Before we start our story, I want to tell you guys something..ok tibeh speaking kan..ok sebenarnya saya nak bagitahu yang kalau saya ada tulis blackpink dalam citer nie korang jangan ingat saya typo lak..saya malas nak tulis nama Dorang yang panjang² tu..jadi korang paham-paham jelah ok..ok tu jer..enjoyy!!
**********
Mereka semua telah sampai di rumah Encik Kamarul dan Puan Aminah. Blackpink dari balik kenduri kawin tadi sampailah sekarang mereka hanya mendiamkan diri sahaja. Bts perasan akan perubahan Blackpink. Bts ada juga tanya kepada blackpink kenapa,tapi mereka tidak menjawab.Sampai sahaja di rumah,Blackpink terus sahaja naik ke bilik mereka. Puan Aminah dan Encik Kamarul memandang anak-anak perempuan mereka dengan pandangan pelik.
"Kenapa tu?"tnya Encik Kamarul kepada Iqram dan Bts.
Bts dan Iqram mengangkat bahu mereka tanda tak tahu.
"Mungkin kakak Ngan adik penat kot atau bulan mengambang.."kata Iqram. Bts mengerutkan dahi mereka apabila mendengar Iqram berkata 'bulan mengambang'. Iqram yang perasan perubahan muka bts,terus tergelak. Lupa pulak yang Dorang tak tau.
"Maksud bulan mengambang tu ialah Dorang datang bulan.."kata Iqram. Lagi berkerut muka bts Sebb tak faham. Iqram menepuk dahinya.
"Takpelah..takyah faham pon takpelah.."kata Iqram mula give up nak terangkan macam mana. Bts hanya menggaguk jer.
"Ehhh,jap maklong Ngan makngah mana?"tnya Iqram apabila melihat maklong dan makngahnya tidak ada di rumah.
"Dorang gi shopping kejap..biarlah Dorang.."kata Puan Aminah. Iqram menggaguk. Mereka semua naik ke atas untuk membersihkan diri mereka.
Malam..
Blackpink masih lagi tidak keluar dari bilik. Puan Aminah dan Encik Kamarul pelik.
"Iqram,kenapa kakak dan adik kamu tak turun²?"tnya Encik Kamarul. Iqram mengangkat bahunya tanda tidak mengetahui.
"Pergi panggil Dorang jap..cakap kat Dorang turun untuk dinner."kata Puan Aminah. Iqram menggaguk lalu berlari naik ke atas untuk memanggil kakak dan adiknya.
Bts hanya melihat sahaja kelibat Iqram yang makin menghilang.
"Haa,jomlah bts,kita tunggu Dorang kat meja makan.."kata Encik Kamarul.
"Baik uncle.."kata Bts.
"Aipp,ape uncle-uncle?panggil papa jer.."kata Encik Kamarul. Bts menggaru kepala mereka yang tidak gatal dan perlahan-lahan mengganguk. Mereka semua pon berjalan ke meja makan.
5 minit kemudian,Iqram turun dari tingkat atas.
"Mana kakak Ngan adik kamu?"tnya Puan Aminah.
"Dorang kata kejap lagi Dorang turun.."kata Iqram sambil menarik kerusi di sebelah namjoon. Puan Aminah dan Encik Kamarul menggaguk.
Beberapa minit selepas Iqram turun,blackpink pon turun..
"Haaa,turun pon..ingatkan tak jumpa pintu bilik tadi.."perli puan Aminah. Blackpink hanya tersengih.
"Dah duduk makan.."kata Puan Aminah lalu menarik ke kerusi sebelah suaminya.
"Makngah Ngan maklong mana ma?"tnya Aisy.
"Belum balik lagi dari pergi shopping..."kata Puan Aminah sambil menyediakan nasi ke dalam pinggan suaminya..
Blackpink hanya menggagukkan kepala sahaja. Mereka makan dengan penuh selera sekali.
"Sedapnya mama masakk!!"puji jimin.
"Hahaha,biasalah jelah.."kata Puan Aminah.
"Mana ada biasa..luar biasa tau masakkan mama ni.."kata Jungkook pulak sambil membuat reaksi teruja. Puan Aminah tergelak melihat kelakuan bts yang comel baginya.
Puan Aminah memandang ke arah anak-anak perempuannya. Menunduk sahaja kepala mereka memandang makanan di hadapan mereka.
"Aik..Aisy,Hana,Amirah,Tasneem kenapa diam jer?selalunya kamu berempat lah yang bising.."kata Puan Aminah dan ia membuatkan Hana,Tasneem,Amirah dan Aisy mengangkatkan kepala mereka.
"Hah?"Hana,Tasneem, Aisy dan Amirah menyangkan muka blur.
"Kamu berempat ok tak nie?"tanya Encik Kamarul. Laju sahaja Tasneem,Hana,Amirah dan Aisy menggagukkan kepala mereka.
Puan Aminah dan Encik Kamarul hanya menggaguk sahaja lalu menyambung semula aktiviti makan mereka.
Bts(vocal Line)perasan akan mata Aisy,Hana,Tasneem dan Amirah bengkak tapi mereka mengambil keputusan untuk diam sahaja.
~ bersambung ~