Ep 32..

239 23 1
                                    

****

Bts dan blackpink sampai di BIGHIT Entertainment. Tiba² beberapa orang datang ke arah bts dan berbisik kan sesuatu. Bts menggaguk lalu terus berlari naik ke atas. Blackpink melihat itu mengerutkan dahi mereka.

"Asal tu?"tnya Aisy.

"Entahlah..jom lah ikut.."kata Amirah. Mereka pon mengikuti bts dari belakang. Bts pergi ke bilik meeting. Bilik meeting itu boleh nampak dalam tau macam nie👇

Blackpink menyorok di balik dinding sambil mengintai ke dalam bilik meeting

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Blackpink menyorok di balik dinding sambil mengintai ke dalam bilik meeting.

Mereka terkejut melihat orang yang berada di dalam bilik meeting itu. Danisha,Rina,Dhiya dan Nana.

"Macam mana Dorang boleh ada kat sini?"tanya Hana dalam keadaan berbisik.

"Entahlah.."jawab Tasneem.

Bts side..

Taehyung pov

Aku Ngan member aku masuk ke dalam bilik meeting. Aku terkejut gila bila nampak sepupu-sepupu blackpink kat sini.

Kitaorang duduk berhadapan dengan Dorang. Dorang dari tadi lagi tersenyum-senyum tengok kitaorang..aishhh,lempang kang.

"Haaa,awak semua nak cakap pasal ape?"tanya bang PD. Aku Ngan member aku semua buat muka pelik.

"Sebenarnya kitaorang nak cakap pasal Amirah,Hana,Tasneem dan Aisy.."kata Danisha. Aku Ngan member aku memandang satu sama lain.

"Kenapa dengan Dorang?"tanya Jin Hyung. Rina keluarkan sesuatu dari beg handbag nya. Dia keluarkan 4 keping gambar lalu beri kepada aku Ngan member aku. Kitaorang pon ambillah gambar tu.

Alangkah terkejut aku bila aku tengok gambar yang diberikan oleh Rina tadi. Gambar tu menunjukkan Tasneem dengan seorang lelaki tengah membuat benda yang....faham² jelah..

Aku tengok gambar lain gak..gambar sama gak tengah buat benda sama tapi tempat lain².

Aku tengok jin Hyung,jimin Ngan jungkook. Yer Dorang macam tak percaya dgn apa yang Dorang tengok sekarang.

"Mana awak dapat gambar² nie?"tanya Jhope Hyung.

"Kitaorang jumpa dalam almari baju Dorang.."kata Dhiya.

"Saya tak percayalah yang Dorang buat macam nie..Dorang tu baik tau.."kata Bang pd.

"Memanglah Dorang baik,tuan..tapi dekat depan Tuan dengan awak semua jer Dorang baik,belakang? Huh..hilang semua baik Dorang yang depan korang tu.."kata Nana.

"Saya masih tak percaya.."kata Jimin lalu memeluk dirinya.

"Awak,kitaorang kenal Dorang tu dari kecik lagi tau..kitaorang tau semua perangai Dorang..depan korang jer Dorang pakai tudung,sopan,lembut..tapi belakang korang hilang semua tu tau..dorang pergi club,keluar dengan jantan setiap malam.."kata Danisha.

Aku Ngan member aku pandang satu sama lain. Susah untuk percaya tapi bukti depan mata..

"So apa function awak tunjuk benda nie semua dekat kitaorang?"tanya Namjoon Hyung.

"Kitaorang nak tuan dengan awak semua pecat Dorang jadi PA BTS."kata Dhiya. Dan lagi sekali kitaorang memadang satu sama lain.

"Kenapa lak?"tanya ku.

"Yelah,takkan awak semua nak ada orang dalam macam Dorang tu..Dorang boleh memburukkan nama agensi nie tau kalau korang tak pecat Dorang.."kata Rina.

"Saya rasa betullah cakap Dorang..kita tak boleh simpan orang yang boleh memalukan agensi kita nie.."kata Bang pd.

"Habis sapa nak ganti tempat Dorang?"tanya suga Hyung.

"Kitaorang boleh.."kata Dhiya. Tanpa banyak bicara aku Ngan ahli vocal Line yang lain bangun lalu keluar dari bilik meeting itu. Aku nampak Tasneem dengan yang lain sedang berdiri di tepi pintu.

Aku melihat muka Tasneem. Agak susah untuk aku percaya benda nie semua talk bukti pon dah ada..nak cakap apa lagi.

"Jumpa kat bilik practice.."kata Jimin lalu berjalan meninggalkan blackpink yang tercengang di situ diikuti member lain.

End taehyung pov.

~ bersambung ~

Malam nie saya sambung lagi yer..wait for update ok.. anyyeong..


[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now