Ik word wakker door een lange piep. Het geluid komt van op de gang. Ik kijk naar Jenni. Ze zit bijna rechtop.
"Ik douche eerst", zegt ze slaperig. Ik knik en word langzaam wakker.
Ik open de kast en zoek een outfit uit. Een legging, los topje en beenwarmers. Ik besluit deze ochtend niet te douchen en ga naar buiten. Ik klop op de kamerdeur naast me en Melissa doet open.
"Goeiemorgen" zeg ik zachtjes.
"Goeiemorgen, ben je al klaar om te eten?" vraagt ze, wrijvend in haar ogen. Ik knik en samen lopen we naar beneden.
Op het "advertentiebord" hangt een geel blad. Melissa leest hardop voor:
Iedereen wordt om 7u30 verwacht in de hal. Daar worden de groepen verdeeld en de opdracht uitgelegd. Zorg dat je een stevig ontbijt neemt want vandaag wordt de eerste trainingsdag. Geniet van jullie dag!
De leiders.
Ik kijk naar de grote klok aan de muur. Het is 7u.
We lopen de eetzaal binnen, ook al moeten we over een halfuur verzamelen, echt veel volk is er nog niet. We gaan aan onze tafel zitten en beginnen aan ons ontbijt. Als we er enkele minuten zitten begint de eetzaal vol te lopen. Het is wel nog stil, dat komt waarschijnlijk omdat het nog zo vroeg is.
...
Iedereen staat in zijn of haar danskleren in de hal. Het is halfacht maar de leiders zijn nog nergens te bespeuren. Tot plots Magda op een klein podiumpje verschijnt.
"Goedemorgen jeugd! Blij dat jullie hier allemaal zijn. Vandaag is de eerste echte dag. De groepen worden zo verdeeld, maar eerst wil ik jullie nog even het doel van deze stage duidelijk maken. De komende twee weken zullen jullie afwisselend trainen op jullie solo, duo en groepsdans, binnen de groepen die zo verdeeld zullen worden. Op het einde van de stage zullen jullie deze dansen voor de jury presenteren en dan zullen er acht kandidaten uitgekozen worden die auditie mogen doen voor The British Dance Academy. Uit elke groep twee kandidaten, een jongen en een meisje. Vier groepen dus. Mijn collega Silvie zal jullie nu verdelen en dan mogen jullie naar de choreograaf gaan die jullie toegewezen is. Ook zijn er vannacht nog tien jongeren bijgekomen die door vertraging later zijn aangekomen. Zij logeren in de gerenoveerde schuur."
Na deze reutemeteut klinkt er een kort applausje en dan verschijnt er een andere dame op het podium.
"Eerste Groep Jazz: Tom, Helena, Stefaan, Sacha, Maarten, Fien, Cato, Christian, Jana, Henry, Camilla, Mark, Nina, Matty bij Silviano Tommisoni." ze houdt even pauze en de personen gaan richting hun choreograaf, die dan verdwijnt in de lange gang.
"Groep twee Hiphop: Bert, Caro, Ben, Naomi, Jack, Kristie, Peter, Jennie,..." ook zij verdwijnen in de grote gang.
"Groep drie Klassiek Ballet: Laura, Nathan, Delphine, Silvio,..." nog eens 16 mensen die verwijnen in de grote gang.
Nu zijn er nog 16 mensen over.
"Groep vier Modern, de overgebleven mensen: Melissa, Viktor, Kiara, Finn,..." en nu gaan ook wij naar de grote gang.
...
Iedereen staat in een halve cirkel rond onze choreograaf, Bart.
Hij geeft ons wat uitleg over wat de bedoeling is. Hij deelt ons ook op in duo's voor het duet. Ik word opgedeeld met Finn, een lange, gespierde jongen. Verlegen van gezicht.
We beginnen met een opwarming. En toen wist ik dat het zwoegen werd.
...
Tijdens de middag gingen we met onze groep aan een tafel zitten zodat we elkaar een beetje te leren kennen. Finn zit wel aan de andere kant, dus met hem kan ik niet echt praten.
Daarna trainden we nog enkele uren door. Bart testte alles uit. Techniek, lenigheid, ritme gevoel, conditie...
Toen ik terug op m'n kamer kwam was ik doodop. Ik legde me neer. Stopte m'n oortjes in, zette de muziek op z'n hardst. Dit was het enigste moment van de dag dat ik me relaxt voelde.
A/N haii! Ik wil even zeggen dat het verhaal nu wat stil gaat liggen, want jaja examens staan voor de deur. Maar.. In de vakantie ga ik proberen dit verhaal af te maken. Nee er komt geen vervolg hierop... Sorry. Wel ga ik nog andere boeken schrijven natuurlijk! Comment & vote. Jullie zijn top! 👍
JE LEEST
A Simple Love Story
Teen FictionKiara woont in een klein dorp in België. De meeste mensen die er wonen, leven er al generaties lang. De zomervakantie is net over en Kiara maakt zich klaar voor de eerste dag school. Iets waar ze niet zo veel zin in heeft... Elk jaar weer het zelfde...