Ep 20

271 29 2
                                    

****
Setelah puas bermain permainan di tingkat bawah itu,mereka naik ke atas..

"Haaa,nampak pon batang hidung..korang gi mana?"tnya Puan Aminah.

"Hehehe,tadi main dekat bawah jap.."jawab Tasneem. Puan Aminah menggaguk.

"Nie,bila korang balun Korea?"tnya Puan Aminah kepada BTS.

"Eemmmm,maybe Lusa kot mama.."jawab Jhope.

"Awal nya..kenapa tak duduk lama sikit kat sini?"tnya Iqram.

"Tak boleh lah..Dorang ada jugak kerja nak buat.."kata Encik Kamarul kepada Iqram. Iqram memuncungkan mulut.

"Takpe iqram,nanti bila kitaorang free kitaorang datang sini lagi ok.."kata Jimin sambil menepuk bahu Iqram.

Bersinar² mata Iqram.

"Betul nie?"tnya Iqram. Bts menggaguk.

Aisy melihat sekeliling ruang tamu. Kosong,yang ada hanya Mama,papa dan Iqram jer.

"Mama,mana yang lain?"tnya Aisy.

"Dah naik tido.."kata Puan Aminah.

"Haaaa,nie lagi satu..korang tido sini sampai lusa kan?"tnya Puan Aminah.

"Eerr,tak mama.."jawab Amirah.

"Laaa,kenapa pulak?"tnya Puan Aminah. Amirah,Aisy,Tasneem dan Hana memandang ke arah Bts.

"Bukan ape mama..kitaorang takut kalau kitaorang lama² duduk sini,takut susah kan mama pulak.."kata Suga.

"Ehhhh,takdelah..mana ada menyusahkan..takpe tido je sini eh.."kata Puan Aminah. Bts teragak-agak untuk menerima ajakan Puan Aminah.

"Alahhhh,Hyung tidolah sini..pleaseee.." nyampuk Iqram. Iqram membuat muka comel di depan bts.

"Eeee,takyahlah buat muka macam mintak penampar.."kata Aisy. Iqram menjeling ke arah Aisy.

"Punya comel muka aku buat,kau cakap muka mintak penampar.."kata Iqram tak puas hati. Aisy menayangkan muka nak muntah. Tanpa banyak cakap,Iqram terus mengejar Aisy yang telah melarikan dirinya.

"Ahhhhhh!!mama!!Papa!!"jerit Aisy lalu berlari naik ke tingkat atas. Puan Aminah dan Encik Kamarul hanya menggeleng sahaja melihat perangai anak-anaknya yang macam budak-budak itu.

"Kenapa mama nak sangat kitaorang tido kat sini sampai lusa,ma?"tnya Hana.

"Sebb esok anak kawan mama nak kawin..dia jemput semua ahli yang ada dalam rumah nie.."kata Puan Aminah.

"Anak kawan mama?yang mana?"tnya Tasneem..

"Alahhh,kamu kenal dia..nama anak kawan mama tu Qisha.."kata Puan Aminah. Tasneem,Amirah dan Hana memerah otak mereka untuk mengingati balik perempuan yang dimaksudkan oleh mama mereka.

"Ouhhhh,qishaaa!!!ingat-ingat.."kata Amirah apabila mengingati siapa qisha itu.

"Ouhhh,dia nak kawin dah mama..uishhh, cepatnya.."kata Tasneem.

"Ape yang cepatnya?umur dia dah 25 dah..kamu yang umur 26 nie bila lagi.."kata Puan Aminah.

"Alahhh,mama nie..nak buat macam mana jodoh tak sampai lagi.."kata Amirah.

"Haihhh,jodoh kat depan mata dah tu senanya.."kata Encik Kamarul tiba².

Amirah yang tidak faham akan kata-kata papanya menyangkan muka blur. Tak lama lepas itu,barulah dia faham apa yang dikatakan oleh papanya. Dengan serta-merta muka Amirah bertukar merah.

"Haaaaa!!kantoi suka Jin Hyung.."kata Iqram yang baru sampai di ruang tamu. Dengan serta merta,lengan sasa Iqram dipukul oleh Amirah.

"Kau diam sebelum aku sumbat kasut kat mulut kau.."kata Amirah.

"Uuuu,takutnya kiteww.."kata Iqram sambil menyangkan muka acah-acah takut.

"Takpelah mama..kitaorang tido jelah sini sampai lusa.."kata Namjoon. Puan Aminah tersenyum senang.

"Yeayy!!"jerit Iqram gembira.

  ~ bersambung ~

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now