22

150 7 1
                                    

"Mayaaa!" roep ik van ver en we lopen elkaar recht in de armen.

"Ik ben zó blij dat je terug bent! Ik heb je zoveel te vertellen.. En jij waarschijnlijk ook!" groet Maya me terug.

"Zullen we naar mijn huis gaan?" Vraag ik.

Ze stemt in en zo lopen we met mijn bagage naar mijn huis. Onderweg praat ik over Melissa en mijn andere vriendinnen van op stage.

***

Thuis gekomen ga ik snel gedag zeggen tegen mijn ouders en zeg tegen hen dat ik straks wel alles vertel.

Ik sleur samen met Maya mijn babage de trap op.


Ik plof op mijn bed waarna Maya mijn voorbeeld volgt.


"En wat heb ik allemaal gemist?" vraag ik.


"Waar moet ik beginnen..."


"Misschien bij het begin?" stel ik voor


En zo begint Maya haar verhaal.


Blijkbaar heeft Mackenzie Kai gedumpt op de schaatsbaan waar iedereen bijstond en Kai is al enkele dagen amper buiten gekomen. Maar Mackenzie zou al een nieuw slachtoffer gevonden hebben, een oudere vriend van haar broer.


Jamie, van de tweeling, heeft nu blijkbaar ook een vriendje. Ze waren al samen sinds de examens, maar Jamie had het nog nooit gezegd. Zelf niet aan haar zus!


De groep heeft enkele keren afgesproken, toen het nog niet uit was tussen Kai en die trut, moest zij er altijd bij zijn. Maya zei dat ze heel de tijd rond Ethan hing maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ethan liet zich niet zo maar vangen.


"Nu we toch over Ethan bezig zijn.. Ik heb je raad nodig." Meteen kijkt Maya vragend en bezorgd.


"Wel op stage was er deze jongen.."


"Zeg dat het niet waar is, eh Kiara?!" onderbreekt ze me


"Laat me even uitpraten alsjeblieft... Duss die jongen was m'n danspartner. En op de laatste avond probeerde hij me te kussen, en dat is een beetje gelukt. Maar ik ben meteen weggelopen.. Dus de schuld ligt toch niet bij mij?" brabbel ik in één keer.


"Wow. Dus die jongen heeft jou gekust?"


"Ja.. maar ik voel niets voor hem! Ik ben nog altijd verliefd op Ethan en ik weet niet wat te doen. Verzwijgen of vertellen?" leg ik nog eens uit.


"We gaan NU naar hem! Je gaat dat NU gaan vertellen!" Maya staat al bijna aan de deur van mijn kamer.


"Kalm.. Maya dat gaat toch niet zomaar? Ethan is vandaag trouwens niet thuis, hij moet naar een trouw van een tante hier in België. Morgen zie ik hem." probeer ik haar te overtuigen


"Dan vertel je het hem morgen? Oke?"


"Beloofd" zweer ik.


"Maar wat als hij het uitmaakt? Dat hij mij de schuld geeft..Dat ik hem bedrogen heb?" paniek slaat plots toe.


"Dat gaat heus niet gebeuren... Moet ik met je meegaan?"


"Misschien moeten we met de groep afspreken.. Kunnen we Kai proberen buiten te krijgen en ik wil dat lief van Jamie wel eens zien.. En dan ben jij er als het misgaat... We kunnen naar het weiland/speeltuin gaan.."


"Is goed! Ik stuur even een bericht in de groepschat.. zonder Mackenzie."



A/N Heyy! Ik had weer even een probleempje met het opslaan.. maar hier is het hoofdstuk al! Ik ben al aan het brainstormen voor een nieuw verhaal en ik heb al een idee, maar dat kan nog even duren tegen dat deze online komt want... Jaja de examens komen er weer aan binnekort. Maar dan 2 maanden vakantie = 2 maanden tijd om een verhaal te schrijven.


Ik hoop dat jullie mijn boek nog steeds tof vinden en van dit hoofdstuk hebben genoten! Comment & vote <3 Byeee


A Simple Love StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu