******
Bts(vocal Line) menghantar blackpink balik ke rumah mereka."Tq Sebb hantarkan kitaorang.."kata Aisy. Bts(vocal Line) senyum lalu menggagukkan kepalanya.
"Esok mama nak kita datang umah dia Sebb nak bincang pasal perkahwinan kita..nanti omma Ngan appa kitaorang pon ada.."kata Jin.
"Hah?!omma Ngan appa korang pon ada?!"tanya Amirah terkejut. Bts menggaguk.
"Aduhhh,risaulah macam nie.."kata Hana.
"Hahahah,takde papelah..janganlah risau sangat..macam korang tak pernah jumpa Dorang.."kata Jimin.
"Yelah..tapi-"
"Takde papelah..esok kitaorang ambik korang eh.."kata Jimin.
"Haaa yelah..nie korang duduk kat mana?"tnya Hana.
"Duduk umah kitaorang lah.."kata Jimin. Blackpink menggagukkan kepala. Selepas bersembang²,blackpink pon masuk ke dalam rumah dan kereta BTS pon pergi dari perkarangan rumah Blackpink.
"Tak sangka yer.."kata Aisy dengan senyuman.
"Tulah tu..sangat tak sangka.."kata Hana pulak.
"Haaa,lepas nie dah takmo muka sedih² dah.."kata Amirah. Hana dan Aisy menggaguk sambil tersengih. Mereka naik ke atas untuk menukar pakaian mereka.
Esoknya...
Bts datang ke rumah Blackpink untuk mengambil blackpink.
Mereka gerak ke rumah Puan Aminah dan Encik Kamarul.
Sesampai mereka di sana,terdapat empat buah kereta yang terparkir di depan umah Puan Aminah dan Encik Kamarul.
"Kereta sapa nie?"tnya Tasneem apabila mereka keluar dari kereta.
"Kereta omma Ngan appa kitaorang.."jawab V.
Blackpink memandang sesama sendiri. Tiba² pulak hati mereka berdebar dengan laju. Bts perasan akan perubahan muka blackpink.
"Don't worry guys..everything will be okay.."kata Jin. Blackpink menunduk lalu menggaguk perlahan.
Mereka masuk ke dalam kawasan rumah itu. Aisy mengetuk pintu utama rumah itu.
"Assalamualaikum!"
Tidak lama kemudian pintu utama rumah itu terbuka. Muncullah muka Puan Aminah di muka pintu. Blackpink menyalam Puan Aminah. Puan Aminah mengajak anak-anaknya dan bts masuk.
Blackpink slow-slow masuk ke dalam rumah. Mereka melihat di ruang tamu terdapat empat pasangan suami isteri sedang bersembang dengan papa mereka.
"Errrr,Assalamualaikum.."sapa Hana. Semua mata di ruang tamu itu terus tertumpu pada blackpink. Empat pasangan suami isteri itu tersenyum melihat blackpink.
Blackpink pergi ke bakal mertua masing²..
"Omma,apa khabar?"tnya Aisy.
"Alhamdulillah sihat.."jawab Puan Jeon. Terkejut Aisy dibuatnya.
"O-omma.."puan Jeon senyum lalu menggagukkan kepalanya. Yer semua ahli keluarga bts telah memeluk agama Islam.
"Dahlah,sebelum kita bersembang,marilah kita makan dulu yer baru best nak berbincang nanti bila perut dah kenyang.."kata Puan Aminah. Semua di situ tergelak. Sape² boleh cari mana yang lawaknya?
Mereka semua pergi ke meja makan untuk menjamu selera.
"Wow!!banyaknya mama masak.."kata Hana sambil melihat makanan² di atas meja itu.
"Biasa jelah.."kata Puan Aminah. Mereka semua duduk di kerusi lalu memulakan sesi menjamu selera.
Setelah selesai makan,mereka berkumpul semula di ruang tamu untuk berbincang tentang perkahwinan anak-anak mereka.
Mereka berbincang untuk membuat majlis nikah terus..lepastu esokkan hari buat majlis resepsi...mereka bercadang untuk buat majlis itu sekali terus Sebb senang..Keluarga belah lelaki bersetuju sahaja dengan cadangan yang diberikan..asalkan anak mereka bahagia,itu pon dah ok..
~ bersambung ~