Beste leerling(e)
De kerstvakantie is in aantocht maar daarvoor organiseert onze school het jaarlijkse winter bal. Dit jaar is het thema 'Frozen' Dresscode: wit en ijzig!
Je hebt nog een week om je date te vinden. Tot dan!Ik lees de brief en meteen grijp ik naar m'n gsm.
Ik: Maya! Heb je de brief gelezen van het winterbal? We moeten dringend gaan shoppen!
Maya: jaaa :) kun je nu zaterdag?
Ik: ofcourse! 13u bij mij?
Maya: tot morgenn :D
We zijn nu een week verder en nog niemand weet van onze relatie. Ik denk dat het winterbal misschien wel een goede gelegenheid zou zijn om het 'bekend te maken'. Maar zal Ethan me wel vragen?!
*de volgende dag*
Maya en ik lopen al een uur door het winkelcentrum, zonder resultaat.
Er zijn nog maar een paar winkels waar we kunnen gaan kijken. We besluiten om even te pauzeren en iets te gaan drinken in een cafeetje."Heb jij al een date?" vraag ik aan Maya terwijl we gaan zitten.
"Nee.. Maar de brief is nog maar gisteren aangekomen. Tijd genoeg!"
"Ja, dat is waar. Wat neem jij?"
Ik ben bang dat ze zal vragen of ik al een date heb. Wat moet ik dan zeggen? Ja, ik heb eigenlijk een relatie met Ethan alleen weet niemand het en ben ik niet zeker dat hij me vraagt. Dat zal ze graag horen."Gewoon een colaatje. Voor jou ook?"
Ik knik. Maya laat nog wat foto's zien als inspiratie voor onze jurken....
Een half uur later heeft Maya haar jurk gevonden. Het zal moeilijk zijn om haar te overtreffen. We gaan de laatste winkel binnen, hier moet ik echt wel wat vinden.
En ja hoor. Maya loopt naar een rek in het midden van de winkel. Ze haalt er een witte jurk uit.
"Die is zooo mooi." zeg ik met een verwonderd gezicht. Maya knikt hevig. Ze duwt de jurk in m'n handen. Ik loop ermee naar de paskamers.
...
Het is een witte jurk met lange mouwen. Maar de rug is open en er loopt een soort van ketting door. Hij staat me perfect.
Als ik de paskamer uitkom verschijnt er een lach op Maya's gezicht. Ze zit nog steeds te knikken.
...Ik zit weer op de fiets richting de dansschool. Ik ben al 2weken niet meer geweest door examens enzo. Ik heb zeer veel te vertellen aan Mattias.
A/N Kort hoofdstukje vandaag! Ik had niet zo veel inspiratie.. Volgend hoofdstukje wordt wat langer! Beloofd! Zouden jullie het ook leuk vinden om een vaste uploaddag te hebben? Comment & vote.. Kleine moeite.. Grote betekenis 😁 byeeez -S
JE LEEST
A Simple Love Story
Teen FictionKiara woont in een klein dorp in België. De meeste mensen die er wonen, leven er al generaties lang. De zomervakantie is net over en Kiara maakt zich klaar voor de eerste dag school. Iets waar ze niet zo veel zin in heeft... Elk jaar weer het zelfde...