukan.
"Tak masalahnya betullah..abang masuk² korang tengah nangis,abang tanyalah kenapa.."kata Iqram.
"Dahlah,takde papelah..dah jom kita nak gerak ke dewan nie.."kata Puan Aminah. Blackpink menggaguk lalu keluar dari bilik mereka.
Dorang melangsungkan akad nikah dekat dewan tau.
Blackpink masuk ke dalam dewan dengan penuh berhati-hati..yelah kalau jatuh macam mana?tak ke malu 7 keturunan..
Mata Bts(vocal Line)tidak lepas dari memandang ke arah blackpink. Yer mereka terpegun melihat blackpink yang mengenakan baju pengantin. Mungkin simple tapi nampak cantik bila blackpink pakai.
Baju Amirah