2 - Dreams

121 13 1
                                    

You are the cause of my Euphoria 🤎🌙_________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

You are the cause of my Euphoria 🤎🌙
_________________________________

Setelah selesai mengemas barang, aku rebahkan diri dikatil bersaiz king milikku sambil tangan sibuk mengscroll aplikasi twitter. Biasalah, kena la selalu berinteraksi dengan Army. Baru mereka sayang.

"Jungkook, kau kenapa ni? Kau sakit ke?" Tegur Jimin tiba tiba membuatkan aku terkejut lalu laju saja aku menutup telefon pintarku yang berjenama Samsung itu.

Haih baru nak berinteraksi dengan Army.

"Sakit? Muka Kook pucat ke hyung?" Tanyaku sambil memegang mukaku yang flawless ini.

"Bukan. Kau selalu tidur lambat, kau buat apa malam malam? Nasib baik Pdnim tu mood baik harini. Kalau tak, dah kena kita tadi. Kau ada masalah ke? Kalau ada masalah bagitahu saja aku, mungkin aku dapat bantu?" Soal Jimin semula.

"Eh hehe takde apa lah. Jangan risau. Kook takde apa apa masalah pun hyung. Don't worry!" Jawabku sambil meletakkan tangan didahi seperti mengangkat tabik.

"Aku risau lah, selalu sangat kau tidur lambat. Bila ditanya, jawab takde buat apa. Tapi tidur nak dekat 4,5 pagi. Kadang kadang pukul 7 baru tidur. Nak kata main game, PC pun dah berhabuk aku tengok. Haih" Balas Jimin dengan menanyangkan muka risaunya terhadap aku.

Ni aku sayang Jimin hyung ni. Dia punya ambil berat tu fuh. Kalau aku duduk dalam toilet lebih 15 minit pun dia ketuk sampai nak pecah pintu toilet tu. Padahal dia taktau betapa struggle nya aku nak teran. Ha jangan ditanya la teran apa, nampak sangat bengapnya nanti.

"Don't worry, i'm good." Balasku pendek lalu mengeluarkan semula telefon pintarku untuk berinteraksi bersama Army di aplikasi Weverse pula.

____________________________________

~ Afrina Alysha~

Laju saja langkah kaki ku bergerak menuju ke rumah ku. Biasa la, rumahku syurgaku. Mestilah tak sabar nak balik hihi.

Buka sahaja pintu, wajah polos adik bongsuku bersama beg sekolahnya menyapa aku.

Ya, aku ada dua orang adik dan aku juga ada seorang kakak. Kakak ku berumur 23 tahun. Adik ketiga ku berumur 13 tahun manakala adik bongsu berumur 10 tahun.

" Tepilah sikit. Asal sampai umah saja muka adik depan pintu. Memang jadi makguard free ke?" Bidasku sambil menolak lembut bahu adikku itu.

Kang tolak kasor kasor kena maroh pulok.

" Mana ada. Angah tu, bukan nak bagi salam. Selamba je rempuh masuk umah macam pontianak. Entah entah pontianak pun ikut sekali kat belakang. Tak bagi salam la katakan" Jawabnya sambil menayangkan poker face nya. Amboi kecik-kecik dah pandai melawan kakak eh?!

" Assalammualaikum wahai hamba Allah yang Kerdil." Jeritku lalu berlari menuju kedapur untuk mencari kelibat ibuku.

" Waalaikumussalam."
_________________________________

[C] No Touchy Please! || JJKWhere stories live. Discover now