Ep 33..

242 25 5
                                    

*****

Bts dan blackpink sekarang berada di praktis room. Muka bts dari tadi serious memandang blackpink. Ia membuat kan blackpink berasa takut.

"Kitaorang nak tanya korang sesuatu.."kata Suga dengan muka serious. Blackpink memandang Bts dengan muka dengan penuh makna.

"Korang ada tipu kitaorang ke selama nie?"tanya Suga. Blackpink mengerutkan dahi.

Blackpink menggelengkan kepala mereka.

"Takpe,korang jujur jer..kitaorang tak marah.."kata Namjoon lembut.

"Betul...kitaorang takde pon tipu korang selama nie.."kata Hana.

"Habis nie apa?!"tengking Jimin lalu melemparkan gambar yang baru diterima sebentar tadi. Blackpink terkejut dengan tengkingan jimin.

Blackpink perlahan-lahan mengambil gambar yang berterabur di atas lantai akibat dilempar oleh jimin. Mereka terkejut dengan gambar yang mereka lihat sekarang nie. Terus terlepas gambar tu dari pengangan mereka berempat.

"S-sapa bagi korang gambar nie?"tnya Aisy.

"Takyah taulah sapa..rupanya nie perangai korang yang sebenar kan..kitaorang punyalah percaya yang korang nie baik,sopan tapi rupanya lebih teruk dari yang kitaorang sangka.."kata Jungkook.

"Tak..kitaorang tak buat pon benda nie semua..tolonglah percaya kitaorang.."kata Tasneem.

"Percaya kan korang?heh lepas kitaorang dapat gambar nie korang ingat kitaorang mudah² Ker nak percaya korang.."kata Taehyung lalu tersenyum sinis.

"Dah mulai sekarang korang kena letak jawatan sebagai kitaorang punya PA.."kata Jin.

"K-korang pleaseee..kitaorang tak buat semua tu.."rayu Amirah sambil mengalirkan air mata. Yer sebenarnya dia dah tersuka dekat jin tanpa dan sedar.

"Dahlah..takyah nak buat drama pukul 7 lah kat sini..mulai esok korang dah takyah dah muncul depan kitaorang..baliklah negara korang balik.."kata Jimin.

Blackpink memandang Bts dengan air mata yang berlinang. Tapi BTS hanya membuat tak tau saja.

"Hiks,takpelah kalau korang dah cakap macam tu..Hiks,kitaorang kena ikut jugak keputusan korang..Hiks,yela takkan korang nak simpan orang yang boleh memalukan korang punya agensi kan.."kata Tasneem. Bts(vocal Line) memandang ke tempat lain Sebb Dorang tak sanggup nak tengok muka blackpink.

"Hiks..terima kasih korang selama 3 bulan lebih kita bersama,korang banyak tolong kitaorang,dan banyak lagi...Hiks,tq sesangat...kitaorang keluar dulu yer..moga korang bahagia.."kata Amirah lalu berjalan keluar dari bilik practice itu.

Di luar bilik practice,Danisha,Rina,Dhiya dan Nana mendengar semua perbualan antara bts dan blackpink. Apabila blackpink keluar dari bilik practice itu, Danish,Rina,Dhiya dan Nana menghadiahkan senyuman sinis kepada blackpink.

"Puas hati aku.."kata Dhiya kepada blackpink. Blackpink menjeling ke arah Danisha,Dhiya, Rina dan Nana. Blackpink terus berjalan ke lift lalu turun ke tingkat bawah.

Mereka mengambil keputusan untuk lepak dulu di cafe depan bighit.

Masing-masing melayan perasan masing² dengan termenung.

"Kenapa eh benda nie jadi kat kita?"tanya Hana.

"Nak buat macam mana,Hana..nie takdir kita..kita kena terima.."kata Amirah.

"So?kita nak buat apa sekarang?"tanya Aisy.

"I think kita balik Malaysia kot..buat apa lagi duduk sini kan..bukannya keje apa² pon kat Korea nie.."kata Tasneem.

"Kita balik esoklah kan?"tnya Hana.

"No,kita balik petang nie..."kata Amirah. Mereka menggaguk lalu berjalan keluar dari cafe untuk mengemas barang mereka untuk balik ke Malaysia.

Petang itu..

Blackpink telah pon siap mengemas semua barang mereka.

"Semua dah ambik eh?takde yang tertinggal?"tanya Amirah. Tasneem,Hana dan Aisy menggeleng.

Amirah meletakkan sekeping kertas di atas meja yang berada di ruang tamu itu. Selepas meletakkan surat itu,mereka berempat pon keluar dari rumah besar itu.

Mereka mengambil teksi ke Incheon Airport.

Malam..

Bts baru saja balik ke rumah mereka.

"Asal gelap jer?"tanya Jhope. Yang lain mengangkat bahu mereka. Mereka pon masuk ke dalam rumah mereka.

Mereka masuk dan automatik lampu rumah itu terbuka. Sunyi.

"I think Dorang dah balik Malaysia lah.."kata Namjoon. Semua diam. Sebenarnya Dorang sedih tau tapi tulah..

"Ahhh..mampos doranglah nak balik pon..lagi bagus Dorang takde kat sini.."kata Jin lalu berjalan naik ke atas diikuti member vocal Line yang lain. Rapper Line mengeluh. Dorang tau yang jin,jungkook,jimin Ngan V sedih.

Jhope ternampak sekeping kertas di atas meja yang berada di ruang tamu. Jhope berjalan ke ruang tamu. Dia mengambil kertas itu lalu duduk di sofa. Namjoon dan suga pergi ke ruang tamu lalu duduk di sebelah jhope.

Jhope membuka kertas itu. Terdapat empat kad yang tertera nama Tasneem,Hana,Amirah dan Aisy. Jhope meletakkan kad-kad itu di pehanya lalu membaca isi kandungan surat itu.

Hi korang..
Kalau korang baca nie,maksudnya kitaorang dah balik Malaysia tau...sorry pasal tadi..tapi kitaorang betul² tak buat benda macam tu.. tq korang,selama 3 bulan nie kitaorang happy sangat duduk dengan korang. Walaupon 3 bulan adalah jangka masa yang sekejap tapi ia banyak bagi memori yang indah bagi kitaorang. Tq for everythink guys. Sorry Sebb kecewakan korang.

From.
Amirah,Hana,Tasneem dan Aisy.

Jhope mengelap air matanya yang jatuh begitu juga dengan Namjoon dan Suga.

"Sedih dowhh.."kata Suga sambil mengelap air matanya.

"Tulah tu.."

"Asal dowh aku rasa macam orang yang dalam gambar tu bukan Dorang eh.."kata Jhope.

"Tulah tu,aku pon rasa macam tu dho..."kata namjoon.

"Dahlah korang jom naik..dah kol 12 dah nie..eskm nak keje lagi.."kata Suga. Jhope dan namjoon menggaguk lalu mereka naik ke bilik masing².




~ bersambung ~

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now