******
Skip sampai hari terakhir..Harinie merupakan hari terakhir bts di LA. Semalam adalah hari yang memenatkan bagi mereka.
"Semua dah ambik eh?"tnya Amirah. Bts menggagukkan kepala. Mereka pon turun ke lobby hotel itu untuk check-out hotel. Amirah pergi ke kaunter hotel itu untuk menyerahkan kad bilik mereka semua. Hotel Dorang guna kad tau untuk masuk dalam bilik hotel tu.
Selepas menyerahkan kunci,mereka keluar dari bangunan hotel itu lalu bergerak ke Los Angeles International Airport.
Mereka bertolak ke Korea..
S
K
I
PMereka sampai di Incheon Airport pada pukul 10.30 malam. Setelah sampai mereka,menaiki kereta ke rumah BTS. Sampai di rumah bts pada pukul 10.50 malam.
Suga tanpa disuruh terus menumbangkan badannya di atas sofa.
"Ahhhhh!!penatnya.."kata suga dan dalam masa yang sama mukanya tersembam di sofa.
"Yer pon penat,takyahlah sampai meniarap macam nie.."kata Jin. Suga memalau jin.
"Korang tak penat Ker?"tanya Jhope kepada Amirah,Aisy,Hana dan Tasneem.
"Menipu sangat kalau kitaorang tak penat.."kata Hana.
"Habis kalau korang penat kenapa angkatan beg kitaorang nie..biarlah kitaorang ambik sendiri.."kata Jhope.
"Takde papelah sikit jer.."kata Tasneem kepada Jhope. Jhope hanya menggaguk sahaja lalu dia pergi ke arah kawan-kawannya yang sedang duduk di ruang tamu.
"Kau rasa got7 dah balik ke belum?"tnya V kepada Jimin. Jimin mengangkat bahunya.
"Wey min,aku nak tanya kau something nie.."kata Taehyung lalu membetulkan kedudukan memandang jimin. Jimin mengangkat keningnya.
"Waktu dinner kelmarin kan,aku tengok kau macam tak puas hati jer dengan bambam tu asal?"tnya Taehyung. Jimin terus memandang taehyung.
"M-mana adalah.."nafi jimin.
"Don't cheat on me, Park Jimin. I noticed that you looked at Bambam unsatisfied.."kata Taehyung. Tibeh speaking.
"How can you notice that?"tanya Jimin.
"I noticed from the beginning that you looked at Bambam unsatisfied..when you looked at Bambam and Hana laughing I noticed you looked like you .... jealous?"kata Taehyung.
Jimin terdiam seketika.
"Do you like Hana?"tnya Taehyung. Perlahan-lahan Jimin mengangguk.
"OMG!!!"jerit taehyung tak percaya. Semua memandang pelik ke arah taehyung. Jimin terus mukanya. Taehyung tersengih lalu menyuruh mereka menyambung semula aktiviti mereka.
"Seriouslah min?"tnya Taehyung. Jimin menggaguk perlahan.
"Macam mana kau boleh suka dia dowh?kau taukan yang kita baru jer kenal diorang.."kata taehyung tak percaya dengan kawan dia sorang nie.
"Aku pon tak taulah dowh.. first ² aku pelik jugak macam mana aku boleh suka dia dalam masa yang terdekat macam nie..tapi tulah nak buat macam mana perasaan tu dah datang kat diri aku..aku tak boleh nak tolak.."kata jimin. Taehyung menggaguk.
"Tapi kan min,dia Ngan kita banyak dowh perbezaannya..dia muslim kita nie Non Muslim.."kata Taehyung.
"Tulah tu..aku tau benda tu.."kata Jimin.
"Wey aku nak luah sesuatu kat kau nie.."kata taehyung tiba².
"Asal kau cakap macam tu dowh?seram lak aku..macam kau nak confess aku pulak.."kata jimin. Maka selamatlah kepala dipukul oleh tangan taehyung.
"Kau jangan merepek lah.."kata taehyung. Jimin pout sambil menggosok kepalanya yang dipukul oleh taehyung.
"Apedia?"tnya Jimin.
"Aku sebenarnya suka Tasneem tau.."luah taehyung tapi dalam keadaan berbisik Sebb Tasneem kat depan dorang sekarang nie.
Jimin terus memandang taehyung dengan muka tak percaya.
"Seriouslah?"tnya Jimin. Taehyung menggaguk.
"Kau jangan bagitahu sape-sape tau..nie rahsia kita berdua jer.."kata Taehyung lalu menghulurkan jari kelingkingnya kepada jimin. Jimin menggaguk lalu menyatukan jari kelingkingnya dengan taehyung.
"Kook dengarlah.."kata jungkook disebelah Jimin. Terus jimin dan taehyung memandang ke arah jungkook.
"Kau dengar Ker?"tnya jimin. Jungkook mengangguk.
"Dari mana kau dengar?"tanya Taehyung.
"Dari awal sampai habis.."kata jungkook.
"Yer² jer kau..cuba cakap balik ape yang kitaorang cakap tadi?"tnya Jimin. Jungkoo melihat jimin dan taehyung lalu meletakkan fonnya di tepi.
"Ok first Hyung cakap yang jimin Hyung suka dekat ha- hmmmm...hmmmm.."belum sempat jungkook ingin menghabiskan ayatnya,jimin terus menutup mulut jungkook dengan tangannya.
"Dah diam..kalau kau dengar jangan gatal2 nak bagitahu orang lain.."kata Jimin. Jungkook menggaguk.
"Janji?"kata Jimin sambil menghulurkan jari kelingkingnya kepada jungkook. Jungkook menyatukan jari kelingkingnya.
"Ehhh dah kol 11.30 lah..jomlah naik tido.."kata Hana. Mereka semua menggaguk lalu mereka naik ke atas untuk tido.
~ bersambung ~