Double update? Hehehe..
********
Amirah,Tasneem,Hana dan Aisy berada di Penang selama 4 hari. Mereka ikutkan ada kat sana selama seminggu tapi Dorang saja jer balik awal.
Mereka sampai di rumah mereka. Aisy dan Hana terus menghempaskan badan mereka di atas sofa.
"Aishhhh,sakitnya belakang nie.."kata Tasneem lalu mengurut belakangnya.
"Lama sangat duduk dalam kereta macam tulah jadinya.."kata Amirah. Dia juga turut mengurut belakang badannya.
Ting!
Tasneem mengeluarkan fonnya lalu melihat siapa yang hantar message kepadanya.
Mama
Esok jumpa future husband..nanti mama bagi locationnya..Me;
Baik ma"Korang mama kata esok kita kena jumpa FUTURE HUSBAND kita.."kata Tasneem sambil menekankan perkataan FUTURE HUSBAND.
"Awalnya.."kata Hana. Tasneem hanya mengangkat bahunya.
"Dahlah jom naik atas..rehatlah dulu kalau korang penat tapi before tido ke apa,mandi dulu.."kata Amirah. Hana,Tasneem dan Aisy menggagukkan kepala mereka.
Mereka pon naik ke atas untuk membersihkan diri dan merehatkan diri mereka.
Esoknya..
Aisy,Tasneem,Hana dan Aisy bersarapan terlebih dahulu sebelum bersiap-siap untuk bertemu dengan FUTURE HUSBAND mereka.
Baju Amirah
Baju Tasneem
Baju Hana
Baju Aisy
Mereka pergi ke sebuah taman. Mereka menunggu di sebuah kerusi yang terdapat di taman itu sambil melihat permandangan tasik di depan mereka.
"Maaf lambat.."sapa seseorang dari belakang mereka berempat. Automatik Aisy,Hana, Tasneem dan Amirah berpaling ke belakang.
Hampir pengsan mereka melihat orang yang berada di belakang mereka ketika itu.
Terus bangun Aisy,Hana,Tasneem dan Amirah.
"Err,korang salah orang kot.."kata Tasneem.
"Betullah..depan kitaorang nilah Future Wife kitaorang.."kata Jin dengan senyuman. Aisy,Hana,Tasneem dan Hana berpandangan sesama mereka.
"Hahaha,takpe..mesti korang perlukan banyak penjelasan kan..tapi sebelum tu,jom kita gi cafe depan tu dulu.."kata Jimin. Aisy,Hana,Tasneem dan Amirah hanya menggaguk sahaja.
Mereka pergi ke cafe.
Mereka mengoder makanan terlebih dahulu.
"Ok,now cerita kat kitaorang dari awal sampai habis.."kata Tasneem lalu memandang wajah Bangtan(vocal Line)satu persatu.
"Ok sebenarnya,kitaorang datang sini memang untuk meminang korang pon..jadi kitaorang datang lah umah mama dengan papa..Dorang sebenarnya terkejut jugak kitaorang datang. Pastu kitaorang bagitahulah hajat sebenar kitaorang. Mama kata korang takde Sebb korang kat Penang Sebb nak uruskan hal cafe.."kata V.
"Pastu kenapa mama boleh terima jer pinangan korang?"tnya Aisy.
"Entahlah,kitaorang pon tak tau..lepas jer kitaorang begitahu hajat kitaorang,mama terus terima pinangan kitaorang. Kitaorang pelik jugak kenapa mama tak tanya korang dulu..pastu mama kata,korang confirm akan setuju punya.."kata Jungkook. Terus muka Hana,Aisy,Tasneem dan Amirah bertukar merah.
"Jadi itulah ceritanya.."kata Jimin.
"Kenapa korang nak kawin dengan kitaorang?bukan korang JIJIK ke dengan kitaorang?"tnya Amirah sambil menekankan perkataan jijik.
Vocal Line mengeluh seketika.
"Kitaorang mintak maaf pasal tu..kitaorang patutnya siasat dulu sebelum tuduh korang macam tu..kitaorang mintak maaf sanagt².."kata Jimin sambil menundukkan kepalanya ke bawah tanda mintak maaf begitu jugak dengan member lain..
"Emmm,takpelah..benda dah lepaskan.."kata Hana sambil tersenyum. Terus lebar senyuman vocal Line apabila blackpink memaafkan mereka.
"Tapiiiii,ada satu syarat.."kata Aisy. Terus berkerut dahi vocal Line.
"Apedia?"
"Korang kena belanja kitaorang makan.."kata Aisy. Terus terletus ketawa vocal Line mendengar 'syarat' yang diberikan oleh Aisy. Perempuan dengan makanan memang tak akan berpisah eh.
"Ingatkan apa lah tadi..setakat makanan apalah sangat,restoran kitaorang boleh belikan untuk korang.."kata Jin. Blackpink tergelak kecil.
~ bersambung ~