12

194 10 2
                                    

Ik leg m'n tas onder de kapstok en schop m'n schoenen uit. Ik loop nog even langs de keuken en neem een glas water. Ik zie op de keukentafel mijn brief liggen. Hij is helemaal ingevuld en er ligt een envelop bij. Op de envelop staat: Pas openen bij aankomst. Ik neem de envelop en de brief mee naar boven.

Ik doe snel m'n pyjama aan en kruip onder het dekbed. Ik droom over wat me allemaal te wachten staat in Londen.

...

Ik word weer eens laat wakker. Ook al is het nu vakantie, vandaag kan wel eens de enige dag zijn dat ik kan uitslapen.

Maya en Ik zouden om 1u klaarstaan om naar de schaatsbaan in een ander dorp te fietsen waar we om 2u hadden afgesproken met de anderen.

Jaja. Een uurtje stevig fietsen in de koude.

Ik kleed me aan, ontbijt, doe een beetje make-up op. Ook al heb ik er veel zin in, doe ik alles verdomd traag.

Ik besluit om nog snel een aflevering van Pretty Little Liars te kijken tot ik de bel hoor gaan.

Ik begroet Maya met een knuffel en fiets samen met haar richting schaatsbaan.

...

Als we aankomen op de schaatsbaan herken ik al uit de verte dat Mackenzie er staat, met Kai. Ik wil helemaal niet dat zij hier is?! Wie heeft haar uitgenodigd?!

Achja. Ik laat mij niet kapotmaken door haar. Ik geef Ethan een lange zoen, recht voor haar neus.

We trekken allemaal onze schaatsen aan. Maya is zoals gewoonlijk weer overenthousiast en sleurt iedereen het ijs op. Met de nodige valpartijen als gevolg.

Ethan neemt mijn hand vast en samen slingeren we in het rond. We nemen even een pauze en drinken met z'n allen een warme chocomelk. Ik heb het nog maar net op of Maya sleurt me al weer op het ijs. Ze gaat zo snel dat we na een meter allebei al op de grond liggen. We gieren het uit van het lachen. Lilly en Jaimie snellen ons te hulp en trekken ons omhoog. We schaatsen verder met ons vieren .

Plots neemt iemand me vast waardoor ik bijna val. Het is Ethan.

"Je liet me bijna vallen." lach ik.

"Nooit." zegt hij en zoent me. Een klein kindje botst tegen ons op en daardoor moeten we weer lachen.

...

Na het schaatsen blijven we nog even met z'n allen een frietje eten. Mackenzie heeft nog niets tegen me gezegd. Ze hangt constant aan Kai z'n lippen. Letterlijk.

Ik begrijp niet waarom ze hier zijn als ze toch enkel met elkaar bezig zijn.

Na het eten moet ik afscheid nemen van Lilly en Jaimie, Kai en Mackenzie zijn een halfuur geleden al vertrokken en meer dan een "bye" kon er niet af.

"Ik breng een souvenir voor jullie mee." Zeg ik terwijl ik ze allebei tegelijk in een knuffel neem. Ze knikken enthousiast.

Ethan fietst nog even mee tot aan de kerk van ons dorpje. Daar moet ik ook van hem afscheid nemen.

"Kom je me morgen uitzwaaien?" vraag ik met de schattigste puppy-oogjes die ik kan opzetten.

"Ik wil wel, maar morgen is mijn moeder jarig en.." Hij tilt mijn kin op. "Ik zal proberen maar ik kan niets beloven."

"Ik zal je missen" zeg ik nog snel.

"Ik jou ook." En hij geeft me nog een laatste kus.

...

Bij de deur van mijn huis neem ik ook afscheid van Maya.

"Je sms't me elke dag" Beveelt ze me.

Ik knik.

"En vergeet m'n souvenir niet hé"

Ik schud mijn hoofd.

"Ik ga je missen hé. Wat moet ik nu met mijn vakantie aanvangen."

"Ik jou ook. Je hebt Lilly en Jaimie nog altijd toch?"

Nu knikt zij.

Ze geeft me nog een knuffel en fietst richting haar huis.

A Simple Love StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu