Ep 31

235 25 3
                                    

**********************************************

Bts dan blackpink keluar pergi ke BIGHIT Entertainment. Di dalam kereta hanya kedengaran bunyi radio sahaja. Masing-masing layan henfon dan ada juga yang tidur.

Jin curi pandang ke arah Amirah yang sedang khusyuk melihat fonnya. Kadang-kadang dia tersenyum apabila melihat Amirah melihat henfonnya sambil memuncungkan bibir. Comel.

Setelah beberapa minit,mereka pon sampai di BIGHIT Entertainment. Mereka pergi ke bilik practice terus. Dorang senanya takde apa pon nak wat kat BIGHIT nie tapi Dorang saja jer datang sini. Ikutkan Dorang diberi cuti Sebb semalam kan Dorang baru lepas buat mv..

"Emmm,what we want to do?"kata Jimin sambil mengetuk-ngetuk dagunya.

"Emmm,apa kata kita main permainan seseorang tanya soalan kepada orang yang dia nak lepastu orang tu kena jawab dengan jujur?"cadang V.

"Emmm boleh gak..macam best kan.."kata Namjoon.

"Ok jom kita buat bulatan..korang nak main sekali Ker?"tanya jungkook kepada blackpink. Blackpink berfikir sebentar sebelum menggagukkan kepala.

Mereka pon buat satu bulatan.

"Ok memandangkan aku orang yang cadangkan permainan nie,aku yang start dulu ok?"kata V. Semua menggaguk tanda setuju.

"Ok,aku nak tanya soalan dekat Tasneem.."kata V.

"Ok Tasneem..saya nak tanya awak apa ciri-ciri lelaki idaman awak?"tanya V. Tasneem berfikir sebentar sebelum menyangkan senyuman.

"Semua ciri-ciri yang ada kat awak.."jawab Tasneem. Amirah,Hana dan Aisy yang sedang minum terus tersedak.

"Ehhh,ok tak nie?"tanya Jungkook. Aisy,Amirah dan Hana menggaguk perlahan. Taehyung pulak dari tadi terkaku selepas mendengar jawapan yang keluar dari mulut Tasneem.

"Seriouslah Tasneem?"tanya Namjoon. Tasneem menggaguk.

"Tapi saya nak tambah sikitlah..dia boleh bimbing saya ke jalan yang betul dan dia boleh bimbing saya hingga ke Jannah."kata Tasneem.

"Wuuu,taehyung,cinta kau ta-"belum sempat jimin ingin menghabiskan ayatnya,taehyung dengan pantas menutup mulut Jimin.

Taehyung berbisik kepada jimin,"kau jangan sampai aku pancung kepala kau.."

Jimin terus menggeleng laju sambil mulutnya masih ditutup oleh taehyung.

"Ok,jom kita sambung permainan nie.."kata Jhope. Mereka pon menyambung permainan itu. Kadang-kadang mereka tergelak.

Selepas 30 minit bermain permainan itu,mereka pon mengambil keputusan untuk berhenti bermain.

"Bestlah main permainan nie.."kata Namjoon.

"Tulah tu..semua benda yang kita rahsiakan selama nie,terus terbongkar bila kita main permainan nie.."kata Jimin. Semua menggaguk setuju.

"Wey,korang..Jom gi makan..lapar dho.."kata Suga.

"Aah dho,kook pon lapar gak..jom makan kat kedai baru bukak kat depan tu nak?lagipon kedai tu halal.."cadang Jungkook.

"Jom!!"kata mereka serentak. Mereka semua pon keluar dari bilik practice itu. Mereka turun ke lobby lalu berjalan kaki ke kedai yang baru bukak di depan kedai BIGHIT itu.

Mereka mengambil masa dalam 4 minit sahaja dai BIGHIT ke restoran itu.

Mereka masuk ke dalam kedai itu lalu duduk di ruang VVIP. Tukang ambik order datang ke arah mereka dan megambil order mereka semua. Setelah selesai mengambil order,orang itu pon pergi. Sementara menunggu makanan,mereka bersembang² antara mereka.

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now