Ep 6

342 32 3
                                    

******
Mereka berjalan di dalam mall tu. Sebenarnya Tasneem,Aisy,Amirah dan Hana tak berapa nak selesa tau. Sebab? Mereka dikelilingi oleh bodyguard BTS tau sekarang nie.

Hampir satu mall lah jugak Dorang pusing semata-mata nak cari baju tapi tak jumpa.

"Korang tak jumpa lagi Ker baju yang korang nak beli?"tnya Jhope. Aisy,Amirah,Tasneem dan Hana menggelengkan kepala.

"Semua baju tak sesuailah Ngan kitaorang.."kata Amirah. BTS menepuk dahi mereka. Mereka baru teringat yang Aisy,Amirah,Hana dan Tasneem muslim.

"Emmm,korang.."panggil Tasneem. Bts memandang Hana.

"Kalau korang penat korang gi lah duduk kat restoran mana-mana dulu...lepas kitaorang dah jumpa baju kitaorang kitaorang datang kat korang.."kata Hana.

"Emmm..i think kan better kita pergi mall lain Sebb i think dekat sini takde baju yang sesuailah dengan korang.."kata Namjoon memberi cadangan. Amirah,Tasneem,Hana dan Aisy menggaguk tanda setuju.

Mereka pon keluar dari mall itu untuk pergi ke mall lain. Sepanjang perjalanan mereka untuk keluar dari mall,mereka di kelilingi oleh ramai peminat atau lebih di kenali dengan Army.

"Wey sape pompuan² tu?"

"Asal dowh pompuan² tu jalan dengan bts..tak sesuai langsung.."

"Benda siak pompuan² tu..asal dia jalan sebelah Jimin aku.."

Dan bermacam-macam lagi kata-kata yang dilontarkan oleh orang sekeliling mereka. Aisy,Amirah, Tasneem dan Hana mula rasa tidak selesa.

"Just ignore.."kata namjoon kepada Aisy,Tasneem, Hana dan Amirah. Mereka pon melajukan langkah mereka keluar dari mall. Apabila mereka telah keluar dari mall,mereka terus masuk ke dalam kereta dan mereka bertolak ke mall lain.

"Wey korang.."panggil Jhope. Semua memandang jhope.

"Aku rasa bang PD akan tau lah pasal Dorang.."kata Jhope. Bts memandang sesama sendiri. Ok itu agak menyeramkan jugak.

"Kita nak jawab ape kalau bang pd tanya?"tnya Suga. Namjoon termenung seketika untuk mencari jawapan.

"Takpe,Jimin ada jawapan.."kata Jimin tiba-tiba. Semua memandang ke arah jimin.

"Apedia?"tnya Jungkook. Jimin mengangkat-ngangkat kedua belah keningnya.

"Wait and see.."kata Jimin dengan muka yang selamba.

5 minit kemudian mereka sampai di mall. Dan lagi sekali mereka di serang oleh Army tapi nasib dah ada polis jaga kat situ.

Tasneem,Aisy, Amirah dan Hana mula mencari baju² mereka.

Setelah 1 jam shopping,mereka pon keluar dari mall dan bergerak balik ke rumah. Bukan Aisy,Hana, Tasneem dan Amirah jer yang shopping,tapi BTS pon turut shopping.

Bts melabuhkan badan mereka di atas sofa Sebb keletihan.

"Aaahhh,penatnyaaaa!!"kata Taehyung.

"Dah penat tu diam² jelah..takyah sampai bagitahu jiran sebelah.."kata jimin. Taehyung menutup matanya mals nak dengar jimin membebel.

"Ehhhhh,mana Dorang?tnya jin.

"Naik bilik kot.."kata jungkook lalu mencapai remote tv. Mereka semua menonton tv sementara penat mereka hilang.

"Korang.."

Bts terus memandang gerangan yang memanggil itu. Amirah. Jin terpaku melihat Amirah yang cantik di matanya walaupon hanya memakai hoodie.

 Jin terpaku melihat Amirah yang cantik di matanya walaupon hanya memakai hoodie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

👆dengan seluar nie tau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

👆dengan seluar nie tau..pakai tudung lah yer..

"Emmm boleh tak saya nak masuk dapur korang?"tnya Amirah. Bts memandang sesama sendiri lalu laju² mereka menggeleng.

"No!!!"jerit Bts serentak. Hampir pekak yer telinga Amirah dibuatnya.

"Aishhh,takyahlah jerit.."kata Amirah sambil menggosok-gosok telinganya. Bts tersengih.

"Amirah,bukan kitaorang tak bagi,tapi dalam dapur kitaorang tu ada benda yang haram like wine,pig dan banyak lagi lah.."kata Namjoon. Terus terbeliak mata Amirah.

"Ouhhh,oklah kalau macam tu..tq Sebb bagitahu.."kata Amirah lalu terus naik ke atas.

Sunyi~

"Kook,rasa Dorang haus lah.."kata jungkook. Semua memandang jungkook.

Ting tong!

Semua memandang ke arah pintu.

Pintu:saya tau saya cantik..

Tiba² mereka terdengar bunyi larian di tangga. Semua mata tertumpu pada tangga pulak. Muncullah Hana.

Hana terus pergi ke pintu lalu membuka pintu itu. Terpancullah wajah abang food panda..(jangan percaya tau..dalam citer nie Delta Korea ada good panda tapi kat reality senanya takde pon..)

Hana mengambil air yang diordernya dari abang food panda itu lalu mengucapkan terima kasih. Hana menutup pintu lalu membawa air itu kepada bts.

"Nah.."kata Hana lalu memberikan dua plastik air kepada jimin. Jimin teragak-agak untuk ambik.

"Ambik lah.."kata Hana. Jimin terus mengambil plastik itu dari Hana.

"Terima kasih.."kata jimin. Hana mengganguk lalu dia terus berlari naik ke atas.

Bts masih tercengang di situ.

"Dia bagi kita kan?"tnya Jungkook. Jimin menggaguk lalu plastik di tangan jimin itu dirampas oleh Jungkook.

"Ape tunggu lagi,minumlah..haus dah nie.."kata jungkook. Semua memandang jungkook dengan pandangan 'seriously?'

Jungkook menuangkan senyuman bunnynya.

Mereka pon mengambil air sorang satu lalu menikmati air itu.

                              ~ bersambung ~

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now