Ep 26..

263 29 3
                                    

🦋🦋🦋

Pagi itu puan Aminah bertungkus Lumus di dapur menyiapkan sarapan. Nak harapkan empat berok itu,memang tak berasap lah dapur itu.

Harini puan Aminah membuat nasi lemak untuk sarapan.

Selepas selesai membuat sarapan,barulah empat berok dan mak-maknya turun.

"Laaa,ingatkan tak jumpa tangga untuk turun bawah tadi.."perli Puan Aminah.

"Takyah perli akulah.."kata Puan Hafizah lalu menjeling adiknya.

"Tah,mesti kau nak cakap yang kitaorang nie tak tolong kau kat dapur kan.."kata Puan Kalsom.

"Ina tak cakap apa pon.."kata Puan Aminah. Puan Kalsom dan Puan Hafizah menggulingkan mata ke atas.

"Emmmm,Maksu mana BTS?"tnya Nana kepada Puan Aminah.

"Dah balik dah semalam.."kata Puan Aminah sambil meletakkan pinggang atas meja makan.

"Hah?!"terkejut Nana,Rina,Danisha dan Dhiya.

"B-bila Dorang balik?kenapa kitaorang tak tau pon?"tnya Dhiya.

"Semalam..dah kamu berempat pergi mana ntah semalam memanglah kamu taktau.."kata Puan Aminah. Danisha,Rina,Nana dan Dhiya memandang satu sama lain lalu mereka berempat berlari naik ke atas.

"Ehhhh,nak gi mana tu?makanlah dulu.."jerit Puan Kalsom tapi sudah terlambat sebb mereka berempat telahpun masuk ke dalam bilik. Puan Kalsom hanya mampu mengeluh.

Situasi dalam bilik..

"Haishhhh,macam mana nie..Dorang dah balik Korea.."kata Dhiya.

"Tulah tu..ingatkan Dorang lama lagi duduk sini.."kata Nana pulak.

Danisha mengetuk-ngetuk dagunya seperti sedang berfikir.

"Haaaaa!!"

Mereka bertiga terus melihat ke arah Danisha.

"Apa kata kita gi Korea nak?"tnya Danisha.

"Boleh tapi duit macam mana?"tnya Dhiya.

"Kita minyaklah kat mummy.."kata Danisha.

"Mummy bagi Ker?"tnya Rina.

"Mestilah bagi..mummy kan selalu bagi apa yang kita nak.."kata Danisha yakin.

Rina,Dhiya dan Nana menggagukkan kepala tanda setuju.

🦋🦋🦋

Bts sedang berlatih lagu Dope. Blackpink pula hanya memerhati sahaja mereka dari belakang. Kadang-kadang mereka juga turut menyanyi lagu Dope tersebut.

Setelah selesai menari,bts duduk bersama dengan blackpink. Blackpink memberikan air kepada member-member bts. Mereka meneguk air itu sampailah botol itu kosong. Haus sangat yer.

"Ahhhh,penatnya.."kata Suga lalu baring di atas lantai itu.

Tiba² Son Sungdeuk masuk ke dalam bilik practice BTS. Kenal tak?jap tunjuk gambar dia..

[C] TAKDIR KITA-BLACKBANGTANWhere stories live. Discover now