*****
"Nak tak nak korang kena terima benda nie.."kata bang pd kepada adik-beradik itu. Amirah,Hana,Tasneem dan Aisy mengerutkan dahi mereka."Terima ape?"tnya Amirah.
"Korang kena jadi PA kepada BTS.."kata Bang pd. Terbeliak mata Aisy,Amirah,Hana dan Tasneem.
"WhATt?!!"
"Nak taknak korang kena terima jugak benda nie Sebb kalau korang tak terima benda nie akan jadi lebih besar.."kata bang pd.
"But bang PD,bukan kitaorang dah ada PA Ker?"tnya V.
"PA korang dia berhenti keje Sebb dia kena pindah ke New York atas urusan keluarga.."kata Bang pd. Bts menggaguk. Sekarang semua mata memandang ke arah Aisy,Amirah, Tasneem dan Hana.
"Macam mana?"tnya Namjoon. Aisy,Amirah, Tasneem dan Hana memandang sesama sendiri.
"Emmm,boleh bagi masa kat kitaorang tak untuk fikir benda nie..lagipun kitaorang kena tanya pendapat parents kitaorang.."kata Amirah. Bang PD menggaguk.
"Baiklah,saya akan beri kamu masa sampai esok untuk fikir pasal benda nie,ok.."kata Bang pd. Amirah menggaguk.
Setelah selesai berbincang,mereka pon keluar dari pejabat Bang PD.
Mereka keluar dari bangunan BIGHIT Entertainment dan mereka pon bergerak balik ke rumah. Sepanjang perjalanan balik ke rumah,Aisy,Amirah,Hana dan Tasneem hanya mendiamkan diri sahaja. Bts yg bising gila nak mati.
Sampai sahaja di rumah,Aisy,Amirah,Tasneem dan Hana terus naik ke bilik.
"Haishhhh...sebutlah cam gini.."kata Jhope.
"Dorang yang dalam masalah,kau yang serabut..ape masalah kau?"kata Suga. Jhope tersengih.
"Tak silap akulah kan,bukan senang tau nak jadi PA kita..kena tanya macam² doh dengan bang PD,tapi kalini senang jer Dorang dapat tawaran dari Bang PD.."kata Jin.
"Tulah pasal...peliklah bang PD nie.."kata Jungkook pulak. BTS naik ke bilik masing-masing setelah selesai bersembang.
Malam..
Amirah,Aisy,Hana dan Tasneem masih tidak turun sejak daripada mereka balik dari BIGHIT Entertainment tadi.
"Dorang buat ape dowh kat atas tu?"tnya Jungkook.
"Tulah tu..dari pagi tadi tak turun2.."kata Jimin pulak.
"Biarlah doang..mungkin Dorang tengah bincang ke ape,mana kita tau..yang korang macam resah jer asal?korang suka Dorang eh.."kata namjoon. Terus bertukar merah pipi jimin dan jungkook.
"Haaaaa, kantoiii!!!"kata Jhope pulak sambil menggoyang-goyangkan jari telunjuknya.
"Ishhh,Hyung diamlah sikit..nanti Dorang dengarlah.."kata jimin.
"Taknak!!Hyung nak cakap kuat² jugak bagi Dorang dengar!!"kata jhope.
"Sape nak tau!!!Jimin dan jungkook kan dia sukaaaaaa hmmmm-"belum sempat jhope ingin menghabiskan ayatnya,mulutnya telah ditutup oleh jimin dan jungkook.
Mereka bergelut di situ seketika.
"Kenapa nie?"
Semua memandang ke arah suara tersebut lalu cepat² mereka bangun.
"Takde pape.."kata jimin lalu menggosok belakang tengkuknya. Jhope menjeling ke arah jimin.
"Ehhh,korang dah turun.."tegur jin yang baru keluar dari dapur. Aisy,Amirah,Tasneem dan Hana menggaguk.
"Jomlah makan..saya dah masak dah.."kata jin. Aisy, Amirah, Tasneem dan Hana memandang satu sama lain.
"Don't worrylah,makanan tu semua halal.."kata jin apabila melihat mereka seperti ragu² ingin makan. Mereka pon berjalan ke meja makan begitu juga dengan bts.
Esoknya..
Mereka pergi ke BIGHIT Entertainment untuk berbincang pasal perkara semalam. Bts tidak tahu ape keputusan yang dibuat oleh Aisy,Amirah,Tasneem dan Hana. Bila ditanya mereka menjawab 'tunggulah nanti'.
Mereka naik ke tingkat 13(kan,aku tak ingatlah tingkat berapa)..
Mereka masuk ke bilik bang PD selepas mendapat kebenaran.
"Ok,seperti yang telah dijanjikan semalam..ape keputusan korang?"tnya bang PD.
"Emmmmm kitaoranggg..."
~ bersambung ~
Malam nie saya update lagi ok..bye2