Wanneer ik thuis kom, plof ik op mijn bed. Maya heeft me de hele dag ontlopen, Kai probeerde met Mackenzie te praten en Ethan probeerde me gerust te stellen, zonder succes. Ik kan wel huilen. Waarom moet dat mij nu weer overkomen?
Na een kwartiertje peinzen over wat ik nu eigenlijk moet doen, ren ik naar beneden, trek mijn jas aan en ga naar buiten. Ik wou eerst de fiets nemen, maar besloot om te voet naar Maya te gaan, 10 minuutjes wandelen is geen drama.
Ik bel aan. Wat als ze de deur in mijn gezicht smijt?
Maya doet open.
"Wat moet je?" vraagt ze op een bood toontje.
"Ik wil zeggen dat het me spijt. Ik had het meteen aan je moeten vertellen. Ik weet dat beste vriendinnen geen geheimen hebben voor elkaar maar onze relatie was nog helemaal niet zeker dus wou in het nog even geheim houden." zeg ik, ik meen dit echt.
"Beloof je me dat je vanaf nu alles tegen me zegt?" ik zie een klein lachje tevoorschijn komen op Maya's gezicht.
"Beloofd!" ik begin een beetje te giechelen.
"Vertel me nu maar de details" Maya trekt me mee naar binnen en onderweg naar haar kamer begin ik al te vertellen.
...
Als ik weer te voet, in het donker, naar huis ga ben ik echt blij dat alles weer goed gaat tussen mij en Maya. En morgen is het bal! Mackenzie heeft het goed geprobeerd maar ze krijgt mij niet kapot.
Ik hang m'n jas op de kapstok. Ik zie de brief met mijn naam erop liggen. Toen ik vanmorgen helemaal gehaast was, ben ik die brief helemaal vergeten.
Ik raap hem op en hol er mee naar boven. Net als ik de brief wil open doen, roept m'n moeder dat het eten klaar is. Die brief kan nog wel even wachten, ik sterf van de honger.
...
De volgende ochtend word ik laat wakker. De zon schijnt fel in mijn ogen en de vogels fluiten erop los. Ik begin in mezelf te neuriën, wat ben ik vrolijk vandaag! Vandaag is het bal, wanneer die gedachte door mijn hoofd schiet, verschijnt er een grote glimlach op mijn gezicht.
Ik laat het bad vollopen en gooi er een bruisbal in. Het geluid alleen al doet me huiveren. Meteen verspreid er zich een rozengeur door de badkamer. Het warme water ontspant al mijn spieren, het is zo rustgevend dat ik moet oppassen dat ik niet in slaap val.
Na een uur kom ik pas uit het bad, het is nu al middag en ik heb nog steeds niet gegeten. Ik huppel naar beneden maar daar is al niemand meer. Ik smeer mezelf wat boterhammen en neem een glas sap. Ik smokkel m'n bord mee naar boven en nestel me weer in m'n bed.
In mijn ooghoek zie ik de brief liggen. Shit Helemaal vergeten! Ik gritsel hem van de grond en scheur hem open.
Ik lees hem luidop voor.Beste
Wij willen u vanharte meedelen dat u geselecteerd bent voor de dansstage in Londen deze kerstvakantie.
U wordt verwacht zondagochtend op Brussel Station. Alle kosten worden door ons vergoed. Gelieve ook de medische fiche in te vullen en te laten ondertekenen door ouder/voogd.
Wij zijn verheugd u dan te zien.
Met vriendelijke groeten
de Vlaamse Dans Unie
Ik slaak een gilletje.
WATT?! IK GESELECTEERD ?!! MIJN EXAMEN WAS EEN FLOP.
Ik grijp naar mijn gsm.
Ik: Ben je geselecteerd?
Mattias antwoordt meteen.
Mattias: neen.. Jij?!
Ik: Ik vrees.. VAN WEL :D ze weten niet wat ze missen door jou niet te selecteren.
Mattias: Ik ben zo blij voor je!!! Ik ga je missen die 2 weken.
Ohjaa..
Hoe ga ik dit vertellen aan Maya enzo..
We hadden onze hele vakantie al gepland... En ik vetrek overmorgen al?!Mijn humeur wordt een beetje somberder. Ik leg de brief weer neer en begin eindelijk aan mijn ontbijt.
A/N ik wou eerst nog wat verder schrijven, maar besloot toen dat ik het bal in een hoofdstuk zou schrijven. Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vonden?! Comment en Vote! Btw ik weet al dat ik een trilogie ga schrijven denk ik, als jullie dat willen. Maar hoelang willen jullie dat 1 boek ongeveer is? Laat het me weten!
JE LEEST
A Simple Love Story
Teen FictionKiara woont in een klein dorp in België. De meeste mensen die er wonen, leven er al generaties lang. De zomervakantie is net over en Kiara maakt zich klaar voor de eerste dag school. Iets waar ze niet zo veel zin in heeft... Elk jaar weer het zelfde...