Luqman nie jhope tau..
Luqman pov
Aku tengah cari barang-barang dapur. Nak harap kan lagi dua ekor tu..huh,sampai kiamatlah tak belinya. Sedang sibuk aku cari barang,tiba² aku terdengar bunyi tanggisan.
Jap macam suara perempuan jer yang nangis tu. Aku cari lah sapa punya suara. Cari punya cari, aku berhenti dekat satu ruang yang agak sunyi.
"Tolong lah Akmal..jangan buat aku macam niee.."rayu seorang perempuan. Aku pon intailah dari celah² rak makanan tu.
"Heh,kau fikir aku akan lepaskan kau..memang taklah..dah lama aku mengidamkan badan kau nie.."kata seorang lelaki yang sedang menghalang laluan perempuan tu. Laki tu buat muka macam nak kena lempang 100 kali dho. Orang cakap macam muka apa eh?haaa muka gatal.
Aku tengok laki tu macam nak c*um dah perempuan tu. Aku pon apa lagi. Laki tu membelakangi aku so aku ambik peluang untuk sepak kepala dia. Apa kau fikir aku lembik.
Laki tu pengsan kot. Yelah takkan mati lak kan..
"Awak ok?"tnya ku. Aku tengok dia menggigil teruk dho.
"S-saya t-takut.."kata perempuan tu. Aku pon tak sampai hati tengok dia aku pon bawaklah dia pergi kedai makan kejap. Barang aku letak tepi lu.
Aku suruh dia order makanan tapi dia taknak. Aku tak tau nak buat apa dah..Sebb dari tadi badan dia menggigil tau. Orang lalu lalang tengok pon pelik kenapa dia menggigil.
"Awak ada luka mana² Ker?"tnyaku. Dia menggelengkan kepala.
Aku garu kepala aku...haish macam mana eh.. hmm..
"Awak.."panggilku. Dia tak pandang aku tapi aku nampak dia menggaguk sedikit kepalanya.
"Jom ikut saya jap.."kata ku lalu bangun dari tempat duduk ku. Dia menggeleng..
"Jomlah..saya bawak awak pergi taman depan nie..saya tengok dekat taman depan nie ada tasik...boleh awak tenangkan fikiran kat situ..."kataku. Dia memandang ku.
Jap bila dia nangis nie?mata dia sembab siak..woshh aku tak perasan dho. Pelik bin ajaib betul.
Dia perlahan-lahan bangun dari duduknya. Aku pon bangun lah sekali. Kitaorang berjalan ke taman yang aku maksudkan tadi.
(Don't you dare ask me where the park is !!)
Perempuan tu berjalan ke arah tasik lalu menarik nafas lalu menghembuskannya. Dia buat macam tu beberapa kali. Aku hanya tengok jer dari kerusi yang berdekatan dengan tasik tu.
Dia datang dekat kerusi yang aku tengah duduk sekarang pastu dia duduk sebelah aku. Ada jarak ehhh!!kau jangan macam².
"Saya rasa macam saya pernah jumpa awak sebelum nie.."katanya tiba². Terus aku berpaling melihat mukanya. Otak aku jenuh proses muka perempuan nie. Japppp!!! Nie bukannnnnnnn
Kawan Aisy,Hana,Tasneem ngan Amirah tu. Apa nama dia..Amna kan.
"Ehhh,awak kawan Hana,Amirah,Tasneem dengan Aisy kan.."kata ku. Dia menggaguk.
"Awak pulak kawan suami kawan² saya kan?"tnyanya. Aku pulak yang menggaguk.
"Tak sangka kita boleh jumpa kan.."kata Amna. Aku hanya senyum jer.
"Emmm,maaflah kalau saya menyibuk..tapi laki tadi tu sapa?"tnyaku. Aku bukan busybody eh..aku tanya jer..
"Tu ex tunang saya..dia dengan saya dah putus Sebb dia curang dengan saya..saya pon Ambik keputusan untuk putuskan pertunangan saya dengan dia tapi dia tak boleh terima benda tu."katanya. Aku menggaguk.
"Terima kasih lah awak Sebb tolong saya tadi..kalau awak tak datang tadi mungkin saya dah kena benda tak sepatutnya kot dengan dia tadi.."kata nya.
"Takde papelah..benda kecik jer..."kataku.
"Awak datang sini buat ape?"tnya ku.
"Saya saja jer nak jalan² tapi tak sangka pulak jumpa dengan dia tadi.."kata nya. Aku menggaguk.
"Oklah awak..saya nak balik nie..terima kasih tau.."katanya. Dia bangun aku pon bangun.
"Awak balik dengan apa?"tnya ku.
"Dengan teksi.."kata nya.
"Emmm,kalau macam tu,saya hantar awak baliklah.."kata ku. Dia memandangku.
"Tak menyusahkan Ker?"tnyanya. Aku senyum lalu menggeleng.
"Jom.."kataku lalu berjalan masak ke dalam supermarket tadi.
Kitaorang pon gerak ke rumah Amna.
Dia tunjuklah jalan ke rumah dia. Takdelah jauh mana dari supermarket tadi. Dalam 25 minit macam tu.
Aku berhenti betul² di depan rumah banglo besar nak mati. Ok tak mati lagi.
"Tq lah awak..banyak benda awak tolong saya Harini.."katanya.
"Takde papelah..Harini saya tolong awak,esok lusa kita tak tau mungkin awak pulak yang tolong saya.."kataku. Dia senyum lalu menggagukkan kepala.
Baru jer dia nak keluar,tiba² dia berhenti. Aku mengerutkan dahi.
"Kenapa?"tnya ku.
"Awak taknak masuk dulu Ker?"tnyanya. Aku tersenyum lalu menggelengkan kepalaku.
Dia menggaguk lalu keluar dari kereta ku. Aku melambaikan tangan ke arah nya. Aku gerak pergi dari rumahnya apabila Amna dah masuk dalam rumahnya.
Asal hati aku nie tak duduk diam eh bila setiap kali dia senyum kat aku..haishhhh..tbc..
Korang nanti saya sambung citer nie dekat buku lain au..jadi tunggu jelah..
Ok byeeeee!!