****
"Ahhhh!!akhirnya settle jugak masalah cafe kita tu.."kata Hana."Tulah tu.."kata Amirah.
"Korang jom jalan² sekitar Pulau Pinang ni nak?alang-alang kita dah ada kat sini,kita jalan² lah sekali..bukan senang kita nak gi jalan².."cadang Tasneem.
"Ok jugak..jomlah jaln².."kata Amirah. Mereka masuk ke dalam kereta dan bergerak ke Taman Rama-rama Penang(Entopia).
Skip..
Mereka balik semula ke hotel setelah penat berjalan. Penat woiii..walaupon kitaorang pergi satu tempat jer,tapi still penat.
Hana pov.
Aku membaringkan badanku di atas katil empuk hotel nie..uishhh,nie kalau tido nie,sedap wow.. Aku mengambil fon aku di dalam beg lalu membuka IG app.. bukak² jer keluar gambar bts.
Jmin_prk
Liked by Tae_tae,Bts_official and 13,8292 yang lain.
Jmin_prk:I always love you even though we are very far away..I will make you mine .. InsyaAllah💘
Japppp!!!dia tulis apa akhir sekali tu??I-insyaAllah..aku bermimpi ke apa sekarang ni?anyone tolong tampar aku jap..
Weyyy!!apa benda nie dho??dia dah masuk Islam ker??ishhh,tak mungkinlah..tapi tak mustahil..ishhh peninglah kepala aku..dahlah malas nak fikir baik aku mandi..
Aku ambik tuala aku dan terus masuk ke dalam bilik air.
Skip lepas mandi..
Aku dah habis mandi dah..aku sikat rambut aku kat depan cermin pastu aku terus lompat atas katil dan ambik telefon aku. Aku nak stalk jap IG pak jimeng tu..
Aku sebenarnya dah lama tak bukak Insta nie..maklumlah sibuk memanjang..tak sempatlah nak bukak Insta,sebati tak tahu isu semasa..
Aku bukak acc jimeng tu pastu aku tengoklah gamabr² dia. Sebenarnya ramai yang tahu nie of sebenar dia..followers pon tak ramai Sebb orang tak tau..aku tau pon Sebb dia bagitahu.
Satu gambar yang sangat menarik perhatian aku. Aku tekan kat gambar tu Sebb nak tengok.
Jmin_prk
Liked by jk_maknae , yoongi_swg and 11,5238 yang lain.
Jmin_prk:Thank you Allah Because you gave me guidance before aku dijemput menghadapmu.
Aku terkesima seketika. D-dia masuk Islam?!seriouslah..macam tak percaya dohhh..pastu aku tengok lagi gambar lain dan aku jumpa gambar nie.
Jmin_prk
Liked by Army_bangtan , Nmjoon_RM and 12,1146 yang lain.
Jmin_prk:Selepas memeluk agama Islam. Semoga kita sentiasa istiqomah.
Ok bye..nampaknya betullah yang BTS dah masuk Islam...i happy for them..
Tiba² loceng bilik aku diketuk. Aku bangun lalu pergi ke pintu. Aku ingati dulu dekat lubang tu. Adik Ngan kakak aku rupanya. Aku bukak pintu pastu bagilah Dorang masuk.
Dorang masuk pastu duduk atas katil aku.
"Kenapa datang sini?"tnya ku.
"Saja.."kata Tasneem.
"Korang tau tak yang BTS dah masuk Islam.."kataku. Kakak dan adikku menyangkan muka terkejut. Ok Dorang belum tau.
"Seriouslah?"tnya Aisy. Aku menggaguk lalu menunjukkan gambar² jimin yang aku tengok tadi.
"Wow!!gembira lak tiba.."kata Tasneem.
"Tulah tu.. alhamdulillah lah Allah bukakan hati Dorang nak masuk Islam kan.."kata Amirah.
Sedang syok bersembang-sembang tentang bts,tiba² fon Amirah berbunyi. Dia mengeluarkan fonnya lalu tersenyum.
"Sapa?"tnyaku.
"Mama.."jawab nya lalu terus menjawab panggilan itu.
"Helo ma.."
"......."
"Dekat dalam bilik hana nie ma..kenapa?"
".........."
"Haah,Dorang ada sekali.."
"................"
"Haaa,ok² jap.."kak Amirah membukak speaker..
"Hello Aisy,Hana ngan Tasneem.."
"Helo ma.."kataku dan mereka serentak.
"Ok ke kat sana?"tnya puan Aminah.
"Ok jer ma.."kata Aisy.
"Kenapa ma?"tnya Tasneem.
"Nie sebenarnya mama nak bagitahu yang tadi ada orang meminang kamu berempat.."
~ bersambung ~